Do sada su klompe bile rezervisane samo za bolničare i šetnju do prodavnice, a u poslednjih šest meseci postalo je nemoguće ignorisati ih i na društvenim mrežama.

Naravno, high fashion brendovi nisu ostali imuni na tradicionalnu holandsku obuću. Tokom revija za proleće-leto 2021 na pariskoj nedelji mode, svako je imao bar po jedan komad. U maju, UGG je izbacio liniju istih u saradnji sa Eckhaus Latta brendom gde su nam predstavili ortopedsku obuću kakvu do sada nismo videli. 

Takođe, ako govorimo o klompama, ne možemo da ne spomenemo i legendarni Crocks. Ovaj brend pre svega je namenjem kuvarima, deci i mamama koje rade u bašti. One garantuju sigurnost i udobnost, ali nikada sve do ove čudne 2020. godine niko u modnom svetu im nije davao značaj. Od 2016. pa do sad, sarađivali su sa mnogim modnim brendovima: Christopher Kane (i čuvena klompa sa „dragim kamenjem“), Balenciaga (i ona na platformu) i Barneys (obložena šiljcima).

Ni poznate ličnosti nisu odolele čarima Crocksa, pa su se tako iznedrile kolaboracije sa Post Maloneom i nedavno sa Justin Bieberom i njegovim brendom Drew House. Takođe je i reper Bad Bunny uradio kolaboraciju sa njima, a čitav asortiman je bio rasprodat za par sati.

New York Times je nedavno objavio podatak da je prodaja Crocksa skočila za čak 48% tokom karantina, dok je kod svih drugih proizvođača obuće prodaja opala za 20%.

Brend HILOS objavio je svoju predkolekciju (pošto je zvanično pokretanje brenda rezervisano za sledeću godinu) u kojoj se nalaze klompe urađene uz pomoć 3D štampača. Za ovaj komad, čelnici ove kuće ističu da je pravi „transformers“ i da je zapravo pogodan za svaku priliku.

Iako su u prošlosti bile rezervisane samo za holandske farmere, danas su uspele da pronađu svoje mesto pod suncem u modnom svetu. Bottega Veneta izbacila je čizme inspirisane upravo ovim komadom, a i Maria Grazia Chiuri je još 2018. na Dior pisti prikazala iste poručujući nam da ni ona nije odolela drvenim klompama.

Hermèsova najnovija kolekcija takođe donosi zanimljiv model napravljen od drveta i kože koji su modni kritičari okarakterisali kao „vaskrsnuće“ ovog trenda.

Sve u svemu, generalno govoreći, ni modni svet nije ostao imun na udobnost koju je u centar interesovanja dovela pandemija, pa je pitanje koje sledi, šta je to što ćemo sledeće dočekati na trendovskom nebu a do pre par sezona smo ga okarakterisali kao aposlutni fashion no, no.

Ovo je jedna veoma čudna godina u svakom smislu, pa i u onom koji se tiče modnih trendova. Tie-dye, maske, trenerke... i na kraju klompe, a sve ih možemo povezati sa pojavom rada od kuće.