Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

10 neprijatelja celulita

Muka vam je od celulita? Pošto je u pitanju kompleksan fenomen, potrebno ga je pogađati sa više strana ne bili nestao ili se makar umanjio. Počnite odmah, šorts vas čeka!

 Izvor: Foto: Profimedia

Kada je sve u redu, između kože i mišića se nalazi 5–6 mm masnoće, ali kada imate celulit, ovaj sloj se zadebljava i do 10–60 mm. Ako želite glatku kožu, morate kombinovati bar polovinu sledećih metoda:

Navike u ishrani

Ovo ne znači da morate da budete na strogoj dijeti, ali bi trebalo da povedete računa. Tako ćete se rešiti ne samo celulita nego i preteranih masnih naslaga. 

- Ne zaboravite proteine – oni povećavaju mišićnu masu i poboljšavaju stanje krvnih sudova. Povećajte konzumaciju: piletine, ćuretine, lososa, tunjevine i pastrmke.

- Konzumirajte kašiku ulja od uljane repice po obroku i manju šaku koštunjavog voća dnevno (oraha, badema, lešnika). Ovi omega-3 šampioni štite krvne sudove i potpomažu razlaganje masnoća.

- Napravite i pravi izbor voća i povrća. Nemojte konzumirati sveže povrće koje nadima, već se koncentrišite na avokado, asparagus i kisele paprike. Odlični inflmatorni saveznici su i sveže ceđeni sok od pomorandže, crveno bobičasto voće, grožđe, suve brusnice, kupus, praziluk, spanać, kumin, đumbir i muskatni oraščić.

- Izbacite proste šećere, koji ne samo da se transformišu u masnoću nego i ograničavaju proizvodnju kolagena. Takođe ograničite upotrebu gaziranih pića, veštačkih osvežavajućih napitaka, preslane hrane, aditiva i veštačkih zaslađivača.

Vežbajte u vodi

Hidrostatički pritisak u kombinaciji sa aerobnim vežbama zaglađuje površinu kože. Pokreti koji se prave pod vodom dodatno opterećuju mišiće i podstiču drenažu. Pošto je voda uvek hladnija od temperature tela, ono sagoreva i dodatne kalorije ne bi li se zagrejalo. U svoj plan uvrstite dva treninga plivanja ili akvabika nedeljno.

Nosite specijalne helanke

Odličan savet za one koji imaju celulit, bore se za zadržavanjem vode u organizmu i imaju lenje vene koje ne prokrvljuju organizam dovoljno jeste taj da svaki dan ispod pantalona nose posebne tesne helanke. Pogotovo ako su dani izuzetno topli i prilikom fizičkih aktivnosti, jer je tada efekat najveći. One podstiču znojenje, a preko znoja se oslobađa velika količina toksina. Ove helanke možete kupiti u drogerijama ili apotekama.

Žvaćite polako

Žene vrlo dobro znaju kako da jedu, ali je većina sklona kompulsivnom konzumiranju hrane (jedu brzo, često samo neselektivno gutaju hranu, bez obzira na ukus i kvalitet hrane i bez razlikovanja osećaja gladi i sitosti). Tako prosto pojedu više nego što je potrebno, i to uglavnom pojedu loše. Važno je da polako žvaćete hranu i date mozgu vremena da vam javi da ste siti.

Elektrostimulacija

Elektrodama se mogu stimulisati mišići stomaka i butina i tako se podstaći lokalna drenaža, a samim tim i smanjenje celulita. To, naravno, ne zamenjuje trening, ali definitivno pomaže. Idite na tri do pet tretmana od po 20 do 30 minuta nedeljno u zavisnosti tipa celulita koji imate.

Biljne kapsule

Dve kapsule biljnih suplemenata nekada su ekvivalent i do šest šolja napitka, pa su tako i efektivnije. Crveno vino ili karanfilić za poboljšanje krvotoka, maslačak za uklanjanje suvišne vode, guarana za razbijanje masnih naslaga. Ove suplemente možete kombinovati tokom tri meseca.

Kofein

Prvi i najčešći sastojak skoro svih anticelulit krema je kofein. On spada u grupu supstanci koje imaju lipolitičko dejstvo, odnosno razlažu masti. Kofein prodire u dublje slojeve kože i osim što tamo izaziva lipolizu, takođe povećava mikrocirkulaciju u dermisu, što smanjuje pojavu celulita. Ako koristite kremu na bazi kofeina, najbolje bi bilo da je nanesete pre treninga jer će ubrzati razlaganje masnih naslaga.

Vežbanje na vibrirajućoj platformi

Oscilacije koje Power Plate pravi utiču na to da je 20 minuta vežbanja na ovoj spravi jednako kao sat vremena običnog treninga u teretani. Mikropomeranja utiču i na pospešivanje drenaže, tj. razbijaju celulit. Čvrste butine i to za tri puta brže vreme nego uobičajeno? Pa ko ne bi bio zainteresovan.

Masaža

Prema mišljenju svih stručnjaka, masaža je najefektniji način za uklanjanje celulita. Najbolje bi bilo da je obavlja stručno lice i da imate desetak vezanih tretmana. S prvim bi trebalo da počnete prvi dan posle ciklusa jer je tada koncentracija estrogena prilično niska, pa je i vezivanje vode malo i najbolje je odstranjivanje toksina. Počinje se od stomaka, jer se tako aktiviraju veći krvni sudovi i limfni putevi, a potom se prelazi na noge. Masaža ne sme da boli i ne sme da ostavlja modrice.

Pojačajte unos vode

Sve gore navedeno mnogo je delotvornije ako povećate unos vode. Toksini se brže izbacuju, a nadoknađujete vodu koju ste izgubili vežbanjem. Oko 2 litra vode (ne soka ili čaja) dnevno je prava mera. Ako niste navikli na toliku količinu tečnosti, povećavajte je postepeno iz dana u dan.

Serumi – koncentrisani su i deluju brzo i lokalno

Ovo su proizvodi koji su napravljeni za kampanjce. Ako ste shvatili da vas od mini-suknje/šortsa/kupaćeg kostimadele samo tri nedelje, navalite na serume. Iako su vrlo delotvorni, ne očekujte čuda. Uspešno će se izboriti sa lakšim oblicima celulita, dok je za onaj uporniji ipak kontinuirana nega najefektnija.

Gelovi – brzo prodiru u kožu i toniziraju je momentalno

Idealni proizvodi za vrele letnje dane, kada ne želite mastan i lepljiv osećaj na koži. Savršeni su za upotrebu posle jutarnjeg tuširanja, jer blago hlade kožu, a i možete se obući momentalno pošto ih nanesete.

Kreme – osim što se bore protiv celulita, intenzivno hrane kožu

Namenjene su onim damama koje vole svilenkast i mekan trag na svojim butinama, stomaku, nadlakticama. Ako imate suvu kožu ili ste u godinama, povedite i računa o samoj koži. Ako nju oporavite i povećate joj tonus, i problem celulita brže će se rešiti.

Ulja – olakšavaju dužu masažu, koja je neophodna da bi se celulit razbio

Masaža je važna, jer omogućava drenažu i izbacivanje vode iz dermisa. Ovom masažom se omogućava povećanje tonusa kože i smanjenje opuštenog i rupičastog izgleda kože. Najbolje bi bilo da se masirate uveče posle treninga, tako ćete sprečiti i upale mišića.

Tekst: Branislava Kostić

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity