U Evropskoj uniji, kulturne i kreativne industrije zapošljavaju više od 12 miliona ljudi, navodi Evropska komisija, dok gradonačelnik londonske kancelarije izveštava da kreativni sektor glavnog grada čini jedan od šest radnih mesta.
Nacionalna zadužbina za umetnost takođe procenjuje da se u art svetu zaposlilo 4,9 miliona radnika u SAD u 2018. godini.
Međutim, postati deo kreativne radne snage je ogroman izazov, u kojoj god zemlji da živite.
Sažimamo savete kreativnih profesionalaca širom modne industrije o tome kako da se istaknete na početku karijere.
Pitajte za šansu
Drew Elliot, vlasnik Paper Magazina
"Ako želite da dođete do nekoga, morate vi prvi da napravite korak i kontaktirate tog nekog i pitate. Važno je imati samopouzdanja, jer ne znate da li će taj da se oglasi i javi vam se, ali na kraju krajeva - svi vrebaju svoju priliku, i vi ne smete da čekate, već morate da je stvorite. Svi me pitaju kako da počnu, a ja im kažem: samo počnite!"
Neprestano usavršavajte svoje veštine
Fabien Baron, umetnički direktor i osnivač Baron&Baron
"Tokom moje karijere, ostao sam dosledan svojim stavovima i pogledima na svet, ali ono što sam menjao je broj veština i znanja. Naučio sam fotografiju, kopirajting - mnogo drugih stvari koje su mi omogućile da zadržim poziciju u različitim medijima. Što više učite, više ste potkovani znanjem i spremniji za izazove i rešavanje problema."
Zaboravite na glamur
Brigitta Toyoda, glavni stilista Streetersa
"Ovo je industrija koja ima jak vizualni identitet i dinamiku, ali i sfera posla koju mnogi percepiraju kao glamuroznu. Postoji toliko ljudi koji žele da rade unutar nje samo zbog toga - ali zaboravite na glamur, kreativne agencije su zahtevna poslovna okruženja, ima tu dosta teškog rada. Morate biti spremni da radite ceo dan, svaki dan. Ovaj posao nije u tome da budemo fantastični - ne mogu to dovoljno naglasiti. Radi se o odgovornosti da učinimo najbolje za druge."
Obratite pažnju na detalje
Alan Prada, zamenik urednika Vogue Italia i L'Uomo Vogue
"Dobro je biti super kreativan, važno je imati velike ideje i biti sposoban za kreiranjem kontraverzi kada je to prikladno - ali to je takođe i metod: kako pristupate poslu. Na primer, kada pišete mail, sa pravilnim pravopisom - to se vrednuje. Formalni deo je takođe bitan jer tu se vidi kako osoba pristupa poslu, s kojom ozbiljnošću i profesionalnošću."
Budite osoba koja zna sve
Musa Tariq, glavna za marketing Airbnb
"Najveća greška koju ljudi prave je što pokušavaju da se povežu s nekim, samo kada im treba nešto. Najbolje vreme za izgradnju vaše mreže je kada vam ništa nije potrebno i kada vas kontaktiraju za pomoć. To znači da sve držite u jednom. "
Verujte instinktu
Susanne Tide-Frater, brend i strateški direktor Farfetch
"Klijent će uvek imati svoju viziju posla, ali na kraju dana instinkt je taj koji nas usmerava i otvara nam ideje. Zato verujte intuiciji i budite hrabri da stvarate nešto novo."
Slušajte nadređene, ali i nove klince koji dolaze
Jodie Chan, direktor marketinga i komunikacija Altuzarra
"Morate naučiti da slušate druge i da uvažavate tuđa mišljenja, bez obzira da li se slažete s tim. Radi se o otvorenosti za saradnju, bilo da je u pitanju stažista ili vaš šef. Veoma je dragoceno kada neko sa vama deli ideju, tako da je važno da slušate."
Demonstirajte kreativnost
Christine Nagel, Hermes
"Tehnički sposobnost dolazi vremenom, ali kreativnost ili posedujete ili ne. Nemojte da se plašite, usudite se... U redu je pogrešiti, i ja uvek preferiram da pogrešim odvažno, nego da budem u pravu bež odvažnosti."
Budite spremni da rešite problem
Olu Michael Odukoya, umetnički direktor i izdavač
"Kreativnost se uglavnom odnosi na rešavanje problema. Vaš rad je zapravo deo jednog dugog niza razgovora, ideja - tražite način da rešite probleme koje vam predstavljaju, a zatim kreirate sopstvene nove predloge kako da se neki problem reši."
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti