NEW BODY komentariše pritisak društva i njegovu vezu sa tretmanom našeg tela kao nečijeg vlasništva. To je svest o telu iz perspektive robe jer nije dovoljno samo imati telo već moramo biti sigurni da to telo ispunjava svoj puni potencijal, inače biva protraćeno. Modifikacija tela je odraz poznog kapitalizma, novih tehnologija i globalizacije koji zahtevaju stalnu potragu za somatskom optimizacijom i emitovanjem. Telo je kapital (Heike Steinhoff i ono može biti “uloženo” u fitnes trening, posebne dijete i estetsku hirurgiju, a prihodi su vraćeni u obliku dužeg života, boljeg posla ili poželjnijeg partnera.
U svojoj umetničkoj praksi Anastasija Pavić sagledava svoje telo i kao socijalni, psihički, fizički, seksualni, te diskursivni konstrukt ali i kao mesto otpora. Ona se smelo igra višeznačnošću tela, kao fetiša, robe, objekta, subjekta, simbola i označitelja, ali i pokazanog uzorka pomoću kojeg se otkriva i pokazuje moć, namera ili efekat društvenih totaliteta. Sajber estetika u njenom radu predstavlja ambijentalni kod, podlogu ili scenografiju u kojima njena SF heroina iznova dovodi u pitanje brojne obrasce sopstvenog identiteta odnosno svojih potencijalnih identiteta. Ideja da je identitet istinit samo ako je telo vizuelno transformisano (Steinhoff), dovodi do pojmova samopoboljšanja, samoostvarenja, samoiskustva i određivanja transformisanog tela kao ključnog mesta za pregovore o moći putem stalne potrage za optimizacijom.
Anastasija kroz NEW BODY performira preparaciju i anticipaciju kroz stroge rituale održavanja i opsesivne potrage za fizičkim savršenstvom, iznova demonstrirajući pornografiju volje, fetišizujući samokontrolu. U video instalaciji New Body 1 prirodno telo kreće se u pravcu ekstremnog tela kroz podvrgavanje Infrarshape horizontal tretmanu gde u sajber kapsuli ležećeg bicikla umetnica “juri u mestu” za svojim “poboljšanim” oblikom. Savremeni trendovi o unapređenju zdravlja, pravilnoj ishrani i vežbanju akumuliraju sve veći pritisak na lično rekonstruktivno delovanje na telo u ime kondicije koja je istovremeno telesna i psihološka. Upravo to „neadekvatno telo” koje se mora kontrolisati, disciplinovati i nadzirati, transformisati i jeste epicentar savremene anksioznosti i teskobe, ali i izvor velike zarade. U video performansu New Body 2, inspirisana stihom Kanye Westa “And my sheets still orange from your spray tan..”, Anastasija pervertira lepotu do karikature i diskutuje ultimativno konzumeristički pristup ženstvenosti i zavođenju dovodeći ga preteranom upotrebom proizvoda za “ulepšavanje” do tačke ritualnog apsurda.
Izložba NEW BODY propituje matrice represije u odnosu na telo i ambicije da se biološka datost preinači kao način oslobadjanja od neumitnih zakona prirode, iznova postavljajući pitanje koliko je radikalna promena izraz slobodne volje a koliko prinude. Anastasija Pavić sa svakim svojim radom napušta okvire prirodne datosti, manipuliše, formira, reformira, deformira i transformira, odabirajući za sebe novo telo odnosno novi identitet.
Vidimo se!
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti