Brend MARKO FEHER, iza kojeg se krije dizajner Marko Potkozarac, osnovan je 2019. godine sa idejom da spojem avangardnog dizajna i tradicionalnog pristupa istraži sopstvo, identitet i ličnu percepciju. Još od 2014. godine, sa prikazom prve studentske kolekcije, Marko je gradualno nizao motive, ideje i vrednosti koje će kasnije definisati njegov brend.
Nema boje. Nema pola. Nema sezone. Nema rase. Brend ne pokušava da se uklopi u bilo koju vrstu industrije, a namenjen je svima. Svima koji žele slobodno da se izraze.
MARKO FEHER izlagao je na nedeljama mode u Sarajevu, Zagrebu, Ljubljani, Skoplju, Vankuveru, a ovog novembra, samostalnom revijom predstaviće se i u Beogradu. Tom prilikom, pitali smo ga, kako se oseća pred dolazak u naš grad i šta možemo da očekujemo od nove kolekcije.
''Beograd je oduvijek bio regionalni centar u gotovo svim kulturnim aspektima, pa tako i kada je moda u pitanju, zasigurno veliki ako ne i najveći uticaj regiona dolazi iz Beograda. Kompletan moj dizajnerski opus se svodi na propitivanje i istraživanje, i ono je uvijek vezano za Jugoslaviju i sve naše narode, jer su tu prosto korijeni svih nas. U Beograd donosim dašak sarajeskih Zimskih Olimpijskih Igara, koje su bile Igre svih Jugoslovena, tada smo svi tako osjećali, a ja tu sinergiju želim proširiti, onoliko koliko je u mojoj moći.
Što se očekivanja tiče, jedino moje istinsko očekivanje je upoznavanje Beogradske publike sa mojim radom, onako kako to i dolikuje, iako moram biti iskren, s obzirom na to da se prvi put prezentujem samostalnom revijom u sklopu BFW, postoji određena trema, te se pitam da li će Beogradska publika 'kliknuti' sa mojim radom.''
Kolekcija “ZOI” poznatija kao “NEMA PROBLEMA” inspirisana je sarajevskom olimpijadom, tačnije duhom i euforijom tog perioda, koji i danas budi osećaj pozitivne nostalgije kod svih naroda i narodnosti Bosne i Hercegovine, kao i Jugoslovena širom sveta.
Ova kolekcija predstavlja mešavinu umetničkog iskustva i kolektivne euforije 14. Zimskih olimpijskih igara. Kroz kolekciju se prožimaju svi važni elementi Olimpijade, od bitnih ljudi, simbola OI, logo-a, zvanične boje, te same euforije vremena. Tako na primer, prepoznatljivu pahulju 14. Zimskih olimpijskih igara, koja se koristi kao šablon u kolekciji, dizajnirao je Miroslav Antonić Roki, koji je tada radio kao inženjer u Energoinvestu, a nažalost umro pre nego što je doživio slavu svoje pahulje. Kroz ovu kolekciju cilj je da damo omaž i sećanje na ljude poput Miroslava i njihove zasluge.
Istraživanje je uključilo i umetnike koji su učestvovali u kreiranju vizuala za OI, posebno one koji su radili postere. Neki od njih su Milton Glaser, Ismar Mujezinović, Andy Warhol, Cy Twombly i Michelangelo Pistoletto. Takođe bilo mu je važno da naglasi prepoznatljivu narandžastu boju pahulje, pa i samu pahulju. Srebrna boja se pojavljuje kao reprezent medalje koju je dobioJugosloven, Slovenac Juraj Franko, to je ujedno i jedina medalja osvojena za Jugoslaviju.
Tehnike izrade postera, kao što su žmurenje ili pisanje levom rukom, takođe je poslužilo kao inspiracija, tako su nastali ispisi “Nema Problema“ i “Mir“ ispisani rukom po odeći, koristeći tehniku američkom umjetnika Cy Twombly koji je svoj poster za Sarajevske OI upravo stvorio pišući žmureći.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti