Joseph Altuzarra izbegava svoje radno mesto. Dobro, ne baš bukvalno, on je veoma savestan kada je posao u pitanju, ali istina je da radi od kuće u njujorškom Čelziju, koju deli sa svojim verenikom, prodavcem nekretnina Sethom Weissmanom i šestogodišnjiem minijaturnim šnaucerom Beanom, koji je „pravi glumac“. Bean je uz dizajnera otkako je predstavio svoj istoimeni ready-to-wear brend 2008. Danas crta skice za svoju prvu pre-fall kolekciju daleko od užurbanog studija u Sohou. „Uvek sam odlazio kući da crtam“, objašnjava. „Mislim da je to zato što je moj dom najmirnije mesto i zato što znam da me tu niko neće prekidati.“
Prošla godina je bila veoma važna za brend: investicija koja menja život, tačnije udruživanje snaga sa francuskim luksuznim konglomeratom Kering, zatim pobeda na regionalnom nivou – International Woolmar Prize, priznanje od CFDA (američki savet modnih dizajnera) za inicijativu za brendiranje, posebni projekti u kojima je dizajnirao čuvenu zelenu sobu za dodelu nagrada Emmy i kreiranje kostima za njujorški balet Pas De Deux. I na kraju, ono što je najvažniji uspeh iz prethodne godine – njegova kolekcija za proleće-leto 2014, koju su kritičari pozdravili ovacijama. Jasno vam je da je Altuzarrina srećna zvezda u ozbiljnom zamahu ka uspehu.
Ne kreće se samo Josephova karijera uzlaznom putanjom. Poznate zvezde koje vladaju modnom scenom, od Rihannae do Lily Collins, otkrile su neverovatno privlačnu sofisticiranost sada već zaštitnog znaka brenda – šliceva na suknji. „Mislim da su suknje sa šlicevima trenutno glavni Altuzarra proizvod“, kaže dizajner pomalo skromno, iako je isključivo njegova zasluga što to su žene otkrile šarm svoje leve noge. Supermodel Joan Smalls je otvorila reviju za proleće-leto 2014. u košulji otkopčanoj do pupka i suknji u stilu kecelje zavezane „tu i tamo“. Odjednom niko više nije želeo da u letnjim danima nosi bilo šta drugo.
„Reviju smo jednostavno započeli raskopčanom košuljom i suknjom“, kaže Altuzarra. „Mislim da nam je zaista trebao neko sa stavom, neko ko se zaista oseća kao prava žena. Joan je bila savršen izbor za tu odevnu kombinaciju.“ Iako je Joan kao nijedna druga „prava žena“ koju smo do sada videli, nema sumnje da je ova odeća kreirana za pravo žensko telo, a ne za ofinger.
Od raskopčane košulje pa sve do obuće, Altuzarrin dizajn poručuje: navuci i kreni. (Istina, poručuje i svuci brzo, ali to je već tema za neki drugi članak.) „Ova kolekcija je bila osmišljena najviše kao lagana odeća i veoma mi se dopala ideja da stvaram nešto što je u isto vreme praktično i moćno“, objašnjava dizajner. Bez obzira da li ćete to pripisati njegovom francusko-američkom poreklu ili ne, Altuzarra je u svakom slučaju dizajner velikih kontradikcija: on kombinuje sportski sa seksi stilom, skulpturno sa običnim. Poenta je što on to stvara tako lako i neprimetno, da ne možete a da se ne zapitate zašto se bilo ko uopšte zamara sa nečim „složenim“ kada postoji tako chic, nosiva garderoba koja prosto preklinje da je nosite.
Kada se većini dizajnera pomene reč nosivo, obično nastaje toliko neprijatna tišina da joj samo još fale turobna crkvena zvona. Međutim, ako Altuzarri kažete da se ta reč stalno pojavljuje u recenzijama o njegovom radu, dizajner će uzbuđeno reći: „Odlično, drago mi je zbog toga!“ Za njega, nosivo više ne mora da bude kompromis. „Mislim da se taj pojam sve više i više menja. Prošli smo kroz deceniju tokom koje je odeća bila više nalik na umetnost i mislim da je veliko osveženje kreirati odeću koju žene zaista žele da nose. Imao sam neki čudan, intuitivan osećaj da je tako.“
Altuzarra je jedan od dizajnera nove generacije koji, s pojavom sada već moćnih i uticajnih preprodavaca dizajnerske odeće, shvata da moda više nije samo za privilegovanu manjinu. „Interesantno je to što moda kao industrija postaje skoro ista kao i industrija zabave. Ljudi su svesni ovoga, mnogi klijenti su zainteresovani za sam proces i žele da znaju kako sve to zapravo funkcioniše. Postoji želja za gledanjem revije, zatim za odlaskom u radnju i kupovinom onoga što je bilo prikazano. Ranije se to nije tako često događalo. Komadi sa revije su se veoma, veoma razlikovali od onih u radnji. Mislim da klijenti postaju razumniji i da shvataju šta je prava stvar, a znam da mi o tome mnogo razmišljamo.“
Svetski preprodavci kao što su Matches Fashion i Net-A-Porter takođe uzimaju u obzir ovu novu tendenciju. Po mišljenju Kena Downinga, modnog urednika u Neiman Marcusu, Altuzarra postaje sve bolji i bolji. Graciozne metalik haljine koje su zatvorile reviju za proleće-leto 2014. nisu bile mozgalica za kupca koji kolekciju skenira svojim pronicljivim okom. „Ovo mi je zapravo najomiljenija njegova revija“, kaže Downing. „Altuzarra je izuzetno talentovan i veoma simpatičan mladić. Obožavam kako se na toj odeći video kvalitet postignut bez napora.“
Altuzarrin put do modnog dizajna nije bio tradicionalan. Studirao je umetnost i istoriju umetnosti i njegovi stavovi i pogledi su se veoma rano formirali dok je radio u senci Marc Jacobsa, Proenza Schoulera i Givenchyjeovog Riccarda Tiscija. Njegovo poštovanje majstorskog rada je konstantno: u kolekciji za proleće-leto 2014. materijali ukazuju na Altuzarrinu inspiraciju francuskim stolnjacima, grubim severnoafričkim pamukom i japanskim boroom (tipična odeća koju su nosili seljaci i ribari u Japanu). „Ono što mi se kod boroa dopalo jeste to što je bio veoma skroman način ukrašavanja, ali i to što je dekoracija nastala pre zbog funkcije nego zbog svog oblika. Mislim da je to svemu dalo poetsku i lirsku notu.“
Dok partnerstvo njegove kompanije sa Keringom znači da će Altuzarra biti u centru pažnje više nego ikada, na to treba dodati i najnoviju predstavljenu pre-fall kolekciju, tašne, e-trgovinu, a ko zna, možda i radnju u skorijoj budućnosti.
Altuzzara bez previše halabuke niže svoje uspehe i živi svoj život daleko od očiju javnosti. Nedavne proslave su značile da će se nakratko pojaviti na žurci posle revije svog prijatelja Alexandera Wanga, a zatim pravo kući. „Bio sam veoma, veoma umoran“, smeje se on. „Sutradan sam proveo jednu divnu nedelju ležeći u krevetu i odmarajući se. Volim da slavim sa malo manje pompe, kod kuće, sa porodicom i partnerom.“ Najnovije epizode hit serija su takođe faktor za ostanak kod kuće.
„Pritisak je ogroman, ali ja sam veoma srećan jer imam neverovatan tim koji mi pruža puno podrške, kao i predivan privatni život, koji me drži na zemlji“, kaže dizajner. „Mislim da je veoma važno da ne bazirate svoju sreću isključivo na poslovnim uspesima, tako da sam veoma pažljiv i ne primam srcu sve što se dešava. Ipak se radi o vrlo nestabilnoj industriji.“ S olovkom u ruci i Beanom kraj nogu, uspeh ipak izgleda veoma slatko. „Nisam mislio da ću do svoje tridesete godine postići ovakav uspeh. Mnogo je dobro biti na ovom mestu.“
Pet stvari bez kojih Joseph Altuzarra ne može da živi:
1. „Medaljon ručne izrade Philip Crangi, koji mi je Seth poklonio za rođendan“
2. „Kožne pantalone za zimu“
3. „Đus iz Organic Avenuea u Njujorku“
4. „Pentel mehanička olovka za crtanje i sto za precrtavanje“
5. „Moj Smithson novčanik za putovanja, u kojem nosim sva dokumenta kada idem u inostranstvo“
Tekst: Genevra Leek
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti