Pored glasnog progovaranja žena o seksualnom nasilju koje su pretrpele, ovaj mesec obeležio je, odnosno ukrasio naš grad i jedan poseban mural. Naime, na zidu Osnovne škole Drinka Pavlović u Beogradu, mlada umetnica Jana Danilović oslikala je žensku siluetu koju krase predmeti i obeležja različitih zanimanja, uz prateće ispise upravo ovih zanimanja, ali u ženskom rodu. Ovaj zid je deo kampanje Converse Srbija koja za cilj ima rušenje rodnih stereotipa i barijera, sa nadom da će osnažiti mnoge žene i devojčice da sa ponosom jednog dana izgovore svoje zanimanje: dekanka, obućarka, režiserka, hirurškinja, politikološkinja, naučnica, direktorka.

O ovom muralu u najnovijoj epizodi podkasta Tampon zona Iva Parađanin razgovarala je sa Dunjom Janković, marketing menadžerkom Converse Srbija i Vanjom Bahilj, kopirajterkom iz agencije Ovation BBDO, poznatijom i kao Koza na štikama na Tviteru. One su nam otkrile šta njima lično znači komunikacija i korišćenje imena zanimanja u ženskom rodu i istakle važnost pomenute kampanje. Sa njima smo razgovarali i o ulozi brendova kada su društveno angažovane teme pitanju i o tome kako oni mogu zaista da utiču na neku promenu, a ne samo da koriste aktivizam kao neku vrstu maske.

Obe sagovornice su se složile da je jezik živa stvar koja u skladu sa dešavanjima treba da se menja, i da je korišćenje zanimanja u ženskom rodu jedan siguran korak ka ravnopravnijoj i slobodnijoj budućnosti.