Teško je i navesti sve naslove u kojima se serija “Oštri predmeti” (“Sharp Objects”) poredi sa najuspješnijim triler serijalom novijeg vremena, “Pravim detektivom” (“True Detective”) takođe iz HBO kuhinje. Pobrojati recenzije u kojima se vuče paralela između ove dve serije doslovno je nemoguće.
Povlačenje takvih paralela je marketinški korisno, ali suštinski pogrešno, a činiti to već nakon prve epizode je neozbiljno ili u najmanju ruku za respekt odvažno, i tek u retkim situacijama sasvim namerno. Ovo je možda jedna od njih.
Spori kadrovi iz kojih se može udahnuti omamljivi vazduh ustajalog juga, tajanstveni likovi koji nerado izgovaraju proširene rečenice, brutalni zločin koji ustalasa dragoceni mulj u kojem životare i dvoje istražilaca sa teškim teretima na sopstvenim ramenima, koji pokušavaju da ispod prašine koju vetar nanosi pronađu istinu.
Kada se stvari postave ovako, sasvim jasno je zašto su kritičari posegnuli za komparacijom dva HBO hita – jednog koji je na putu da postane kult i drugog koji je tek u nastajanju. No, to je suviše lenjo postavljen znak jednakosti, jer su “Oštri predmeti” zaista priča za sebe.
Nju je napisala Gillian Flynn, žena koja je Holivudu bila preko potrebna. Njen roman “Iščezla” (“Gone Girl”) iz 2012., dve godine kasnije David Fincher pretvara u jedan od najboljih trilera ove decenije.
Naravno da je odmah počelo prekopavanje Flinine bibliografije, pa je već godinu dana kasnije stigao “Dark Places”, koji se, nažalost, zajedno sa genijalnom glumačkom postavom (Charlize Theron, Nicholas Hunt, Christina Hendricks), pokayao kao preveliki zalogaj za Gilles Paquet-Brennera.
A onda su na red došli i “Oštri predmeti”, Flinino prvo književno delo.
Kasting je i ovaj put vrhunski odrađen.
Uloga novinarke Camille Preaker, koja se vraća u svoj rodni grad da izveštava o stravičnim zločinima, jer današnji čitaoci “vole mrtve devojčice”, trudeći se da u džepovima sakrije flašice alkohola a pod odećom kožu punu ožiljaka, predata je u ruke Amy Adams. Mlađa verzija nje, čija je priča podjednako važna i mistična poput one što se odvija u sadašnjem vremenu, postala je Sophia Lillis, zvezda horora “To” (“It”).
Camillina majka (Patricia Clarkson) bogata je vlasnica farme svinja, koja na svoj dom i njegove stanare gleda kao na još jednu kućicu za lutke, poput one smeštene u sobi Camilline polusestre Amme (Emiza Scanlen), zavidne princeze na zrnu dosade. Jedina uteha neželjenoj povratnici je detektiv Richard Willis (Chris Messina), i sam došljak na zadatku, koji u gradu ima status tek nešto bolji od onog koji su imali gubavci za vreme Crne smrti.
Da vam ne bismo pokvarili zabavu daljom pričom, pogledajte trejler:
Prilagođeno sa portala: Bosonoga
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti