Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Smoothie energija: 5 napitaka koji će vam vratiti snagu posle treninga

Koliko je bitan trening, bitan je i oporavak posle treninga kako biste sledeći put bili spremni da budete još bolji...

  Izvor: Foto: Shutterstock

Iako je internet prepun informacija o tome kada, koliko i šta biste trebali da jedete posle određenog treninga i dalje ćete naići na manjak ili nedostatak informacija. Potrebno je da se zaista posvetite tom istraživanju i informacije potražite uglavnom na stranim sajtovima.

Međutim, i kada je ishrana u pitanju možete naići na različite stavove i načine ishrane za koje se zalažu pojedini treneri i nutricionisti. Najčešće se polemika vodi oko toga koji protein koristiti, da li prirodni iz sira ili jogurta eventualno mesa ili whey protein (protein izdvojen iz surutke) koji se može kupiti kao prašak.

Završićete sa pitanjima: A da li smem baš to da jedem ako je trening bio uveče? Mogu li uopšte da jedem posle treninga? Da li je ok da pojedem samo bananu i mnoga druga pitanja.

I na ova pitanja ćete pronaći različite odgovore, ali imajte u vidu da ih možda ne daje u potpunosti kredibilna osoba. Ukoliko vam je stalo da u potpunosti budete sigurni, informacije potvrdite na nekoliko mesta ili pak kod svog nutricioniste.

Zdrave navike i redovna fizička aktivnost zahtevaju da im se posvetite, ukoliko želite pravilno i efikasno da dođete do rezultata. A između ostalog i da sačuvate svoje telo od povreda.

Pre svega, važno je da znate, naročito ako ste početnik u vežbanju, da je vrlo važno jesti posle treninga bez obzira u koje vreme ste trenirali. Bilo da je reč o trčanju ili treningu u teretani, važno je da telu povratite snagu, krepkost i izgubljene proteine i ugljene hidrate.

Kako biste uopšte izdržali trening potrebno je da unesete adekvatne namirnice koje će vam obezbediti energiju i tokom treninga. U zavisnosti od inteziteta treninga zavisi i to šta ćete pojesti pre njega.

Tačnu meru šta i koliko treba da pojedete vam neće dati niko jer je svaka osoba individualna i ima različite potrebe. Zbog toga pokušajte da upoznate sebe i to šta vam prija.

Jedite onoliko koliko mislite da ćete izdržati trening, ukoliko ne uspete prvi put, uspećete drugi put. Učite na svojim greškama, nikako na iskustvima drugih.

Najviše energije ćete izvući iz ugljenih hidrata koji se sporo vare.

U zavisnosti od toga kakav vam je metabolizam i koliko brzo varite hranu, obrok se preporučuje minimum dva sata pre treninga.

Taj obrok treba da se sastoji od namirnica koje neće podići šećer u krvi (tzv. namirnice sa visokim glikemijskim indeksom) koje obuhvataju: smeđi pirinač, ovsene pahuljice, ražani hleb i integralna testenina. Tome možete pridodati voće kao što su banane ili jabuke.

Ukoliko je vaš cilj da trenirate kako biste dobili mišiće, onda uz obrok pre treninge treba uključiti i proteine.

Najzaslužniji za izgradnju mišića su piletina, ćuretina i riba i obavezno belance. 

Mnogi početnici ostaju u zabludi da će ukoliko jedu posle treninga zapravo poništiti efekat koji su postigli nakon sat vremena vežbanja. Naprotiv, vrlo je važno da telu nadoknadite svu izgubljenu vodu a potom i nutrijente.

Voda je vrlo važna kako tokom treninga a još više posle treninga. Osim vode je potrebno da nadoknadite i ugljene hidrate. A kako zaista ne biste poništili efekte treninga potrebno je da nahranite i svoje mišiće proteinima.

To najčešće možete kroz smoothie koji pojedincima može biti dovoljan obrok i hidratacija posle treninga. Ukoliko vam to nije dovoljno uvek kasnije možete dodati i užinu sa orašastim plodovima, ili nešto jaču varijantu omleta od belanaca sa pečurkama.

Važno je samo da vaš smoothie ima izbalansiranu količinu proteina, vode i ugljenih hidrata. Proteini su vam potrebni da očuvate i unapredite mišiće, voda da regenerišete organizam koji se tokom treninga trošio i degradirao usled dehidratacije i naposletku ugljeni hidrati koji će vam nadoknaditi izgubljenu energiju.

Treneri koji zapravo poznaju kako telo funkcioniše posle treninga će vam reći da obavezno prvo nadoknadite vodu u svom telu, a potom i ostale nutrijente. Voda ili pak smoothie se brže apsorbuju od čvrste hrane i nadoknađuju vam potrebno. Ovo se može okarakterisati kao prva pomoć telu.

Svakako i te mešavine mogu biti u potpunosti prirodne bez veštačkih dodataka kao što su razni praškasti šejkovi i proteini.

Adekvatna zamena su svakako sirevi sa povišenim procentom proteina i grčki jogurt. Proteine bi inače trebalo unosti tokom celog dana jer za razliku od ugljenih hirata oni se ne mogu skladištiti. Svakako ako planirate naporan trening, veći unos proteina neće škoditi.

Osim što nema dovoljno informacija o tome šta jesti, retko ćete naići i na praktične recepte za kvalitetne smutije za posle treninga i sa namirnicama koje su praktične i dostupne. U svakom slučaju, moguće je napraviti smoothie od relativno pristupačnih i povoljnih namirnica koje vam mogu doneti jednake benefite.

Na sledećoj strani pročitajte recepte smoothie koje predlažu stručnjaci: 

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity