Šta je uspeh za vas?

U svojoj definiciji, uspeh predstavlja ostvarenje ciljeva i ispunjenje ličnih ambicija na način koji donosi zadovoljstvo i sreću. To može obuhvatati postizanje finansijske stabilnosti, ostvarenje karijernih ciljeva, razvoj ličnih veština, ostvarivanje uspešnih međuljudskih odnosa… Ipak, ono što je ključno jeste da uspeh nije samo konačni rezultat, već i proces putovanja ka tom cilju. Taj put zahteva posvećenost, rad, upornost, i sposobnost da se prevaziđu prepreke i izazovi.

O svom putu ka uspešnoj poslovnoj ženi, koja je iz Ukrajine stigla u Beograd, preduzetnica Svitlana Devčić govorila je u novoj epizodi podkasta „Biti žena“. Ona je i vlasnica jedne marketinške agencije, koja je pre godinu dana nastavila svoj rad u prestonici Srbije. Možda zvuči jednostavno, ali zapravo možete da pretpostavite da iza svega stoji mukotrpan i predan rad. Njena životna priča svedočanstvo je o tome da se snovi, rad na njima, kao i ciljevi koje smo postavili i ka kojima stremimo, uvek isplate.

U šestoj epizodi podkasta „Biti žena“, Svitlana je u razgovoru sa glavnom i odgovornom urednicom brenda Elle podelila svoju priču, a čije delove prenosimo u nastavku.

• Kada sam imala 7 godina u mojoj školi je održana promocija cirkuskog studija za vazdušnu gimnastiku. Meni je to bilo jako interesantno, nisam ni rekla roditeljima da sam počela time da se bavim. To je bila ljubav za ceo život. Tada se već raspao SSSR, otac je izgubio posao i ja sam želela da se bavim nečim, samo da ne budem kod kuće. Tako sam od 7. godine počela da se bavim gimnastikom i tako punih 18 godina. Kada sam imala 15 godina pobedila sam na takmičenju koje je organizovano u Seulu u Južnoj Koreji. Tako sam dobila svoj prvi poslovni ugovor. Rešila sam zajedno sa porodicom da ga potpišem.

Odmah u početku je uočila koliko se život u tom delu sveta razlikuje od onog u Ukrajini.

• Bila je velika razlika između Ukrajine i Azije. Prvo što je devojčici iz malog grada upadalo u oči jeste upečatljivost boja. Ljudi su bili stilski obučeni, žene koje voze automobile, reklame na sve strane, sve je bilo upečatljivo i interesantno. Za mene je to bio WOW efekat. Sve sam to želela da imam u Ukrajini. Shvatila sam da želim da budem dizajnerka i da sama stvaram svu tu lepotu.

O počecima kaže da su bili teški, ali i inspirativni.

• Kad sam se vratila u Ukrajinu upisala sam se na fakultet. Radila sam na radio stanici i već sam znala kako treba raditi sa klijentima. Onda smo drug i ja otvorili agenciju za reklamu. Uvek sam spremna za nešto novo. Ja sam tada počela bez finansija, bila sam devojka koja je završila fakultet. Uzela sam sobu tri sa tri, stavila kvadratni kompjuter, i to je za mene tada bilo jednostavno, ali sada shvatam kolika je to bila avantura.

Svitlana je u jednom trenutku uplovila i u političke vode, a danas se seća da je tada u sastavu poslanika bilo samo 16% žena poslanica.

• Pre toga moje okruženje su bili sportisti, takmičenje, nagrade. Jednog dana je moj prijatelj Vitalij Kličko osnovao stranku, organizovao je svoj tim i pitao me je da li želim da se im se pridružim. Prihvatila sam jer sam želela da menjam svet na bolje. Sa dobrom kampanjom ostvarili smo pobedu na izborima.

Na svom poslovnom putu susretala se i sa neprijatnim situacijama iz kojih je izlazila još jača:

• Sa muškarcima nije jednostavno raditi. Imala sam jednu neprijatnu situaciju kada sam radila na radiju. To je bila reklamna kampanja za političke stranke. Direktor je okupio kolektiv da bi nam rekao da loše radimo, a ja sam bila rukovodilac reklamnog odeljanja. Rekao mi je: „Svitlana, šta te košta da odeš negde na kafu ili u saunu kako bismo došli do većeg budžeta?“. Za mene je to bio takav seksizam i to su bili poslednji minuti koje sam provela tu. U tom trenutku sam shvatila da više nikada ne želim da radim pod nečijim rukovodstvom, a posebno ne muškarca. Sve to mi je dalo vetar u leđa da radim još bolje.

Naša sagovornica smatra da nam je potreban dodatni aktivizam, naročito u politici i biznisu:

• Mislim da je važan aktivizam, jer je, na primer, žena malo u politici, nema ravnopravnosti između muškaraca i žena i zato sada razmišljam da ih je više, možda ne bi bilo ovoliko ratova u svetu. Žene mogu da se dogovore i ne rukovode se toliko egom. Žene imaju impuls da obnove, da sačuvaju, da uvećaju. Mislim da je potrebno više žena u politici i biznisu, jer njihovo prisustvo može da omekša situaciju i da dovede do rešenja.

Borba kroz koju je prošla učinila ju je jakom:

• Ovo nije bila samo borba, već i rizik koji preuzimaš na sebe. Gledajući unazad ništa ne bih želela da promenim. Zahvaljujući politici, upoznala sam svog supruga, zahvaljujući biznisu napravili smo mnogo interesantnih društvenih projekata. Ništa ne bih menjala. Želim da inspirišem i druge žene da se ne zaustavljaju i da samo idu napred.

Skeniranjem (slikanjem) kamerom telefona ovog QR koda stižete do šeste epizode podkasta "Biti žena" koja će biti dostupna od 19.00.

qrcode.69379733 (2).jpg
Promo 

 Podkast „Biti žena“ realizuje WMG sa nemačkom fondacijom Konrad Adenauer i holandskom fonadacijom Eduardo Frei.

Izvor: ELLE/N.K./Promo 

&iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/8PWYTH9pmG4?si=Xal7UPfHHPVuymWN" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen>