Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO SE ODUPRETI LOŠIM VESTIMA KOJE NAM IZAZIVAJU ANKSIOZNOST? Ovih dana sigurno ste se susreli s doomscrollingom

Osećate li da ne možete prestati da pratite vesti iako u vama izazivaju strah, anskioznost i depresivne misli?

 KAKO SE ODUPRETI LOŠIM VESTIMA KOJE NAM IZAZIVAJU ANKSIOZNOST? Ovih dana sigurno ste se susreli s doomscrollingom Izvor: Profimedia

Pandemija, ekonomska kriza, ratno stanje... Ako ste se uhvatili da u poslednje vrieme pratite i pretražujete vesti češće nego inače (a potom možda 'produžite' i u komentare), moguće je da ste se zapleli u mrežu 'doomscrollinga'.

Što je doomscrolling?

Doomscrolling ili doomsurfing relativno je novi termin koji se odnosi na tendenciju da u trenucima krize i nesigurnim vremenima tražimo i gledamo negativne vesti iako nas rastužuju i čine depresivnima.

Doomscrolling je mehanizam za nošenje sa stresnim situacijama i pokušaj dobijanja osećaja kontrole nad situacijom konstantnim proveravanjem vesti, jer informisanost daje svojevrstan osećaj sigurnosti. Efekat može biti suprotan: dugoročna izloženost negativnim vestima utiče na naše mentalno zdravlje.

Kako doomscrolling utiče na mentalno zdravlje?

Ako trčite svaki dan, to će uticati na vaše mišiće. A ako upadnete u rupu doomscrollinga, to će vam uticati na psihu. Za razliku od nekih drugih, prošlih vremena, vesti su nam danas dostupne u svakom trenutku, pa je ta stalna izloženost dodatna opasnost koja daje lažni osećaj kontrole.

 Ako opsesivno pratite loše vesti i osećate anksioznost, patite od domscrollinga. Izvor: Profimedia

Doomscrolling ponavlja obrasce kockarskog ponašanja, jer ne tražimo samo loše vesti već i nešto što će nam dati nadu. Kao što kockari gube što više pokušavaju da dobiju. Za doomscrollere gubljenje znači izlaganje istim lošim vestima, kao i svim negativnim psihološkim i fizičkim efektima, tvrdi psihološkinja Jane Wu.

Nemačko istraživanje u aprilu 2020. pokazalo je povezanost između učestalosti, trajanja, te raznolikosti izloženosti medijima i porasta u simptomima depresije, a naučnici s Dartmouth Collegea otkrilli su da je povećana upotreba mobilnog telefona povezana s porastom anksioznosti, depresije i sedelačkog stila života među studentima, prenosi BBC.

Kako prekinuti začarani krug?

Kada prepoznate problem i njegove negativne efekte, najbolje što možete da uradite jeste da organičiteeme provedeno u proučavanju vesti i društvenih mreža. Ako ne pratimo vesti 24/7 ne znači da nam nije stalo. U redu je da budete informisani, ali ograničeno - to što opsesivno skrolujete ili kritikujete samo će vas izmračiti, a neće spasiti svet. Naučite da sačuvate sebe i stvorite svoj mikrokosmos.

Ukoliko je potrebno, postavite fizičku distancu: ugasite internet i izađite u šetnju.

I naravno, fokusirajte se se na stvari koje možete da učinite: donirajte, volontirajte, pomozite nekome u neposrednoj okolini.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity