Brend MARKO FEHER, iza kojeg se krije dizajner Marko Potkozarac, osnovan je 2019. godine sa idejom da spojem avangardnog dizajna i tradicionalnog pristupa istraži sopstvo, identitet i ličnu percepciju. Još od 2014. godine, sa prikazom prve studentske kolekcije, Marko je gradualno nizao motive, ideje i vrednosti koje će kasnije definisati njegov brend. 

Nema boje. Nema pola. Nema sezone. Nema rase. Brend ne pokušava da se uklopi u bilo koju vrstu industrije, a namenjen je svima. Svima koji žele slobodno da se izraze.

MARKO FEHER izlagao je na nedeljama mode u Sarajevu, Zagrebu, Ljubljani, Skoplju, Vankuveru, a ovog novembra, samostalnom revijom predstaviće se i u Beogradu. Tom prilikom, pitali smo ga, kako se oseća pred dolazak u naš grad i šta možemo da očekujemo od nove kolekcije.

708pf8.gif
EDVIN KALIĆ 

''Beograd je oduvijek bio regionalni centar u gotovo svim kulturnim aspektima, pa tako i kada je moda u pitanju, zasigurno veliki ako ne i najveći uticaj regiona dolazi iz Beograda. Kompletan moj dizajnerski opus se svodi na propitivanje i istraživanje, i ono je uvijek vezano za Jugoslaviju i sve naše narode, jer su tu prosto korijeni svih nas. U Beograd donosim dašak sarajeskih Zimskih Olimpijskih Igara, koje su bile Igre svih Jugoslovena, tada smo svi tako osjećali, a ja tu sinergiju želim proširiti, onoliko koliko je u mojoj moći.

Što se očekivanja tiče, jedino moje istinsko očekivanje je upoznavanje Beogradske publike sa mojim radom, onako kako to i dolikuje, iako moram biti iskren, s obzirom na to da se prvi put prezentujem samostalnom revijom u sklopu BFW, postoji određena trema, te se pitam da li će Beogradska publika 'kliknuti' sa mojim radom.''

Marko Feher Zoi Lookbook (38 of 52).jpg
EDVIN KALIĆ 

Kolekcija “ZOI” poznatija kao “NEMA PROBLEMA” inspirisana je sarajevskom olimpijadom, tačnije duhom i euforijom tog perioda, koji i danas budi osećaj pozitivne nostalgije kod svih naroda i narodnosti Bosne i Hercegovine, kao i Jugoslovena širom sveta.

 Ova kolekcija predstavlja mešavinu umetničkog iskustva i kolektivne euforije 14. Zimskih olimpijskih igara. Kroz kolekciju se prožimaju svi važni elementi Olimpijade, od bitnih ljudi, simbola OI, logo-a, zvanične boje, te same euforije vremena. Tako na primer, prepoznatljivu pahulju 14. Zimskih olimpijskih igara, koja se koristi kao šablon u kolekciji, dizajnirao je Miroslav Antonić Roki, koji je tada radio kao inženjer u Energoinvestu, a nažalost umro pre nego što je doživio slavu svoje pahulje. Kroz ovu kolekciju cilj je da damo omaž i sećanje na ljude poput Miroslava i njihove zasluge.

Istraživanje je uključilo i umetnike koji su učestvovali u kreiranju vizuala za OI, posebno one koji su radili postere. Neki od njih su Milton Glaser, Ismar Mujezinović, Andy Warhol, Cy Twombly i Michelangelo Pistoletto. Takođe bilo mu je važno da naglasi prepoznatljivu narandžastu boju pahulje, pa i samu pahulju. Srebrna boja se pojavljuje kao reprezent medalje koju je dobioJugosloven, Slovenac Juraj Franko, to je ujedno i jedina medalja osvojena za Jugoslaviju.

Marko Feher Zoi Lookbook (49 of 52).jpg
EDVIN KALIĆ 

Tehnike izrade postera, kao što su žmurenje ili pisanje levom rukom, takođe je poslužilo kao inspiracija, tako su nastali ispisi “Nema Problema“ i “Mir“ ispisani rukom po odeći, koristeći tehniku američkom umjetnika Cy Twombly koji je svoj poster za Sarajevske OI upravo stvorio pišući žmureći.

“Nema problema” je jugoslovenska izreka o kojoj je pisao celi svet, a na nemačkoj nacionalnoj televiziji rekli su da ako u Sarajevu tražite ono što je najlakše ili najteže, svi će vam odgovoriti sa “Nema problema”.