Za mnoge modne dizajnere bila bi prava čast da neko iz kraljevske porodice odabere upravo njihovu kreaciju, ali "Kate efekat", kako ga nazivaju koliko može nekome da pomogne da poveća prodaju isto kako može i da ga uništi, piše Stil.
Upravo se to dogodilo omiljenom modnom brendu Kate MiddletonLK Bennett.
Kuća visoke mode u čijim modelima smo imali priliku veoma često da viđamo vojvotkinju od Kembridža je morala od otpusti čitavu upravu i tako ugrozila posao preko 500 ljudi.
Međutim, ovo nije prvi put da se ovako nešto dogodilo jednom modnom brendu.
"Podrška poznatih ličnosti je sveti gral za svaki brend, iako može da donese više štete nego koristi", tvrdi ekspert za brendove Claire Shildes za Daily Mail.
Poznato je da Kate ponekad nosi staru garderobu koja jednostavno više nema gde da se kupi što znači da brendovi moraju brzo da se obrate proizvođačima kako bi zadovoljili potražnju za određenim odevnim komadom što je za njih ogroman trošak.
Takođe, budući da često neke komade nosi i po nekoliko godina što za rezultat ima da kupci ponekad požele samo taj jedan proizvod iz cele kolekcije, a ne da postanu verni kupci nekog brenda.
"Ako vaš model obuče jedna od najfotografisanijih osoba na svetu može i te kako da bude problem ukoliko niste ranije upozoreni na to, što je često slučaj sa Kate Middleton", objašnjava Claire.
Prodavci na malo moraju da pronađu tanku liniju između ponude i potražnje, a proizvodnja određenih komada se zasniva na više faktora, što može da bude veliki problem ako ne znaju kada će se naglo povećati potražnja samo za jednom haljinom na primer. Kupci dolaze kod njih i žele samo tu haljinu i ništa više, što ne znači da će želeti da pogledaju nešto drugo u radnji ili steknu naviku da kupuju taj modni brend.
"Iznenadni i neočekivani porast prodaje i potražnje, a to je ono što se dešava sa odećom kada je vojvotkinja primećena da je nosi, često znači da je potreban još jedan proizvodni ciklus da bi se zadovoljila potražnja i maksimizirala prodajna prilika."
Nažalost, ovo može da uključi ogromne troškove za brend, koji tada nije u stanju da predvidi kada će se prodajni uspon ponovo naglo da se smanji. Brojke i statistike po kojima se proizvodi su tada u neredu i troškovi mogu da postanu ogromni.
Kate Middleton je nebrojeno puta bila viđena u komadima brenda LK Bennett, a poseban problem sa njom je što ona kupi komad koji je veoma skup i nosi ga godinama, a niko ne zna kada će to biti.
I dok je ovo problem brendovima visoke mode, kada Kate obuče nešto iz kolekcije brendova dostupnih svima oni od toga imaju ogroman profit, jer je njihova garderoba već namenjena za široku potrošnju.
Pored LK Bennet, evo koji brendovi su još propali "zahvaljujući" vojvotkinji od Kembridža:
Brend Hobbs čije je haljine Kate često nosila bankrotiorao je 2017. godine. Njihova najpoznatija kreacija koju je vojvotkinja nosila jeste haljina sa tufnicama, prilikom poslednjeg pojavljivanja pre nego što je rodila princa Louisa.
Izvor: Stil.rs
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE>>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti