Ovog 8. marta #girlpower slavimo sa Minjom Marđonović i Stefanom Mijatović u specijalu koji se tiče površnosti heteroseksualnog odnosa, u kome se erotika i ljubav potpuno odvajaju. Upravo ta površnost može biti jedan od uzroka i psiho-fizičkog nasilja (i to nad ženama u skoro 99%), naglašavaju naše sagovornice i borkinje za ženska prava.
Friends with benefits, situationships, kao i mnogi drugi termini danas predstavljaju odnos dvoje ljudi koji je najčešće baziran na seksualnom odnosu. Međutim, neretko se dešava da brakovi i dugogodišnje veze, prestaju, pucaju i nestaju baš onda kada partneri osete da erotike više nema, a da prijateljstva (nematerijalne - duhovne ljubavi) nikada nije ni bilo.
Partneri često za strasti koje dele tvrde da su ljubav, što se u gubitku telesnog zanosa i pokaže kao besmislica. Svi striktno erotski odnosi imaju isti kraj. Neretko, nasilje baš tada eskalira.
Koliko samo senzacionalističkih naslova ljubav i femicid stavlja u isti koš, čineći dodatno nasilje zbog nesvesti da se iz ljubavi žene ne ubijaju, već iz strasti koja se neretko kao patologija i završava mržnjom...
U videu poslušajte Minjin i Stefanin razgovor, a u nastavku pogledajte i specijalni editorijal na ovu temu.
Dalje, serija fotografija Stefane Mijatović ne daje objašnjenje šta je ljubav. Ona samo razdvaja pojam strasti od ljubavi i na kraju postavlja pitanje šta ostaje na stolu da se ponudi kada se svo egzotično voće pojede, odnosno kada se sve strasti istroše. Na posmatraču/-ci je da to sam/a spozna.
1. Prikaz žene i muškarca
Žena je prikazana kao cvet, koji je u patrijarhalnoj kulturi značenja i čitanja života i umetnosti simbol ženstvenosti, nežnosti ali i čistoće. Žena je ovde predstavljena kao žena kakvom je vidi kultura rodnih uloga. Ona kreira, stvara i želi ljubav, ali pristaje na strast jer od voća na stolu ne može dobiti više.
Muškarac je prikazan kao , koji simboliše muževnost, okrutnost, odlučnost. U muškom društvenom uredjenju muškarac je glava, starešina, otac i general. On ratuje, siluje, pljačka, otima, kupuje i prodaje žene, glumi Boga. U patrijarhatu muškarac se takodje onesposobljava za nežnost jer ne sme sebi dozvoliti da umesto pištolja postane cvet.
U ovom sudaru prikaza, naizgled art naivnom, krije se suština površnosti žensko/muškog odnosa. Stefana smatra da je potrebno ovako da se prikažu, zato što sami njihovi portreti ne bi značili ništa, odnosno ostali bi neutralni. Fotografijom cveta i pištolja, njihov različit identitet se ističe i dolazi do izražaja. Kao i sam sudar dve rodne konstrukcije.
2. Portreti
Portreti eksplicitno prikazuju njihove želje.
3. Sto i voće
Postavlja se pitanje šta na stolu ostaje kada se strasti istroše, kao i brzo okretanje leđa jedan drugom kada više nemaju međusobnu korist.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti