Da li je Miley Cyrus kao zaštitno lice Maison Margiele potez modnog genija ili kontroverzni izbor?

Za Martensa, Miley Cyrus utelovljuje napetost kojoj teži, te savremenu ikonu koja istovremeno nosi bunt i ranjivost.
Foto: Maison Margiela

„Madonna ili Miley?“ 

Na dva (i to kakva!) imena svodila se igra pogađanja na Instagramu nakon što je Maison Margiela objavila tizer na kojem se nalazilo samo oko njihove nove muze. A onda je stigla i potvrda: Miley Cyrus postaje lice Glenn Martensove kolekcije jesen/zima 2025/26 Avant-Premièreu kampanji koju potpisuje Paolo Roversi. Nakon debija na Haute Couture nedelji sa Artisanal kolekcijom, Martens sada stavlja fokus na ready-to-wear kroz portrete koji spajaju sirovu intenzivnost Cyrus sa konceptualnim kodovima Margiele. 

Za fanove koji se sećaju Miley iz Hannah Montana ere, ovi snimci imaju dodatnu težinu jer naglašavaju njen prelazak od tinejdžerskog idola do figure koja bez straha eksperimentiše sa identitetom i estetikom.

Roversijeve fotografije imaju njegov prepoznatljiv intimni pečat. Cyrus se pojavljuje u pripijenim siluetama, sa nežnim reinterpretracijama torbe 5AC i u kućnim Tabi čizmama, uključujući i „Bianchetto“ verziju, prefarbanu u belo kako bi starim komadima udahnula novi život. U nekim kadrovima, njeno telo je prekriveno takođe belom bojom: „Pozirati naga, samo u body paintu i legendarnim Tabi čizmama, bilo je snažno iskustvo“, izjavila je Cyrus. „U tom trenutku, Margiela i ja postali smo jedno.“

Kolekcija slavi DNK kodove kuće kroz inverziju: plisirane suknje stilizovane su naopačke, satenske haljine rekonstruisane su sa vidljivim šavovima, a kaputi okrenuti tako da otkrivaju glatku unutrašnjost.

Foto: Maison Margiela

Aksesoari slede isti narativ. Klasična torba 5AC dobija mekše, taktilne završnice; nova trapezoidna torba „Dress-Age“ prikazana je u skulpturalnim proporcijama; Sprinters patike, inspirisane atletskim modelima iz pedesetih, dolaze u iznošenoj koži i jarkim obradama, pri čemu je svaki par jedinstven. Dodatno, Roversijeve fotografije naglašavaju igru između krhkosti i snage. U jednom trenu Miley je monumentalna, u drugom nalik (dobrom) duhu. 

Prema mišljenju Diet Prade, kampanja sa pop pevačicom ujedno priziva i njene ranije upečatljive trenutke, poput čuvene naslovnice Vanity Faira iz 2008. godine, čime se na briljantan način gradi most između njene lične evolucije i transformacije same kuće Margiela. Naime, inspiracija koja stoji iza kolekcije oslanja se na ideju da se, baš kao i omiljeni komadi u našim ormarima, i sami tokom vremena trošimo i obnavljamo.

Prema tome, može se zaključiti da kampanja označava trenutak Mileyne lične „reinkarnacije“, ali i svojevrsno ponovno rođenje same kuće Maison Margiela. Ukoliko već nismo to naglasili, ovo je prvi put u istoriji brenda da je u kampanji angažovana jedna svetska zvezda kao zaštitno lice.

Foto: Maison Margiela

Za Martensa, Miley Cyrus utelovljuje napetost kojoj teži, te savremenu ikonu koja istovremeno nosi bunt i ranjivost. Zajedno, oni pružaju novu perspektivu na nasleđe kuće Maison Margiela. Podsećamo i da nakon briljantnog nastupa u svetu visoke mode, Glenn Martens otkriva svoju prvu ready-to-wear kolekciju za Margielu 4. oktobra u podne na Nedelji mode u Parizu. Treba li napisati - stay tuned?