Stella McCartney se vraća! Kolaboracija sa brendom H&M koja je promenila modu dobija nastavak na proleće 2026.

Tačno dve decenije nakon što su redefinisali pravila high-street igre, švedski gigant i britanska pionirka održivosti spremaju „sequel“ koji smo čekali 20 godina.
Prvi uvid u viziju za proleće 2026. dobili smo sinoć na prestižnoj dodeli Fashion Awards u Londonu. Foto: Courtesy of H&M

Ako ste ljubitelj mode, sigurno pamtite novembar 2005. godine. Bila je to tek druga dizajnerska saradnja u istoriji H&M-a, trenutak kada je Stella McCartney donela svoj prepoznatljivi britanski cool u masovnu modu. Te kolekcije su nestale s polica za manje od 24 sata, ostavljajući za sobom statusni simbol jedne ere. Danas, H&M donosi vest koja je obradovala mnoge - Stella se vraća. Ipak, pogrešno bi bilo ovo nazvati nostalgičnim revivalom. Dok je prva kolaboracija bila revolucija dostupnosti, ova nova teži da bude evolucija svesti.

Prvi uvid u viziju za proleće 2026. dobili smo sinoć na prestižnoj dodeli Fashion Awards u Londonu kada su zvezde poput Emily Ratajkowski, Anitte, Amelie Gray i Altona Masona prošetale prve komade iz nadolazeće linije. Kolekcija se oslanja na prepoznatljiv DNK dizajnerke, crpeći inspiraciju iz njenih arhiva. Videli smo oštro krojena odela, senzualnu upotrebu čipke i kristala te fluidne siluete koje slave oslobođenu ženstvenost. Ratajkowski u mini-haljini sa dramatičnim plaštom i Anitta u skulpturalnoj crvenoj kreaciji potvrdile su da će fokus biti na večnim komadima inspirisanim arhivom iz 2000-ih, reinterpretiranim za savremeno doba.

Ono što ovu saradnju izdvaja od standardnih capsule kolekcija jeste njen dublji kontekst. Stella McCartney, neprikosnovena pionirka održive mode, i H&M ovim projektom izlaze iz okvira proizvodnje odeće.

Srž nove kampanje je inicijativa "Insight Board", platforma osmišljena da podstakne transparentan dijalog između stručnjaka, brendova i potrošača o inovacijama i dobrobiti životinja. Svi komadi biće izrađeni od sertifikovanih i recikliranih materijala, nudeći konkretna rešenja kao alternativu konvencionalnom tekstilu.

„Uzbuđena sam što se ponovo ujedinjujem sa H&M-om. Vraćanje komadima iz moje arhive dalo mi je neverovatnu energiju,“ izjavila je McCartney povodom lansiranja. „Ova saradnja je prilika da vidimo koliko smo napredovali u cruelty-free praksama, ali i da budemo iskreni o tome koliko još moramo da pređemo. Verujem u promene koje dolaze infiltriranjem sistema iznutra."

Foto: Courtesy of H&M

Ann-Sofie Johansson iz H&M-a opisuje Stellu kao moralni kompas industrije, naglašavajući da je čast ponovo raditi sa nekim ko dosledno spaja vrhunski dizajn sa etičkim principima.

Označite proleće 2026. u svojim fashion kalendarima. Stella i H&M su ponovo zajedno i čini se da su spremni da još jednom ispišu istoriju.