Dok sam odrastala, mama mi je pričala kako odlazak na more ima lekovito dejstvo, ali nikada to nisam ozbiljno shvatala jer je za mene taj odlazak predstavljao samo dramu, strah da ćemo zakasniti na avion (u oba smera) i pravljenje kućica od peska ili izležavanje na plaži po ceo dan dok sanjarim o trenucima koji se neće desiti (ne, mlada Tatjana, nisu se desili) i takmičarski duh ko će više pocrneti, starija sestra ili ja. Prošle godine, usled situacije sa korona virusom, nisam bila u prilici da sebi priuštim nijedno putovanje van Srbije, i prvi put zaista sam doživela da mi nešto fali, da mi telo traži dodir peska i slankasti miris vode.

JUTRO

Nakon 11 sati spavanja bilo je odlučeno da prepodne posvetimo istraživanju Sitgesa, mesta koje se nalazi 30 km od centra Barselone i u kom smo odlučili da provedemo odmor, prepustimo se vrelom pesku (pivo sa limunom je jedan veliki MUST za tople dane) i blagorodnom osećaju koji budi dodir sunca na koži. Dan je počeo tako što sam uhvatila sebe kako prvi put izlazim iz kuće bez telefona. Moram priznati da je to bila jedna od najboljih odluka koju sam donela tokom putovanja u Barselonu. Prepušteni ste mirisu mora, zvukovima oko sebe i osobi sa kojom ste, neograničenim razgovorima koje neće uznemiravati zvonjava telefona.

Čiste plaže i još čistije more jesu nešto što mi je bilo baš potrebno. Dok smo jutarnje časove provodili u plivanju, rana popodneva proticala su u isprobavanju raznih tapasa i uživanju u španskoj kuhinji, kao i planiranju odlaska do Barselone koju ćemo svakodnevno radoznalo istraživati.

000067
Tatjana Sedlaček

POPODNE

Ko god da je rekao da je Pariz grad ljubavi, nikada nije bio u Barseloni. Oduševili su me specifična arhitektura, spoj različitih kultura kroz izvanredne mirise hrane koji dopiru iz svake ulice i saznanje da je u ovom gradu ispijanje piva za vreme radnog vremena nešto što je društveno prihvatljivo!

Kada izađete iz voza koji staje blizu glavne ulice Passeig de Gracia, progurate se kroz gužvu i nađete u ulici na kojoj su pločice urađene prema nacrtima Gaudija, pomislite: „Vau, mogla bih da živim ovde.“ Iako sam u Barseloni bila više puta uvek koristeći google maps, ovoga puta prepustila sam se instinktu i krenula u istraživanje želeći da me grad prigrli onako kako sam ja prigrlila njega - srcem.

Dok posmatram devojku koja otvara vrata zgrade preko puta lokala noseći sa sobom flašu proseka, nekoliko trenutaka prepuštam se sanjarenju o tome kako bi lepo bilo da i sama živim u toj zgradi.

Izlazeći na Plaça Catalunya, trg u samom centru Barselone, odlučili smo da je bolje da skrenemo sa uobičajene turističke trase. Instinkt mi je rekao da skrenemo nalevo, a moram da priznam da me nikada nije prevario, pa ni ovoga puta. Našlu smo se u kraju koji se naziva Gotik i koji je poznat po uličicama prepunim ljudi i ušuškanih lokala. Koliko god puta bili u Barseloni, nikada je nećete dovoljno upoznati. Jedna ulica nadesno i ispred vas je sakriveni trg ili katedrala, prodavnica ručno pravljenih sapuna ili street fashion prodavnice u koje morate da uđete jer vas izlozi prosto mame. U jednoj od tih uličica možete pronaći i lokal sa najlepšom kafom koju sam do sada probala, Satans Coffee Corner. Iako nisam neki fan kafe, ovde se vraćam svaki put kad dođem u Barselonu.

Tatjana Sedlaček Krenite sa nama u obilazak grada!

VEČE

Vreme je da krenemo dalje i odlučili smo da istražimo El Raval, kraj u kome je najveći procenat krađa i kriminala u celoj Barseloni. Čvrsto stiskam svoju torbu, ali u trenutku kada smo ugledali spomenik Kolumbu na kraju ulice La Rambla koja vrvi od uličnih izvođača i brojnih turista, ipak rešavamo da odustanemo i opet skrenemo nalevo.

Dolazimo u kraj koji je samo jednu ulicu udaljen od centra Barselone gde možete primetiti mnoštvo beskućnika, a u vazduhu se osećaju mirisi hrane dok deca vrište i jure oko svojih zgrada. Dvoumimo se da li je ovo bila pametna odluka, ali ipak nastavljamo. Saznala sam da je to kraj sa najviše vintage prodavnica pa Iako nisam veliki ljubitelj vintage garderobe, priznajem da sam neke od najboljih komada kupila baš tu.

Umor nas polako sustiže i vreme je da se vratimo u smeštaj. Sutra je novi dan i čekaju nas nove avanture!