Čuvena je rečenica koju u filmu Đavo nosi Pradu izgovara Meryl Streep u ulozi Mirande Priestly: „Cveće? Za proleće!? Oh kako inovativno!“
Floralni motivi zaista su neizbežni pratioci svake prolećne sezone: krupni uzorci, sitno štampano poljsko cveće, vez, boho cvetići oko glave, 3D varijacije koje su utkane kao reljef... Čini se da smo do sada sve videli, a ipak, ova sezona vodi nas korak dalje. Cveće i zelenilo se pojavljuju (u velikim količinama!) i na pisti i postaju sastavni deo scenografije i element koji naglašava razigranu prirodu kolekcija koje su nam dizajneri pripremili. Scenografije su sada češće raskošne bašte nego kulise.
U Parizu smo (očekivano) videli najsmelije cvetne kreacije. U Londonu se sve vrtelo oko engleskih travnjaka – arhitektkinja Pernilla Ohrstedt bila je odgovorna za travnjak na reviji Topshop Unique. U Milanu smo videli futurističku Versace viziju, tako što je dizajner svetla Thierry Dreyfus vizuelnim efektima rekreirao prizor iz šume.
Naravno, modna ekipa na svom speed dialu drži samo najbolje. Cvećari koji rade sa modnim brendovima istinski su umetnici svog zanata i mogu da odgovore na najluđe zahteve. Upoznajte najbolje na svetu.
Eric Chauvin
Debi Rafa Simonsa za Dior s velikim zanimanjem pratio je ceo modni svet i svi su posle revije ostali bez daha. Koliko su ih oduševile promišljene Rafove kreacije, toliko su pričali i o neverovatnoj cvetnoj instalaciji koja je bila delo cvećara Erica Chauvina i Marc Collea. Ove sezone Eric je samostalno za Dior kreirao pravu začaranu džunglu u šatoru smeštenom u dvorištu Rodinovog muzeja. Simonsov brif upućen Ericu glasio je „predivna ružičasta bašta, koja iznenada postaje otrovna“. Chauvin je u to ime stvorio istinsku floralnu magiju koristeći jorgovane, puzavice i cvetove od svile i još jednom dokazao da nije bez razloga omiljeni pariski cvećar. Svoju prvu cvećaru otvorio je još 2000. godine u prestižnom kraju sedmog arondismana. Danas je to nezaobilazna adresa za ljude od stila.
Rambert Rigaud
Rambert je pre dve godine doživeo „sad ili nikad“ momenat. Na svoj četrdeseti rođendan odlučio je da svoju karijeru direktora modnog studija (radio je za Dior i Saint Laurent) zameni cvećarstvom. Svoju životnu ušteđevinu, oko 150.000 evra, uložio je u otvaranje sopstvene cvećare Rambert Rigaud Fleuriste en Herbe. I rizik se isplatio! Jedan od prvih klijenata bila je modna kuća Valentino, za koju je napravio ekstravagantne aranžmane. Posle toga na njegovu listu klijenata upisali su se i Givenchy, Dior, Saint Laurent, Cartier, Carven i Charlotte Olympia.
Thierry Boutemy
Belgijski cvećar Boutemy prvi put se pojavio na svetskom modnom radaru kada je radio na filmu Marie Antoinette 2006. godine. Posle toga internacionalni uspesi sami su se nizali, njegov rad pojavio se i naslovnoj strani američkog izdanja magazina Vogue kada je Mario Testino fotografisao Lady Gagu. Zatim je aranžirao scenografiju za Lanvin reviju i kreirao cvetne instalacije za otvaranje Dries van Noten butika u Parizu. Zajedno sa pejzažnim arhitektom Erikom Dhontom za proleće 2014. kreirao je Hermès džunglu na pisti koja se sjajno uklopila s printovima na modelima za koje je inspiracija bio umetnik Henri Rousseau.
Raquel Corvino
Legenda kaže da je Jay Z oduševljeno zaustavio slučajnog prolaznika da bi ga upitao gde je kupio buket cveća. Upravo taj buket osmislila je njujorška cvećarka Raquel Corvino i ubrzo se čitava hiphop elita upisala na njenu listu VIP klijenata. Takođe, sa njom rado sarađuju i modne kuće kao što su Chloé, Carven, Helmut Lang, Louis Vuitton, Theory... Karijeru je počela kao cvećarka u hotelu Mercer, koji je postao stecište kul modne ekipe. Corvino je radila i s bliznakinjama Olsen – za reviju njihovog brenda The Row na pisti je cvećem je prizvala atmosferu stana u kome njih dve žive.
Tekst: Jelena Karakaš
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti