„Ako sam izabrala dijamante, to je zato što oni predstavljaju najveću vrednost u najmanjim zapreminama.“ Gabrielle Chanel
Godina 1932 - prošle su tri otkako je život stavljen na pauzu, kada je crni četvrtak 1929. gurnuo svet u mračne godine velike depresije i kada je bujanje iz 1920-ih izbledelo u ne baš jasno osećanje nostalgije. Bila su to mračna vremena u senci ekonomskog pada i inflacije, u kombinaciji sa padom potražnje i rastućom nezaposlenošću. Upravo iz tog razloga 1932. bila je idealno vreme da se otvori novi teren i napravi prostor za nadu i obnovu.
The London Diamond Corporation obratila se ženi, vizionarskom dizajneru dodataka, koja je primenila iste modne principe dizajna i na odeću. Žena od moći, brilijantnog uma i glava višestrukog carstva koje je raslo iz dana u dan. Žena koja je bila prijatelj umetnosti i umetnika, ali i vodeće srce svoje epohe. Žena izabrana da udahne novi život dijamantima bila je Gabrielle Chanel koja je kreirala prvu kolekciju visokog nakita u istoriji. To je povećalo akcije The Diamond Corporation’s u roku od dva dana, transformisalo čitavu industriju i revitalizovalo njenu eru.
Letnja noć u Parizu. Vreme je još uvek bilo toplo, a nebo crno kao mastilo, prekriveno zvezdama i obasjano oreolom polumeseca. Iskričave poput lebdećih dijamanata, zvezde su bile inspiracija za događaj koji je trebalo da bude osnova za sav Chanel High Jewelry. Dok je gledala u nebo, Mademoiselle je odlučila da žensku kožu i kosu prekrije pljuskovima meteora, blistavim polumesecima i plamenom sunca. Bijoux de Diamants je zato oličenje njene ljubavi prema neodoljivom sjaju lepote i života, a takođe i izraz veoma ličnog viđenja stila, inovativnih ideja i primene principa Haute Couture na High Jewelry. Godine 1932. Gabrielle je stvorila svoju prvu kolekciju nakita u istoriji. Bilo je to nešto što do tad niko nije napravio. Savršenstvo dijamanata samo je upotpunjeno njenom jednostavnošću. Bez ukrasa i klasičnih oblika, sa vrednošću koja je večna i otporna na protok vremena. Ili još gore, na modu.
Pedesetak komada belih i žutih dijamanata umetnutih u platinu i žuto zlato, kreiranih za svakodnevno nošenje, sijalo je čistoćom svetlosti. Među identifikovanim delovima, 22 mogu da nacrtaju mapu neba prekrivenu sa isto toliko kometa, meseca i sunca. Mademoiselle je takođe zamislila 17 optičkih iluzija koje reprodukuju gipkost vrpčastih mašnica, plesnih resa i prozračnog perja, dok je dodatnih osam komada istraživalo grafičku čistoću spirala, krugova, kvadrata i krstova. Važni oblici koji će se pokazati bogati inspiracijom i koji će postepeno otkrivati svoje tajne tokom narednih vekova. Svedočanstva opisuju monumentalne broševe u obliku brojeva 3, 5 i 7, kojima još nije pronađen trag. Međutim, 2012. ponovo je otkriven dokumentarni film Patea Gomona, koji je sadržao izbor dela sa izložbe i snimljen je u privatnoj gradskoj kući Gabrielle Chanel u ulici Faubur Sen Onore 29. Film je nezaobilazan pogled u svet žene koja očigledno nije uradila ništa kao bilo ko drugi i uradila je sve pre bilo koga drugog. Ističe dva komada zlatnih i žutih dijamanata - mnogo pre mode iz 1960-ih, koji su izražavali Cocoinu ljubav prema suncu i njegovoj vitalnoj snazi.
U stvaranju Bijoux de Diamants, Mademoiselle je izabrala slobodu. Slobodu žena da žive kako žele. Da se nesmetano kreću. Da nose komade koji pojačavaju vatru njihove individualnosti, umesto da služe kao manekenke za dijamante. Zbog toga što su mogli da se menjaju i transformišu, komadi u ovoj kolekciji nisu pratili trendove, ali napravili su revoluciju u industriji.
Članci u štampi svakodnevno su pojačavali auru misterije koja je okruživala zbirku. A uz to je išla i zloba. Jer, šta bi mogla biti veća uvreda za draguljare od izbora „obične krojačice“ da ponovo pokrene tržište dijamanata? Saopštenje Londonske dijamantske korporacije izazvalo je momentalni haos na Vandomskom trgu, pošto je Bijoux de Diamants pretvoren u „aferu Chanel“. Čitava profesija udružila je snage kako bi sprečila Gabrielle Chanel da pravi nakit tražeći da se on demontira i kamenje vrati. U predstavljanju Bijoux de Diamants, Mademoiselle nije ništa prepustila slučaju. Nakit je bio izložen od 7. do 19. novembra na izložbi kakva do tada nije viđena, a kojoj je prethodilo dvodnevno privatno razgledanje, i gde je sve vrvilo od međunarodne štampe i visokog društva. I tajming - u sezoni kada su svi tražili savršen poklon za proslave na kraju godine - bio je savršeno proračunat.
Devedeset godina nakon kreiranja prve kolekcije visokog nakita, Patrice Leguereau, direktor studija za kreiranje nakita Chanel, zadržao je nebesku temu, čistoću linija i slobodu tela izjavljujući: „Želeo sam da se vratim u suštinu 1932. i da uskladim poruku oko tri simbola: komete, meseca i sunca. Svako nebesko telo sija svojom svetlošću.“ Godinu 2022. prati nova mapa neba. Sa kometom, ikonom Chanel nakita još od stvaranja otvorene ogrlice koja se obavijala oko vrata i otvarala preko grudi. Mesec, koji je bio prisutan na samo jednom komadu u kolekciji Bijoux de Diamants, postaje samostalna ikona u zbirci iz 2022. godine.
Ogrlica Allure Celeste, prepoznatljiv je deo kolekcije i putovanje u srce svetlosti. Među okruglo brušenim dijamantima, izvanrednim sjajem zrače ovalni safir duboke i intenzivne plave boje i izuzetne težine od 55,55 karata i dijamant kruške brušenog tipa IIa DFL od 8,05 karata. Oreoli na ovom transformabilnom komadu se odvajaju i postaju broševi, baš kao što centralni red dijamanata postaje narukvica, pretvarajući ogrlicu u kratku verziju i odajući počast komadima koje je 1932. godine kreirala Mademoiselle Chanel, koja je želela da pokrije žene sazvežđima.