Prva samostalna izložba umetnice Jelene Bulajić u Salonu Muzeja savremene umetnosti, After Sugimoto, biće otvorena 11. septembra u 19 časova. Izložba obuhvata seriju radova pod nazivom After Sugimoto, koja je rezultat dugotrajnog istraživanja i prakse Jelene Bulajić, u kojoj koristi dela drugih umetnika kao polazište za svoje slike. Kustoskinja izložbe je Kristina Armuš.

Serija slika pod nazivom After Sugimoto se nadovezuje na fotografije japanskog fotografa Hirošija Sugimota, diorame koje prikazuju scene iz muzeja prirodne istorije, preparirane životinje postavljene ispred veštački oslikanih pozadina – izmišljenih pejzaža, trave, snega... Ovi fiktivni narativi, pretvoreni u negativni prikaz, postali su inspiracija za novu seriju radova Jelene Bulajić, koja se kroz sopstveni umetnički jezik bavi stvaranjem novih fikcija koje u određenom trenutku prerastaju u stvarne, opipljive procese.

Jelena Bulajic, After Sugimoto, Polar Bear, 2023. Courtesy of the artist and carlier  gebauer, BerlinMadrid.jpg
Jelena Bulajić 

Bulajić je tokom rada na ovoj seriji slike izlagala ekstremnim uslovima — jakom prirodnom svetlu, toploti, snegu i različitim klimatskim situacijama — čime dodatno naglašava prirodu kao ključni element u formiranju i transformaciji njenih dela, ukazujući na njenu ulogu kao svedoka prolaznosti, promene i nepredvidljivosti umetničkog procesa.
Na izložbi će biti predstavljena i serija radova White on Black - reč je o monohromatskim slikama koje proizlaze iz pažljivih studija taktilnosti i površinskih efekata. Jelena Bulajić se, više od samih tema svojih radova, fokusira na stvarne teksture materijala koji služe kao polazišta za njeno istraživanje — njihove pukotine, linije, nepravilnosti, glatkoću ili hrapavost — koje ona dovodi u dinamičan i produktivan dijalog sa materijalnošću slikarstva. Naslov serije, Belo na crnom, preokreće poznatu izreku koja obično označava jasnoću i nedvosmislenost, ali u ovom slučaju, kroz radove Jelene Bulajić, podstiče na razmišljanje o "fikciji fikcije".

Ove optičke iluzije, u kojima Bulajić "stvara" boju pažljivim nanošenjem desetina slojeva crne i bele na prozirnom pleksiglasu, sa završnim slojem sjajnog laka, istovremeno upijaju i reflektuju svoju okolinu, stvarajući vizualne i prostorne paradokse, poigravajući se sa prisustvom figurativnog u apstraktnom.

Jelena Bulajic, After Sugimoto, Gemsbok, 2023. Courtesy of the artist and carlier  gebauer, BerlinMadrid.jpg
Jelena Bulajić 

Jelena Bulajić je publici poznata po svojim monumentalnim realističnim portretima, koji su već prepoznatljivi na umetničkoj sceni Evrope. Slike koje će posetioci moći da vide u Salonu MSU Bulajić je ove godine izlagala u Madridu.

Na izložbi u Salonu Muzeja savremene umetnosti, umetnica se predstavlja sa novim pristupom, formatima i temama. Ovoga puta, istražuje granice između fikcije i stvarnosti, bavi se pitanjem slojevitosti boje i percepcije.

Izložba će biti otvorena do 18. novembra 2024. godine.

O umetnici

Jelena Bulajić rođena je 1990. godine u Vrbasu. Osnovne akademske studije završila je 2012. godine na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a 2013. master studije na City & Guilds of London Art School u Londonu.
Dobitnica je nekoliko nagrada, među kojima su: GAM MA Fine Art Prize, City & Guilds of London Art School, London (2013); I nagrada – Niš Art Fondacija, Niš (2013); Elizabeth Greenshields Foundation Grant, Montreal (2012); Godišnja nagrada Departmana likovnih umetnosti za najuspešniji umetnički rad iz umetničke discipline Slikanje, Akademija umetnosti, Novi Sad (2012); Velika diploma za crtež, INTERBIFEP XIV, Tuzla (2011); Nagrada za crtež-studiju iz fonda „Milivoj Nikolajević“, Akademija umetnosti, Novi Sad (2009).
Njeni radovi deo su stalne kolekcije Saatchi galerije i Srpske akademije nauka i umetnosti. Neke od skorijih samostalnih izložbi njenih radova su izložba u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, Novi Sad (2019), izložba u galeriji carlier | gebauer, Berlin (2020) i izložba u Albion Barn, Oksford (2023). Živi i radi u Beogradu.