Rame uz rame sa Silviom Venturini Fendi, Pierpaolom Picciolijem, Alessandrom Michelom i predstavnicima modnih magazina iz celog sveta, naša web urednica Tara Đukić u julu je prisustvovala Nedelji mode u Rimu, koju organizuje Altaroma kompanija. Tom prilikom, o ovoj manifestaciji, razgovarala je sa čuvenom Silviom, a u nastavku pročitajte njen ekskluzivni intervju za ELLE Srbija.

EKSKLUZIVNI INTERVJU SILVIJE VENTURINI FENDI ZA ELLE: 'Rim je deo svakog od nas, on je naš dom, inspiracija i udobnost'
Privatna arhiva Tara Đukić, web urednica Elle magazina

Žena čije prezime čuva nasleđe italijanske mode, a u čijoj je modnoj kući vladao matrijarhat sve dok Karl Lagerfeld nije „pokucao na vrata“, danas je kreativna direktorka aksesoara i muške odeće brenda Fendi, ali i predsednica Altaroma kompanije koja više od decenije afirmiše nove, mlade italijanske dizajnere. I dok pod sjajem rimskih zvezda Silvia otkriva buduća vodeća imena mode, ona ih uči kvalitetu, održivosti, inovativnosti, inkluzivnosti i etičnosti, otvarajući im neke nove staze, te dostojno noseći titulu majke italijanske (modne) porodice.

Završilo se još jedno izdanje Nedelje mode u Rimu, u organizacija Altaroma kompanije kojom predsedavate više od jedne decenije. Kakvi su vam utisci?

Mnogo smo zadovoljni rezultatima koje smo postigli. Ovo izdanje Nedelje mode u Rimu dokaz je da je moguće raditi usklađeno i u sinergiji - posebno zahvaljujući obnovljenoj saradnji sa Comune di Roma - te je ovo demonstracija svih zajednički provedenih godina u radu na tome da Rim postane referentna tačka novih generacija mode.

Revija, a ujedno i takmičenje mladih italijanskih dizajnera i brendova pod nazivom Who Is On Next? na lokaciji Piazza del Campidoglio bilo je spektakularno. Koji su vam glavni kriterijumi kada birate buduće nade mode?

Odabrani brendovi izraz su svih vrednosti savremenog Made in Italy postulata: biti izvanredan u kvalitetu, održiv, etički, inovativan i inkluzivan. Istraživanje koje se radi svake godine uzima u obzir različite kriterijume, pre svega inovativni i kreativni aspekt svakog brenda, njihovu pažnju i brigu prema etičkoj i održivoj proizvodnji, ali ono što je najvažnije jeste kreativni aspekt, vizija i ingeniozni poriv koji pokreće ove talente, a koji zaslužuju da se za njih čuje, da se o njima priča, i da budu podržani.

EKSKLUZIVNI INTERVJU SILVIJE VENTURINI FENDI ZA ELLE: 'Rim je deo svakog od nas, on je naš dom, inspiracija i udobnost'
Maria Laura Antonelli / Shutterstock Editorial / Profimedia Silvia Venturini Fendi sa takmičarima na reviji Who Is On Next?

Mašta je duša kreativnog čoveka, ali svakako nije dovoljna da mu obezbedi da se afirmiše.

Zapanjujuće je zapravo koliko mogućnosti pružate svojim dizajnerima - od znatne finansijske do medijske podrške. Danas je to vrlo retko, dizajneri su, kao i umetnici generalno, pred ozbiljnim izazovima u čitavom svetu.

Mašta je duša kreativnog čoveka, ali svakako nije dovoljna da mu obezbedi da se afirmiše. Alati i sredstva koje smo u mogućnosti da pružimo našim dizajnerima kroz događaje i projekte kreirani su ad hoc, i to zahvaljujući pomoći i podršci partnerskih institucija, a osmišljeni su tako da im omoguće da rastu, eksperimentišu, grade i afirmišu sopstveni brend. Obuka na svim nivoima ostaje jedna od naših glavnih snaga, od akademija do business škola organizovanih tako da brendove nauče kako da ojačaju poslovanje i bolje napreduju na tržištu.

Posmatrajući Pierpaola Picciolija, Alessandra Michela i vas kako rame uz rame stojite uz mlade italijanske talente, modu i nasleđe, bilo je istovremeno i dirljivo i osnažujuće. Koliko vam je to zajedništvo i podrška „italijanske porodice“, važno?

Unija je sve, saradnja i strateška vizija u sinergiji sa čitavim italijanskim modnim sistemom od suštinskog su značaja za rast i uspeh svakog pojedinca u ovoj sferi.

profimedia-0706993546.jpg
Maria Laura Antonelli / Shutterstock Editorial / Profimedia Pierpaolo Piccioli, Silvia Venturini Fendi, Alessandro Michele

A tu je i Rim - kao stub, okosnica, dom. Rekla bih da je reč o jednoj moćnoj, uzajamnoj vezi - ovaj grad neodvojivi je deo vašeg identiteta, ali ste i vi nemerljivi deo njegovog identiteta…

Rim je deo svakog od nas, on je naš dom, inspiracija i udobnost. Danas je Rim u trenutku svog snažnog preporoda, a posebnost ovog grada jeste to što ume da čuva svoje nasleđe i transformiše ga u neprekidan izvor inspiracije. Tokom godina, Altaroma je ponovo izgradila to modno nasleđe i postala središte za sve one talente koji ulaze u svet mode i koji preko nas dobijaju alate da eksperimentišu, naprave strukturu i dobiju pristup jedinstvenim mogućnostima.

U galeriji pogledajte fotografije sa revije Who Is On Next? održane u Rimu.

Profimedia Pogledajte modele novih, mladih italijanskih dizajnera koji su učestvovali u takmičeru.