Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BIOTIN JE ELISKIR ZDRAVLJA VAŠE KOSE: Oporavlja vlas iz korena, a najdelotvorniji je u rešavanju problema opadanja

Autor Vanja Pajović

Zdravija i jača kosa koja brže raste? Prijavljujemo se!

 Claudia Schiffer 0270826887.jpg Izvor: Profimedia

Ukoliko se ikada online tražili savete za negu kose, verovatno ste videli kako se reč „biotin“ provlači u raznim reklamama i proizvodima. Iako ovaj omiljeni vitamin nije najbolji lek za rast kose, on je i dalje omiljen za one koji tragaju za nečim što će nahraniti njihovu kosu.

Možda će vas zanimati

Šta je biotin?

Takođe poznat kao vitamin B7, biotin je varijanta vitamina B koja je neophodna telu. Iako su mnogi upoznati sa biotinom u obliku suplemenata (ili čak u proizvodima za negu kose), on se nalazi u raznim namirnicama kao što su žumance, meso, riba, integralne žitarice, orasi i mahunarke. Isto tako, može se naći i u povrću kao što su pečurke i karfiol.

 Takođe poznat kao vitamin B7, biotin je varijanta vitamina B koja je neophodna telu. Izvor: Pexels/Ready Made

Šta biotin zapravo radi?

Osim što već unosite biotin posredstvom zdrave ishrane, ukoliko vam je nivoi biotina u telu nizak, možete ga uzimati u obliku suplementa. U mnogim slučajevima, gubitak kose, suvoća, i lomljenje mogu biti rezultat nedostatka vitamina i minerala - iako su nedostaci biotina obično retki.

Biotin u obliku suplementa ima sposobnost da podstiče rast zdrave kose jačajući joj folikulu i čineći je otpornijom na pramenove.

Možda će vas zanimati

Obično dolaze u obliku mekane gel kapsule ili gumenog oblika, a poznato je i da mnogi suplementi biotina kombinuju druge dokazane proteine i minerale za rast kose kao što su keratin, vitamin E, kalcijum, kolagen i još mnogo toga.

 Osim što je neophodan za negu kose, biotin takođe utiče na zdravlje kože i noktiju. Izvor: ayo-ogunseinde-UqT55tGBqzI-unsplash.jpg

Osim što je neophodan za negu kose, biotin takođe utiče na zdravlje kože i noktiju u vezi sa održavanjem normalne funkcije metabolizma i nervnog sistema. Nedavna studija je takođe otkrila da je biotin ključni igrač u regulaciji gena i ćelijskoj signalizaciji.

Šta treba imati na umu pre konzumiranja biotina?

Važno je napomenuti da ne postoji preporučena količina biotina koju treba na dnevnom nivou uneti u telo. Uz to, tinejdžeri i odrasli bi verovatno trebalo da dobiju najmanje 30 do 100 mikrograma dnevno. Pored toga, većina brendova biotina sadrži više od 1.000 do 10.000 mikrograma po kapsuli ili gumenoj gumi. Iako nema dokaza da je biotin toksičan na visokim nivoima, prema pomenutoj studiji, vaše telo će ionako prirodno izbaciti višak.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity