Surf

Aktivnost na vodi koja se nekad vezivala samo za lenje džabolebaroše postala je deo masovnog trenda. Surfovanje je sada mnogo više od vrste sporta, to je način života! Koncept potpada u deo utopijske ideje o večitom odmoru koju neguju mlađi od 25 godina (oni ne žele da se zaposle i rade od devet do pet, većina njih sanja o preduzetništvu i pokretanju sopstvene start up kompanije). Svež vazduh, adrenalin, bronzani ten, šta tu može da vam se ne dopadne?! 

Od Los Anđelesa, preko Kejptauna, sve do Balija na mapu must go destinacija upisuju se plaže sa najboljim vetrom. Čak i ako su zarobljeni u gradu, ne zaboravljaju na surfovanje, to je stil koji se verno prati. Sve je više concept butika koji svoju ponudu direktno baziraju na surfu. U Parizu su najpopularniji Wait Paris i Cuisse de Grenouille. Za one sa karticom bez limita tu je naravno i verzija surf daske koju je osmislio Karl Lagerfeld za Chanel. 

Život u dobrom ritmu (na otvorenom)

Prostrane livade, muzika na maksimumu i na hiljade mladih u istom ritmu. Ovo je ukratko opis provoda generacije Z. Sanjaju o odlasku na kul muzičke festivale i najčešće pune svoju kasicu kako bi se domogli kultnog Coachella festivala. Što neobičnija destinacija, to je pomama veća! Samo pomislite: Hvar (For festival), Korzika (Calvi on the rocks), Maroko (Gnaoua)... Dovoljno da zgrabite japanke, stavite cveće u kosu i počnete da lažete o tome koliko vam je godina.  

Arome Azije

Generacija Z obožava japanske, kineske, vijetnamske i tajlandske restorane! To i nije čudno budući da su odrastali na manga kulturi i da su sushi jeli još od malih nogu. U izboru jela i ukusa postali su veoma profinjeni i zahtevni, na njihovim jelovnicima su: Dim Sum, Banh Mi, Gyoza... Uz ove ukusne zalogaje obavezno poručuju Bubble čaj. Što egzotičnije, to bolje. 

Kofeinski snobizam

Ovde se radi o miksu skandinavskih i američkih uticaja koji su stvorili tako dobru kombinaciju da su osvojili sve. Koncept je vrlo jednostavan, šarmantni i industrijski elementi dekora spojeni su sa vrhunskim ukusima kafe (insistira se na organskoj iz Etiopije, Kenije, Nikaragve) uz besplatnu wi-fi konekciju i sitne zalogaje. Kapućino se više ne naručuje u jednoj reči, potrebno je objasniti da li želite više voćne, ili čokoladne arome, takođe, želite li punomasno mleko, ono od soje, badema, ili pak pirinča. Nove generacije prezrele su konfekcijsku kafu kakvu na primer nudi gigant Starbucks, oni žele posebne ukuse, onoliko koliko je poseban svako od njih. 

Destinacija sunca

Sedmi kontinent jeste mesto o kojem sada svi sanjaju. Ta zemlja kombinuje more, sunce, sport i ekonomski uspeh. Novi Eldorado za mlade željne zabave. Australija doživljava svoj procvat kada je reč o modi, medijima i dizajnu. Trenutno, najbolje stvari stižu sa ove udaljene tačke planete. Kada govorimo o online sadržaju australijski kreativci u ozbiljnom su zamahu, odatle potiču trenutno najuticajniji blogeri, trendseteri i urednici. Plaža posle posla? Upišite i nas u red za vizu!

Online moda

Generacija Z odrasla je sa telefonom u rukama, za njih je internet poput vazduha i nije im jasno kako su ljudi nekada živeli bez Googlea i društvenih mreža. Naravno da će oni na najbolji način iskoristiti sve prednosti koje nudi ta globalna mreža. Online shopping sastavni je deo njihove svakodnevice, ali oni kupuju pametnije, koriste svoj džeparac kako bi se dokopali najboljih stvari. Opredeljuju se za sajtove koji nude vintage garderobu, kao što je Vestiaire Collective gde se mogu pronaći markirane stvari po povoljnim cenama. Na isti način razmišljaju i o putovanjima, zaobilaze poznate adrese tipa booking.com i sebi smeštaj obezbeđuju preko sajtova kao što su airbnb.com i onefinestay.com. Uz blogove posvećene shoppingu i putovanju, mladi su postali pravi magovi internet kupovine. 

Sladak život

Novo doba donosi i nove slatkiše, mladi gurmani u večitoj su potrazi za inovativnim senzacijama za nepca. Vole neobične kombinacije kao što je usoljena karamela, ili kolače bez glutena. Među svoje omiljene ukuse svrstavaju: matcha, yuzu, slani maslac... Industrijske čokolade apsolutno ih ne uzbuđuju, dovoljno su dobre samo one ručno rađenje, neobičnih ukusa. Kada bi mogli, svoje čokolade kupovali bi isključivo u Bruklinu kod Mast Brothers, ili bi grickali Pollock ediciju čokoladnih tabli čiji je proizvođač meksički Unelefante. 

Restorani na točkovima

Nekada su to bila najsumnjivija mesta na kojima biste mogli da jedete, dok su danas ti mali restorani u kamionetima postali bitan deo gastronomske scene. I nije važno da li ste navučeni na hot dog ili na zdrave organske salate, sigurno ćete uspeti da pronađete nešto za sebe. Svoju popularnost duguju kul muzičkim i gurmanskim festivalima, čiji su bili sastavni deo. Sada im više nije potreban takav povod, sve ih je više i apsolutno osvajaju nepodeljene simpatije. Koliko je ovaj pokret bitan generaciji Z, svedoči činjenica da postoji sijaset aplikacija koje se baziraju na lociranju kamiona sa hranom. Najpoznatije su: Food Truck Fiesta, Eat St., Roaming Hunger...

Dizajn putovanje

Nove mlade generacije sve teže je zadovoljiti, njihov ukus je zahvaljujući internetu i dostupnosti niche časopisa i coffee table knjiga postao neverovatno profinjen. Dok je nekada mladim putnicima bilo bitno da pronađu relativno čisto i jeftino mesto za odsedanje, sada su ulozi višestruko porasli. Hoteli i hosteli koje bira generacija Z moraju da se uklope u skroman mladalački budžet, ali takođe treba da budu dovoljno dobri za njihove brižljivo uređene Instagram i Snapchat profile. Zahvaljujući njima koncept koji se definisao kao dizajn hosteli poslednjih godina doživljava svoj procvat. 

Tekst: Jelena Karakaš