Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li biste pokrenuli biznis sa najboljom drugaricom? Anđela Stanojević i Ana Vranješ motivišu vas da to učinite

Anđelu Stanojević (@as.livingstone) i Anu Vranješ (@ana_vranjes_) sigurno znate kao dve stylish devojke s Instagrama, ali one su mnogo više - najbolje drugarice, preduzetnice, mame i tandem koji dokazuje da prijateljstvo i zajednički biznis mogu da idu zajedno.

prijateljstvo i biznis Izvor: Anushka

Zamislite da sa najboljom drugaricom pokrenete biznis koji će vam doneti slobodu, kreativnost i prosperitet. Možda zvuči kao san, ali Anđela i Ana odlučile su upravo to kada su pre pet godina svoj osećaj za estetiku, marketing i biznis pretočile u zajedničku digitalnu agenciju Noel Creators. Sa ciljem da vas motivišu da učinite isto, ove stylish & smart devojke podelile su sa nama sve o tome kako funkcionišu biznis i prijateljstvo, kakve poteškoće, ali i kakve benefite možete da očekujete od takve odluke.

Da li posao i prijateljstvo mogu da idu zajedno?

Stručnjaci bi na ovo pitanje odgovorili da emocije loše upravljaju novcem, ali naš brend glasno negoduje. Upravo je količina emocija koju unesete u ono što radite to što će vas izdvojiti od ostalih. Kvalitetno prijateljstvo zapravo je najbolji temelj uspešnog poslovanja, jer već na početku postoji međusobno razumevanje i podrška.

Kako ste ''konvertovale'' prijateljski odnos u poslovni?

Spojio nas je niz okolnosti, komplementarnih veština i znanja koje smo tokom godina samo nadograđivale. Ništa se nije desilo preko noći, nego postepeno, baš onako kako treba. Zamislite dve mlade devojke koje tokom studiranja u slobodno vreme uživaju u ispitivanju granica sopstvene kreativnosti. Malo po malo, naš hobi je postao prepoznat od strane okoline i tako je Noel Creators dobio prve klijente. Nije se puno toga promenilo u odnosu na taj period kada smo ovo radile bez profita. Kada imate partnera u poslovanju, bez obzira da li ste prijatelji privatno ili ne, važno je deliti istu viziju.

Koja je osnovna vrednost Noel brenda i onoga što stvarate?

Osnovna vrednost kojoj Noel kao tim teži je pre svega sloboda, u svakom smislu te reči. Dve devojke koje su maštale da se oslobode pritiska sredine, pogrešnih ubeđenja, radnog vremena, šablona, tabela i zlonamernih ljudi, i dalje su tu. Motiviše nas sloboda govora i sloboda u odlučivanju koju nam pruža preduzetništvo. Sloboda da rastemo tempom i u pravcu koji same biramo! Sloboda da kreiramo svoje radno vreme i mesto. Sloboda da kažemo NE kada naiđemo na nekulturu i lošu energiju. Sloboda da nemamo posao kojim su nas plašili od malena! Zbog toga i nemamo klasičnu organizacionu strukturu, a članovi tima nemaju jasno definisan opis posla. Zapravo i ne volimo termine poput agencija, firma i slično. Ne želimo da nas bilo koji termin smesti u okvir. Jednostavno, sa svakim novim projektom dobijamo novi oblik i svako iz tima doprinosi na svoj način. Ni mi same ne znamo kako bismo definisale ovo što smo izgradile. Uostalom, namerno smo i pobegle od definicija te vrste.

Ako se odlučimo za vaš put, kakve poteškoće nas očekuju?

Neminovno je nailaziti na poteškoće. Kao sve u životu, postoje periodi uspona i padova, ali jedna od boljih stvari kod partnerstva u poslovanju je što su retko kada obe strane na identičnoj talasnoj dužini. Skoro svaki put kada je jedna od nas dve u “minus fazi”, druga je tu da podigne raspoloženje i ohrabri, pa se zajedno smejemo neredovnim isplatama i ogovaramo neodgovorne klijente (ups!).

Šta biste poručili devojkama i ženama koje razmišljaju da se upuste u preduzetničke vode?

Pronađite hrabrost da maštate, birajte ljubav, strast, veru, ludost, sve to i sve baš u jednom momentu. I na kraju, bez potrebe da se dokazujete - neka vaš rad govori za sebe dok vi uživate u stvaranju magije.

Intervju: Tara Đukić

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity