Svi putevi, a naročito oni modni, vode u Rim. U to smo se uverili i lično početkom godine, kada smo na poziv Altaroma kompanije, posetili Roma Fashion Week koji ima za cilj promovisanje novih, mladih i inovativnih italijanskih dizajnera u usponu. Nije to bila samo moda, bio je to dah istorije oličen u veličanstvenoj arhitekturi, lakoća postojanja u svakom koraku, nova prijateljstva i umrežavanja, neodoljive amatričane ‘začinjene’ najboljim italijanskim vinom, i duge, nezaboravne rimske noći.

''Uloga grada Rima je jasna: Rim je središte mladih talenata, novih brendova i nezavisnih dizajnera, a to znači rad na vrednostima, sadržajima i metodama koji se stalno razvijaju'' navode iz Altarome.

Više od 70% Altaroma brendova ima održivu proizvodnju, a čak 80% njih vode žene, što ih čini jednom od vodećih modnih organizacija u svetu. U susret 41. izdanju Roma Fashion Week-a koji će se održati od 11. do 15. jula, otkrivamo vam 5 novih italijanskih dizajnera i brendova čija imena morate da zapamtite - njihovo vreme tek dolazi.

1. CASA PRETI

Spoj ulične, underground estetike sa onom ekstravagantnom, futurističkom, nikoga ne ostavlja ravnodušnim.''Sva moja inspiracija dolazi iz ličnog osećaja. Posmatram kako se ljudi kreću u našem savremenom životu i onda se pitam kako bi trebalo da se oblače. Što se tiče budućnosti u modi, verujem da nije dovoljno da je zamišljamo, već da se borimo, usvojimo i podržimo koncept održivosti i bezrodnosti na tržištu''kažu nam iz ove modne kuće.

 2. SIMON CRACKER

Pod sloganom ‘’Upcycling since upcycling was not even a word’’, ovaj brend poziva na ozbiljno ekološko buđenje i preispitivanje. Njihova najnovija kolekcija zrači slobodom, radosnom igrom i autentičnošću koji se ocrtavaju na upcycling slojevitim komadima. Ovde moda briše tradicionalne i rodne stereotipe - muški sakoi upotpunjeni su materijalima sa ženskih svilenih venčanica, tilom i mašnama, dok žene neustrašivo koračaju u bomber jaknama i oversize košuljama. Simone Botte iza brenda Simon Cracker otkriva nam ''da traga za onim što drugi bacaju i sve što pronađe – tkanine, prediva i odevne predmete, rekonstruiše u nešto novo, drugačije, inspirisano njenim sećanjima, porodicom i detinjstvom''.

 3. LORENZO SEGHEZZI

Lorenzo Seghezzi jedan je od onih koje uvek primetite u moru drugih. Njegovi modni komadi su bezrodni, avangardni, provokativni, a pored fashionista nose ga i italijanske zvezde poput Maneskina. ''Igrao sam se sa granicama ceo svoj život, jer me je na to primorala činjenica da sam queer osoba u prilično zatvorenoj zemlji poput Italije. Primeniti to na svoju kreativnost, estetiku i identitet brenda bilo je vrlo spontano, sada je to jedna od stvari koja me najviše motiviše. Za šta bih ulagao sve vreme, trud i novac ako ne za to se istaknem i budem drugačiji?'' kaže nam Lorenzo.

 4. JOHN ZUCCA

Jedan od naših omiljenih novih italijanskih brendova koji su vrlo urbani, ali ne na ušrtb održivosti. ''Inspiracija kolekcije Future Skin potekla je iz kanona dekonstruktivizma, vraćajući se osnovama filozofskog dekonstrukcionizma. Nedovršen i grub stil reflektuje ljude u budućnosti oslobođene od stereotipa, pravila patrijarhata, i svih kulturnih i seksualnih podela. Ljudi tada dosežu do potpuno nove ideje slobode koja je nesavršena i jedinstvena''.

5. MAIORANO

Kako govoriti o Italiji, a preskočiti cipele? Brend Maiorano ujedinjuje modu, umetnost i zanat u veličanstvenu celinu, a kako kažu, za njih su to tri aspekta koja su neodvojiva. ''Balans između ova tri aspekta je fundamentalan. Ali srž čitavog procesa mora biti volja da se stvori nešto što se ističe sopstvenim identitetom, nešto što nije još jedna kopija u svetu punom istih; jednom rečju - nešto jedinstveno''.