Parfemi nam pomažu da kreiramo vlastiti identitet: na svakoj koži mirišu drugačije i posebno. Mogu da stvore utisak skupocenosti, luksuza, mistike, pa ne čudi da neki od njih postoje već decenijama, pa čak i preko vekovima.
Njihovu moć da transformišu kako se osećamo dobro su znale i slavne žene i filmske dive, od kojih su neke po svom mirisu ostale prepoznatljive generacijama. Koji su parfemi bili omiljeni Audrey Hepburn, Jackie Kennedy, princezi Diani i drugima, pročitajte u nastavku.
Marilyn Monroe: Floris Rose Geranium
Premda je ostala zapamćena po izjavi da u krevetu nosi samo par kapi Chanela No.5, kasnije je otkriveno da je obožavala Floris Rose Geranium, toaletnu vodu koja sadrži note ruže, geranija i sandalovine, ali se nažalost više ne proizvodi.
Jackie Kennedy: Joy by Jean Patou
Kada je Velika depresija 1929. brojne klijente dovela do bankrota, Jean Patou osmislio je parfem Joy s notama jasmina i ruže: za samo trideset mililitara bilo je potrebno oko 10,000 cvetova jasmina i 300-tinjak ruža! Predstavljao se kao redak, ekskluzivan i najskuplji miris. Marketinški trik je uspio i revitalizovao njegov biznis, a godinama kasnije nosile su ga Jackie Kennedy i Vivien Leigh.
Elizabeth Taylor: Jean Desprez Bal à Versailles
Elizabeth Taylor u istoriju parfema ušla je kao prvi celebrity s vlastitom linijom parfema i uprkos mnogima koji su je sledili, njen White Diamonds ostao je najprodavaniji celebrity miris. No pre toga, favorit joj je bio orijentalni Jean Desprez Bal à Versailles kojim dominiraju puderaste, drvenaste i note ambre.
Audrey Hepburn: Givenchy L'Interdit
Hubert de Givenchy osmislio je parfem ekskluzivno za Audrey Hepburn, s notama cveta narandže, jasmina i tuberoze, mirisima koje je prepoznao na njezinom šalu koji je zaboravila u njegovu studiju. Kada je želeo da proizvede taj parfem za široku potrošnju, nazvao ga je L'Interdit, jer mu je Audrey to zabranila. U šali, naravno, jer je pristala da bude u kampanji, postavši tako prva glumica koja je bila zaštitno lice parfema.
Katherine Hepburn: Guerlain Vol de Nuit
Glumica Katharine Hepburn bila je ljubiteljka letenja, pa ne čudi da se prepoznala u Guerlainovom mirisu Vol de Nuit (Noćni let) koji odaje počast slavnom Antoine de Saint-Exuperyju. Bočica ima utisnut reljef koji asocira na propeler u pokretu, a mirisom dominiraju puderaste i začinske note, bergamot, narandžin cvet…
Rita Hayworth: Guerlain Shalimar
Ljubiteljka Guerlainova parfema bila je i Rita Hayworth, orijentalnog klasika Shalimar. Parfem je inspirisan legendom o ljubavi Shaha Jahana i Mumtaz Mahal, kojoj je u čast izgradio Taj Mahal. Njen omiljen vrt bio je Shalimar, a za parfem su korišćene note limuna, bergamota, jasmina, tonke…
Josephine Baker: Guerlain Sous Le Vent
Jacques Guerlain tridesetih je kreirao miris s notama zmijine trave, bergamota, lavande, karanfila i jasmina, a u bazi su iris i drvenaste note, a obožavala ga je i plesačica, glumica i aktivistica Josephine Baker.
Ava Gardner: Creed Fleurs de The Rose Bulgare
Guerlain je voljela i Ava Gardner, posebno njihov Mitsuoko, a nosila je i miris ruže s notama bergamota i zelenog čaja Creed Fleurs de The Rose Bulgare. U braku s Frankom Sinatrom, priča se, poprskala bi stepenice parfemom kao poziv na kraj velike svađe, prenosi Town&Country.
Grace Kelly: Creed Fleurissimo
Grace Kelly je na svom venčanju za princa Rainiera nosila posebno za tu priliku osmišljen Creed Fleurissimo, koji je, baš kao njen venčani buket, sadržavao bugarske ruže, bergamot, tuberozu...
Lady Di: Hermès 24 Faubourg
Princeza Diana na svom je venčanju nosila Quelques Fleurs, ali kasnije u životu preferirala je Hermesov 24 Faubourg kreiran 1995. koji sadrži note cveta narandže, breskve, gardenije i ambre.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti