Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Raquel Welch: Najzanosnija američka lepotica 60-ih i 70-ih godina prošlog veka nikada nije uspela da je prihvate kao ozbiljnu glumicu

Tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka Raquel Welch važila je za jednu od najpoželjnijih žena na planeti, i, iako je u autobiografiji "Beyond the Cleavage" pokušala da sruši mit o sebi kao boginji seksa, čak ...

 Izvor: Foto: Profimedia

U jednom od najboljih filmova svih vremena, The Shawshank Redemption, glavni junak godinama kopa tunel kojim će pobeći iz zatvora, a ulaz sakriva plakatima koje mu dobavlja zatvorski prijatelj. Kako vreme prolazi, plakati se menjaju: na prvom je Rita Hayworth, seks-ikona četrdesetih, na sledećem Marilyn Monroe čija je figura obeležila pedesete, a na trećem seks-simbol šezdesetih – Raquel Welch u oskudnom kožnom bikiniju kao pećinska žena u filmu One Million Years B.C.

Kad ju je reditelj Frank Darabont zamolio za dozvolu da upotrebi njenu sliku kako bi pokazao prolazak vremena, glumica je bila polaskana, ali i malo zabrinuta.

"U filmu Timu Robinsu treba više od dvadeset godina da probije tunel i dokopa se slobode. Ponekad sam se pitala hoću li se ja ikad iza te slike s plakata probiti na svetlo slobode", napisala je 2010. u autobiografiji ‘Dublje od dekoltea’.

Pitanje i nije bilo bez osnova jer su Raquel Welch uvek doživljavali više kao boginju seksa nego kao glumicu. Iako je bez sumnje bila jedna od najvećih holivudskih zvezda šezdesetih i sedamdesetih godina, tome su manje pridoneli njeni filmovi, koji nikad nisu ostvarili poseban uspeh na bioskopskim blagajnama, a više status zanosne pin-up devojke o kojoj maštaju muškarci svih uzrasta.

"U trenutku kad sam se pojavila u kožnom bikiniju na tom slavnom plakatu, moj život se potpuno promenio i nestalo je sve što je imalo veze s mojim pravim ‘ja’. Sve je nadjačao taj seks-simbol, žena koja se utisnula u kolektivnu svest kao telo bez glasa. Ja sam živi dokaz da slika govori više od hiljadu reči, jer sve što mi se od tada događalo potiče od te jedne slike zaustavljene u vremenu. A ironično je da sam, premda su me doživljavali kao otelovlenje seksepila, u to vreme bila samohrana majka dvoje male dece. Ali ko bi mogao da zamisli devojku s plakata kako jedno dete drži u naručju, a drugo gura u kolicima? Ali, sad osećam da mi je dužnost da otkrijem istinu i srušim mit o sebi, što sam već odavno morala, kako bih najzad pokazala kakva sam zaista."

Tako Raquel započinje autobiografiju koju je nekoliko nedelje pre sedamdesetog rođendana (2010.) – objavila pod naslovom ‘Beyond the Cleavage’ (Dublje od dekoltea) kako bi javnosti pokazala svoje pravo ‘ja’. U knjizi opisuje kako se na snimanju ‘Milion godina’, kao mlada i nadobudna glumica – to joj je bio tek drugi film koji je snimila za ‘20th Century Fox’ – obratila reditelju Donu da mu iznese svoje ideje za neke scene.

"Done, nešto sam mislila. Malo sam čitala scenario i razmišljala", rekla mu je, a Don joj je odgovorio: Nemoj.

I upravo taj film u kojem nije smela da razmišlja, nego samo da polugola skakuće ‘od stene A do stene B’, kako joj je objasnio reditelj, i u kojoj joj se ceo tekst sastojao od jedne jedine smešne rečenice: ‘Ja Loana… ti Tumak’, odredio je karijeru ove glumice i definisao je kao seksualno najpoželjniju ženu tog vremena.

U filmu One Million Years B.C (foto: Profimedia) 

Zvuči gotovo neverovatno, ali kao tinejdžerka ta ikona seksa svom izgledu je davala tek ocenu ‘prolazno’.

Raquel Tehada rođena je 5. septembra 1940. u Čikagu, ali porodica se brzo preselila u Kaliforniju pa je odrasla u sunčanom San Dijegu i posle u La Džoli, uz mlađeg brata i sestru. Otac Armando Carlos Tehada Urkizo bio je avioinženjer iz La Paza u Boliviji, krut i strog čovek koji je prigovarao ženi i deci za svaku sitnicu, pa su oko njega svi hodali na prstima. Majku Josephinu Sarah Holl Raquel je opisala kao pravu damu, fakultetski obrazovanu ženu koja je radila izvan kuće – ‘ustajala je u cik zore da se sredi za posao, a ja sam sedela na ivici kade i gledala kako se šminka’ – a obavljala je i sve kućne poslove, od kuvanja, pranja i peglanja do baštovanstva i pranja automobila. Nalazila je vremena i da na svojoj singerici šije kćerkama prelepe haljinice, razvozi decu i čita im Andersenove bajke pre spavanja, a pri tom je uvek bila doterana, skladno odevena i baš nikad po kući nije hodala s viklerima u kosi.

Raquel kao dete (foto: Profimedia) 

Ali, ta sposobna žena ipak je trpela supruga tiranina koji joj ni u najboljim trenucima nije iskazivao ni trunku nežnosti, a pri ispadima besa znao je da bude i agresivan: jednom joj je sipao čašu mleka u lice, pred kćerkom koja je skočila majci u odbranu zapretivši mu žaračem.

"Majka je bila u očevoj vlasti. U tome nikako nisam htela da budem poput nje, ali mislim da sam joj nalik po mnogo čemu drugom. U svakom slučaju, ženstvenost sam nasledila od nje. Ali pokorno slušati zahtevnog muškarca? Ni slučajno! Osim toga, posle četiri muža mislim da nisam dobra kandidatkinja za suprugu jer previše volim svoju nezavisnost."

Od oca je nasledila maslinastu put i ime koje je njenim drugaricama zvučalo neobično pa su joj dali nadimak Roki. Sve joj je to u detinjstvu smetalo, ali mnogo kasnije, kad su šefovi studija hteli da joj promene ime u Debi, glatko je odbila.

Kad je ušla u pubertet, u početku je bila kritična prema svom izgledu jer je u njenoj okolini definicija lepote uključivala plavu kosu i plave oči. Ali, ubrzo je shvatila da njena egzotična boja puti, bujna figura širokih ramena i vitak struk, i duge noge isklesane na časovima baleta koje je pohađala godinama, neobično privlači muškarce: zurili su u nju na ulici, pratili je, dovikivali, pokazivali opscene gestove i pozivali je da uđe u automobil. Prvo joj je bilo neugodno, ali ubrzo se navikla. I otkrila seks.

Ne direktno, jer su to ipak bile pedesete, nego kroz film i muziku, preko zvezda kao što su Monroe i Elvis, kojeg je gledala uživo kad joj je bilo četrnaest godina.

"Bio je kao seksualni uragan, prirodna sila, i čudesno je stimulisao moj adolescentski libido", zapisala je u autobiografiji.

Author: Keystone Pictures USA Software:Adobe Photoshop CS4 Windows Created: 2012:04:16 17:00:37

Mnogo kasnije, 1964, srela je Elvisa na setu filma Roustabout, prvog koji je snimila u Holivudu, i zapanjila se videvši ga u ’umivenoj’, pristojnoj verziji, ‘kao da su isprali sav seks iz njega’. Veliki ženskaroš odmah se zainteresovao za nju, ali ona nije popustila.

" Nisam htela da budem samo još jedna od devojaka s kojima je spavao", napisala je.

Prvi put se zaljubila sa samo petnaest godina, u svog vršnjaka Jamesa Welcha, i odmah je znala da želi s njim decu. Zabavljali su se tokom cele srednje škole, ali dok je on u četvrtom razredu odustao od obrazovanja i otišao da radi na ribarskom brodu, ona je učila za maturu i pri tom učestvovala na izborima za mis, prvo u šali, a kasnije i ozbiljno, jer je shvatila da bi joj titule lepotice mogle pomoći u glumačkoj karijeri o kojoj je počela da sanja. Maturirala je s odličnim i dobila stipendiju za studije glume u San Dijegu, ali čim se Welch vratio s broda, ostavila je sve i 1959. pobegla s njim u Las Vegas gde su se venčali.

Iste godine rodio im se sin Damon, danas kompjuterski inženjer i glumac, a 1961. kćerka Tani, koja je takođe postala glumica. Međutim, Raquel je bila nezadovoljna jer je i dalje sanjala o karijeri na filmu.

"Da li je trebalo da se koncentrišem na život sa Jamesom, ili da sledim svoje ambicije", napisala je u autobiografiji i donela, kako kaže, ‘najtežu odluku života’: ostavila je muža, uzela decu i preselila se u Dalas gde je neko vreme radila kao konobarica i model za robnu kuću, a onda je odlučila da se vrati u Kaliforniju. U Holivud je stigla 1963. – bez muža, bez auta, s dvesta dolara u džepu, dvoje male dece i bez ikakvih korisnih veza i poznanstava.

"Bilo je prilično teško. U to vreme deca su bila nepoželjna. Čak je i stan bilo teško iznajmiti, jer su u devedeset posto oglasa jasno davali do znanja da decu ne primaju. Dvoje dečice bili su krajnje neprikladan prtljag za mladu glumicu koja želi da se probije."

Međutim, pokazala se vrlo snalažljivom: u roku od tri dana imala je menadžera, preduzimljivog Patricka Curtisa koji se specijalizovao za mlade glumice u usponu, i ubrzo joj je obezbedio nekoliko manjih TV i filmskih uloga, među ostalima i u mjuziklu ‘A Swingin’ Summer’ gde su njenu zamamnu figuru u bikiniju zapazili šefovi studija ‘20th Century Fox’ i ponudili joj ugovor. Za ‘Fox’ je snimila SF hit ‘Fantastično putovanje’, a zatim u Evropi, na pozajmici britanskom studiju ‘Hammer’, ‘Milion godina’, u kojem se ponovo skinula u bikini, ovaj put kožni – i rođen je seks-simbol globalnih razmera.

Created: 2014:10:31 17:02:31

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity