Početkom 2020. počele su da kruže glasine da Phoebe Philo ipak nije završila karijeru u svetu modom. Velike nade polagale su se u to da će se vratiti, a od danas je zvanično: ona ulazi u studio i to sa brendom pod svojim imenom. Posle tri godine pauze, osniva se Phoebe Philo Studios - odeća i aksesoari sa izvanrednim kvalitetom i dizajnom.

Šta znamo o Phoebe Philo Studios?

LVMH je, kako se izveštava, preuzela manjinski deo u novom poduhvatu, ostavljajući Philo da radi sa brendom onako kako ona smatra da je potrebno.

''Biti u svom ličnom studiju i ponovo stvarati je uzbudljivo i neverovatno ispunjavajuće'' kaže Philo, ''Veoma se radujem ponovnom kontaktu sa mojom publikom i ljudima širom sveta. Biti nezavistan, upravljati i eksperimentisati pod vlastitim uslovima mi je izuzetno važno''.

Spekulacije da bi upravo ona mogla da pređe u Chanel ili da popuni mesto Azzedine Alaia bile su glasne pre nego što je Virginie Viard došla na čelo Chanela, a Pieter Mulier Alaia. Ipak, sada je jasno da je želela da napravi svoj lični brend, po sopstvenim pravilima.

''Već dugo godina imam veoma konstruktivnu i kreativnu saradnju sa kompanijom LVMH. Dakle, prirodni je razvoj za nas da se povežemo sa ovim novim projektom'', dodala je, a  izvršnim direktor LVMH Bernard Arnault opisuje je kao jednu od najtalentovanijih dizajnerki našeg vremena.

Modno nasleđe Phoebe Philo

Potvrđeni povratak Philo podseća nas zašto smo postali tzv. Philofili. Nakon karijere u brendu Chloe, njen minimalistički dizajn izgrađuje nove stubove za Celine, kada je preuzela etiketu nakon njenog ponovnog pokretanja 2008. godine. Uspeh je bio monumentalan, posebno za brend čiji je kreativni direktor pokrenu uveo premisu tihog luksuza, čiji su koncept, u odsustvu Philo, usvojila mnoga novija imena na luksuznom tržištu. Na primer, Bottega Veneta.

Philo je izgradila novi identitet na osnovnim klasicima koje su želele žene širom sveta. Predstavljajući slogan ''Za žene, od žene'', za koji se sada vezuje toliko kompanija koje vode žene. Philo je bila tu od početka, pružajući skromno priznanje ženskoj formi i ulozi kroz odeću koju je dizajnirala. Kreirajući putokaz za izgled generacija, njen agnostički odnos prema trendovima bio je upravo ono što je Celine katapultiralo do uspeha.

''Bolje mi je bilo da radim na suštini odeće nego na trendovima. Naprosto sam stvarala komade koji će podneti test vremena'', rekla je na svom debiju 2009. godine, ostavljajući predloge novom talasu dizajnera nakon njenog izlaska. Trend koji nije trend, a svi žele da ga nose.

Philo nije želela da kaže kada će njena nova etiketa biti predstavljena, ali je nagovestila da ćemo više detalja znati u januaru 2022. Kao dizajnerka koja nikada nije propustila da uspostavi dnevni red, biće interesantno svedočiti načinima na koje će ona svoj nesporni uticaj primeniti u današnjoj modi. Iako se slažemo sa stavom da smeli izgled i ekscentričnost brendova odjekuju snažnije od minimalizma na društvenim mrežama, uvereni smo da Philo ima sposobnost ne samo da se prilagodi struji, već i da je prevaziđe i nadmaši. Ovo će, na kraju krajeva biti najneočekivanije lansiranje u poslednjih nekoliko godina.