Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NAJČEŠĆI UZROCI OPADANJA I PROREĐIVANJA KOSE KOD ŽENA: Obratite pažnju na ovih 10 stvari ukoliko vam kosa ne raste

Opadanje kose je jednako zastupljeno i kod žena i kod muškaraca, a uzroci ovog procesa mogu biti raznovrsni.

 Opadanje kose je jednako zastupljeno i kod žena i kod muškaraca, a uzroci ovog procesa mogu biti raznovrsni. Izvor: Shutterstock

Gubitak kose je nešto što mnoge žene osete na svojoj koži, iako je popularno mišljenje da se ono vezuje prvenstveno kao prirodni proces starenja kod muškaraca. U stvari, studija Nioxina pokazuje da je 40% žena patilo od gubitka kose, a razlozi su raznovrsni - od genetike do hormonskih promena.

Opadanje kose zna da bude zaista frustrirajuće, ali zapamtite da je ono samo prirodan proces i što je najbitnije - rešivo je.

Možda će vas zanimati

S obzirom da žene pridaju veliki značaj svojoj kosi, više od jedne desetine onih koje su iskusile gubitak kose zatražilo je stručnu pomoć zbog uticaja na njihovo nezadovoljstvo.

Takođe je važno napomenuti da verovatno postoji razuman uzrok gubitka kose, kao i stvari koje će sprečiti opadanje i poboljšati stanje kose.

Kako bismo uspeli da sprečimo gubitak kose kod žena istražili smo uzroke opadanja kose, a stručnjaci su otkrili 10 najčešćih:

1. Stres

Hronični stres, zvanično poznat kao Telogen effluvium, kao i stresni događaji mogu da budu uzrok preranog prestanka rasta određenih folikula dlake usled čega ulaze u fazu telogena (čitaj: mirovanja). Dlaka može biti u fazi mirovanja oko tri meseca nakon čega svakako opada.

Telogen effluvium, dramatičan gubitak kose u samo nekoliko nedelja, je potvrđen kao jedan od neželjenih efekata Covida.

 Restriktivna ishrana može dovesti do gubitka kose. Izvor: Shutterstock

2. Nagli gubitak težine ili promena u ishrani

Restriktivna ishrana može dovesti do gubitka kose jer telo brzo shvata da ne prima iste hranljive materije kao ranije. Proteini su od ključnog značaja kada je rast i nega kose su pitanju, te u slučaju da primetite povećano opadanje kose procenite da li unosite dovoljne količine.

Možda će vas zanimati

3. Čvrsto vezivanje kose i farbanje

Vežete kosu previše čvrsto? Verovatno lomite kosu visokim konjskim repom i neodgovarajućim gumicama. Iako vam kosa ne opada iz korena, lomljenje pramenova i previše tretiranja kose farbom utiče na opadanje. Razgovarajte sa svojim frizerom o opcijama farbanja koje će biti nežnije za vašu kosu.

 Kosa opada nakon lomljenja pramenova visokim konjskim repom i neodgovarajućim gumicama. Izvor: Freepik

4. Gripa i temperatura

Ukoliko ste imali grip i visoku temperaturu, folikuli dlake se mogu privremeno zatvoriti dok se telo koncentriše na borbu protiv infekcije. Što je temperatura viša i dugotrajnija - više kose se gubi. Ipak gubitak kose nije odmah vidljiv, već nakon 2 do 3 meseca od bolesti. Imajte to na umu kada sledeći put budete paničarili da koristite pogrešan šampon.

5. Nedostatak gvožđa

Teške menstruacije, vegetarijanska hrana ili redovno davanje krvi mogu dovesti do niskog nivoa feritina, proteina koji skladišti gvožđe u telu. Nizak nivo gvožđa je jedan od najčešćih nedostataka minerala kod mladih žena sa proređenom kosom. Nivo gvožđa se može povećati unosom određenih namirnica u ishranu – crveno meso, spanać, mahunarke, ali i suplementi su odličan dodatak.

Pre nego što promenite ishranu ili uzmete suplement, prvo razgovarajte sa svojim lekarom o testiranju na nedostatak gvožđa.

6. Ne brinete o svom skalpu

Zdravlje temena glave je ključno za rast i stanje kose. Zdrava kosa počinje zdravim temenom. Ukoliko vam je teme glave suvo, jedno od najneverovatnijih jeftinih rešenja je kokosovo ulje. Nanesite ga pre spavanja, prespavajte s maskom i isperite je sledećeg dana.

U svoju rutinu nege dodajte šampon za dubinsko pranje kako biste pomogli temenu u uklanjanju nakupljenih proizvoda.

 Zdravlje temena glave je ključno za rast i stanje kose. Izvor: Shutterstock

7. Nedostatak vitamina

Vitamin B12 i D su relativno česti nedostaci kod osoba koje pate od gubitka kose. Razuman dijetetski B12 se može dobiti samo iz životinjskih izvora, zbog čega je nedostatak čest kod vegetarijanaca i vegana.

Nedostatak vitamina D je u porastu jer se 85% stvara preko naše kože tokom izlaganja suncu, te je od velikog značaja korišćenje proizvoda sa SPF-om. Konzumiranje suplemenata zaista može pomoći u povećanju nivoa vitamina B12 i D.

8. Kontracepcija

Ako menjate kontracepciju ili ste tek počeli da uzimate pilule, to može negativno uticati na vašu kosu. Generalno, kontracepcijske pilule sa estrogenom su obično dobre za vašu kosu, ali one sa samo progesteronom mogu doprineti njenom gubitku. Pre nego što izaberete odgovarajuću kontracepciju, konsultujte se sa svojim lekarom o mogućim neželjenim efektima.

9. Trudnoća

Jedna od najboljih stvari u vezi sa trudnoćom za neke žene je to što mogu iskusiti gušću i bujniju kosu. Ali zahvaljujući hormonskim promenama, gubitak kose je takođe jedna od mogućnosti. U stvari, studija Nioxina pokazuje da 19% žena gubi kosu zbog trudnoće.
Srtučnjaci kažu da bi opadanje trebalo da se smanji u roku od 3-4 meseca nakon porođaja.

10. Stanje štitne žlezde

Stanja štitne žlezde, posebno hipotireoza, mogu izazvati gubitak kose i kod žena se najčešće javlja u postmenopauzi. Ukoliko ste zabrinuti zbog alopecije ili gubitka kose, uvek se preporučuje da zakažete pregled kod svog lekara opšte prakse kako biste razgovarali o dijagnozi i lečenju.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity