Iako su konflikti neizbežni u ljudskoj komunikaciji, oni u profesionalnom životu umeju da budu mnogo neprijatniji od onih u privatnom. Naime, na radnom mestu, rasprave izazivaju ogroman stepen frustracije, prvenstveno jer ljudi sa kojima radimo vrlo često imaju potpuno drugačije vrednosne i radne postulate. Ipak, uspeh ne zavisi od pojedinca, već od tima, i vrlo je važno da naučimo da pređemo preko tih razlika, razumemo se i ujedinimo zarad višeg cilja.
Pa ako imate problem sa izražavanjem besa, nerazumevanjem i čestim konfliktima na poslu, pokušajte sa ovih 5 tehnika da razbistrite um.
1. Pronađite mesto za razgovor gde imate privatnost
Da biste imali konstruktivan razgovor, potrebno je da pronađete okruženje u kom se osećate bezbedno – a to nije i ne treba da bude drugim ljudima. Takvo mesto vam takođe omogućava da preuzmete neophodne rizike za iskrenu i otvoreno komunikaciju. Ne birajte kancelariju bilo koje strane, već odaberite konferens salu ili u najboljem slučaju odaberite opuštenije mesto poput kafića u blizini.
2. Pažljivo slušajte šta sagovornik govori
Ukoliko radite na sebi, onda znate da u raspravama vrlo često ne slušamo sagovornika, već samo čekamo da završi svoje izlaganje da bismo započeli sopstvenu odbranu. Umesto toga, pokušajte da se postavite u ulogu druge osobe (bez ega koji govori: ja bih svakako drugačije postupio/la), već zaista razumite iz koje perspektive dolazi mišljenje sagovornika. Mnogo je važno da iskreno poštujete njegovo mišljenje (čak i ako se ne slažete), i dopustite mu da postoji ravnopravno kao i vaše, a zatim da pronađete asertivan pristup za rešavanje problema.
3. Koristite neutralan rečnik i pazite na govor tela
Kada ste uključeni u sukob, prirodno je da želite da budete zatvoreni – ali to samo ometa šansu da ga rešite. Za početak, koristite neutralan jezik i odvojite drugu osobu od problema. Bolje je govoriti na jeziku „ja“, za razliku od „ti“ jezika kako bi se izbeglo da se druga osoba oseća napadnutom. Na primer, reći „Osećam se potcenjeno na svojoj poziciji“ biće efikasnije od reči „Ne ceniš moj rad“.
Osim što pažljivo birate reči, ne potcenjujte moć govora tela i tona. Uzrok svađe vrlo često nije ono što se govori nego način na koji se govori. Koristite otvoren govor tela da označite svoju spremnost da rešite konflikt i postignete sporazum. A kako ljudi često nesvesno oponašaju one oko sebe, kada vi spustite ton i pokažete razumnost i smirenost, vrlo verovatno ćete to dobiti i od suprotne strane.
4. Ne tračarite
Nema ništa gore od ogovaranja drugih, posebno saradnika, i širenja glasina. Tračevi mogu iskriviti način na koji zaposleni vide sebe u timu, podstaći pasivnu agresiju i dodatno zakomplikovati sukobe. Budite mudri i sve što imate da kažete, recite direktno drugoj strani.
5. Napravite pauzu
Najvažnije je da u razrešavanje sukoba krenete hladne glave. Zato nađite način da opustite um i zaokupirate ga nečim drugim. Nekada će to biti meditacija, tehnike disanja, a nekada samo odlazak na kratku pauzu uz IQOS i ćaskanje sa kolegama na terasi.
Ako ste punoletni pušač koji traži bolju alternativu od cigareta, IQOS je tu da vas podrži. Možete da uživate u zagrejanom, a ne sagorenom duvanu, bez vatre i pepela, a samim tim sa znatno nižim nivoom emitovanja štetnih materija u odnosu na cigarete.