Kada Casey Cadwallader kreira, on je nadahnut virtuoznim umom Thierryja Muglera – njegovom futurističkom, sexy estetikom, ljubavlju prema superherojima i fantaziji, željom da njegovi komadi i likovi budu besmrtni. Sve to otelotvoreno je u MUGLER H&M kolekciji koja će od 11. maja biti u prodaji u Srbiji.
''Mugler je već neko vreme na našoj listi želja, jer smo svi u H&M-u impresionirani onim što je Casey stvorio svojom revitalizacijom brenda. Takođe smo fascinirani trenutnim globalnim entuzijazmom za ikone 80-ih i 90-ih godina, i načinom na koji mladi ljudi traže inspiraciju u prošlosti. Casey veoma poštuje nasleđe brenda i sve ono za šta se Thierry Mugler zalagao – inkluzivnost, rodnu fluidnost, osnaživanje, body positivity i seksipilnost. Naterao je mlade ljude da obožavaju kako njegovu viziju kuće, tako i kodove kuće – što je neverovatna stvar. Pa ipak, nije opterećen prošlošću – on uzima elemente koji mu se sviđaju i potpuno ih transformiše, te čini savremenim i prepoznatljivim'' rekla je Ann-Sofie Johansson, kreativna savetnica u H&M-u.
Ovim povodom, ELLE Srbija prvi vam donosi ekskluzivni intervju sa kreativnim direktorom modne kuće Mugler, Caseyem Cadwalladerom, kao i specijalnu digitalnu naslovnicu.
MUGLER H&M žena je moćna, neustrašiva, nezaustavljiva. Ko su žene u tvom okruženju koje te inspirišu?
Toliko njih! Rekao bih da je jedna važna stvar koju volim kod Muglera ta što je ova modna kuća oduvek prihvatala veoma široku vizuru ženstvenosti – osnažila je i proslavila mnogo neverovatno jakih ženskih ikona, od muzičarki preko supermodela do trans ikona i supkulturnih ličnosti. To je oduvek bila vizija Thierryja Muglera, i to je etos koji je veoma sličan onome kako ja danas vidim odnos ove modne kuće sa ženama – nikada nije didaktičan, razigran je, ali uvek pun poštovanja. Mislim da je MUGLER H&M kampanja zaista odličan primer nekih žena koje me inspirišu. Imate nove muzičke zvezde koje volim, kao što su Eartheater, Shygirl, Amaarae i Arca – muzika i Mugler zaista idu ruku pod ruku – a onda imate i modne ikone, kao što su Jerry Hall i Mariacarla Boscono, koje podupiru asocijaciju brenda na supermodele, pozorište na pisti i visoki glamur. Imamo i neka lica koja definišu modni pejzaž kakav poznajemo danas, a to su modeli Sora Choi, Anna Ewers i Imaan Hammam, te identitete koji su ugrađeni u savremenu zajednicu Muglera, kao što su Yilan Hua i Aweng Chuol. Takođe sam želeo da ovaj kasting ima kulturni kredibilitet, da ima ljude koji su od vitalnog značaja za neke od širokih zajednica koje dugo vole i podržavaju Muglera, pa otuda imamo ljude kao što je Connie, legendarna ikona obezbeđenja njujorških klubova. Zajedno, to je neverovatna mešavina žena - i mislim da naglašava koliko različitih profila me inspiriše svakog dana. Sigurno ne postoji samo jedan tip Mugler žene.
Tu je i muška kolekcija – smelija nego ikad – što je velika promena za MUGLER još od 2013. godine. Da li ti je to bio izazov?
Zaista sam oduševljen koliko je muški deo jak – ima toliko izbora, i smelog i blistavog duha. I zaista se uklapa u čitav etos kolekcije, a to je proizvodnja komada koji su potpuni klasici – pravi Mugler. Videćete mnogo teksasa i kože, prepoznatljive Muglerove tkanine. A onda mnogo sjajnog kroja. Postoje i neki dobri slojeviti komadi koje volim, kao što su prozirni mrežasti topovi sa štampom u obliku zvezda i kristalnim ukrasima, te majice sa korsetom ili tank topovi sa izrezima. Za casual momente tu su duksevi i majice sa razigranim ukrasima. Kolekcija takođe uključuje arhivske komade, koji su rimejkovi Thierry Muglera klasika iz 80-ih i 90-ih, a koje sam odabrao iz arhive. Jedan od takvih komada za muškarce jeste zelena krojena jakna, rekreacija kultnog modela koji je nosio David Bowie – veoma je posebna. Rekao bih, iako ove komade nazivam 'muškom odećom', da bi zapravo odlično stajali i ženama – cela kolekcija je dizajnirana tako da otelotvori tu vrstu fluidnosti i otvorenosti.
Mislim da moda ima neverovatan domet i da postoji odgovornost da pokušamo to da iskoristimo za širenje važnih poruka.
Kao što si rekao, sve je u vezi sa androgenošću, individualnošću i brisanjem granica pola, roda i bilo kakvih podela. Misliš li da se ova (r)evolucija u modi prenosi i na društvo ili smo još uvek daleko od toga?
Nadam se da kretanje ka inkluzivnosti i raznolikosti koje vidimo u modi ima pozitivan uticaj na društvo. Mislim da moda ima neverovatan domet i da postoji odgovornost da pokušamo to da iskoristimo za širenje važnih poruka. Vidim ovu kolekciju kao sjajnu priliku za to. Mugler uvek slavi sopstvenu ličnost i ličnosti oko sebe – i to je ono o čemu govori ova kolekcija. Radi se o otvorenosti, slobodi, mašti i inkluzivnosti, posebno kada su u pitanju različita lepota i tipovi tela. Thierry Mugler je prihvatio sve vrste lepota – kao što sam rekao, od samog početka je angažovao queer i nebinarne figure, mnogo pre razgovora koje danas vodimo o inkluzivnosti u modi. Kolekciju vidim kao priznanje toj viziji i kao pravi trenutak u istoriji modne kuće za posvećenost inkluziji – jer partnerstvom sa H&M-om otvaramo vrata još šire. Zaista smo proslavili taj etos ovom kampanjom i raznolikom postavom likova u njoj. Sadrži rimejk Stardustovog hita iz 1998. ''Music Sounds Better With You'', što je pesma koju sam oduvek voleo – za mene je ovde reč o zajednici, o prijateljstvu i zabavi, o tome kako muziku oživljava onaj sa kim si, kime se okružuješ. Nadam se da se ova kampanja zaista obraća ljudima, kao poruka, a sve to vidim kao omaž kulturnom značaju našeg brenda u svetu plesa, muzike, performansa, klupske kulture i mnogim posebnim likovima koji su oduvek bili dobrodošli u Mugler kuću.
U modnoj kući MUGLER nema straha od isprobavanja novih stvari – imate slobodu da inovirate, da uzdrmate postojeće kodekse i standarde. S druge strane, postoji i odgovornost za očuvanje nasleđa Thierryja Muglera. Kako sve to uspevaš?
Moje sopstveno putovanje sa ovom modnom kućom povezano je sa arhivom i korišćenjem ključnih elemenata iz nje kao polaznih tačaka za nove ideje, bilo da se radi o načinu na koji je Thierry koristio teksas, ili o njegovom interesovanju za oblikovanje tela odećom, ili poigravanje kontrakulturnim kodovima. Thierry Mugler će uvek imati veliki uticaj na mene i na ovu modnu kuću – njegova vizija je relevantna i danas i uvek, i nikada nemam problem da se osvrnem na prošlost, jer znam da će uvek proizvesti nešto sveže i uzbudljivo. Oduvek su me zanimali suštinski ideali brenda – oni sociološki, o različitosti, otvorenosti, radosti, rodnoj fluidnosti, samoizražavanju, ali estetski – moda se susreće sa uličnim osećajem, krojenje, subkulturni elementi, fascinacija linijama forme. Dakle, sa ovom kolekcijom, naravno, radi se o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti modne kuće Mugler zajedno, jer ja tako radim kao dizajner – uvek se radi o mešanju različitih uticaja. Kao što ćete videti, kolekcija sadrži i savremene komade, iz mog razdoblja u ovoj modnoj kući – a to su prepoznatljive spiralne farmerke, odela i haljine, te mali broj specijalnih rimejkova iz arhive. Ti komadi su zaista posebni trenuci modne istorije i proveo sam dosta vremena dok sam selektovao arhivski deo kolekcije, razmišljajući o tome šta bi ljudi zaista želeli i šta bi obuhvatilo nasleđe brenda. Svi arhivski komadi pokazuju bogatstvo kuće, ali i moje sopstveno putovanje sa Muglerom – polazišta i reference koje nas inspirišu danas.
Casey, za kraj nam reci – kada se ostvare veliki snovi, kako ne izgubiti dodir sa stvarnošću?
Moda je veoma težak posao, tako da vas koncentracija drži prizemljenim. Kada nisam u studiju, gde zaista volim da budem, ja sam sa svojim prijateljima i svojim psom, jedrim, što je odličan način da cenite stvarnost i ostanete u kontaktu sa svetom oko sebe.
Ceo MUGLER H&M modni editorijal pogledajte u novom broju magazina ELLE od 22. aprila!
Intervju: Tara Đukić
Kreativni koncept: Teodora Bogdanović & Tijana Stamenković
Foto: Danilo& Sharon
Animacija: Danilo Pantović
Stajling: Mila Đenić
Model: Igor Ivanović
Šminka: Marija Stošić
Frizura: Maja Stanišić
Asistent stiliste: Anđelka Rakić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti