Potez koji mnogi smatraju bizarnim postao je realnost velike modne kuće: Balenciaga je počela da prodaje kese za smeće za 1.790 dolara. Brend ih je označio „torbe za smeće“, nakon čega ljudi na internetu ne prestaju da se pitaju da li brend sprovodi društveni eksperiment ili jednostavno obmanjuje masu?
„Torba za smeće“ prvi put je izašla na videlo kada je kreativni direktor Balenciage Demna Gvasalia u martu predstavio svoju kolekciju za jesen/zimu 2022.
Torba za smeće je dostupna u tri boje
Proizvod je dostupan u tri različite boje: crnoj, plavoj i beloj. Crne i plave varijante dolaze sa crnim kaišem, dok bela dolazi sa crvenim. Prema zvaničnom sajtu Balenciage, proizvod je „inspirisan vrećom za smeće“.
Govoreći o kesi za otpatke, dizajner Demna Gvasalija je rekao za Women’s Wear Daily: „Nisam mogao da propustim priliku da napravim najskuplju kesu za smeće na svetu, jer ko ne voli modni skandal?“
Dovodi se u pitanje brend
Nakon lansiranja proizvoda po previsokoj ceni, ljudi na društvenim mrežama ismevaju Balenciagu i nazivaju njihovu strategiju smešnom. Nezadovoljni ovom činjenicom objavljuju svoja mišljenja na Tviteru.
Dok je jedan korisnik tvitovao: „Balenciaga prodaje kesu za smeće po ceni od 1790 dolara. Mislim da je dizajnerska moda morbidan društveni eksperiment“, dok je drugi napisao: „Luksuzna ’moda’ je legalna krađa. Visoka moda se je trenudno jedna velika šala. Balenciaga je napravila kesu za smeće za 1790 dolara.”
Drugi korisnik je izrazio svoju frustraciju i napisao: „Neko u Balenciagi treba odmah da ide u zatvoru zato što je dizajnirao ove užasne kese za smeće i prodaje ih za 1800 dolara. Inače mi se sviđa Balenciaga, ali dođavola čoveče, sada su otišli predaleko.”
„Balenciaga namerno prodaje ultra skupe signale niskog statusa. Bogati ih kupuju da bi se razlikovali od srednje klase, a nose ih iz straha da ih ne pomešaju sa niskom klasom“, tvitovao je drugi.
I ranije su lansirane torbe inspirisane vrećom za smeće
Balenciaga nije prvi brend koji je lansirao kontroverzni proizvod po tako visokoj ceni. Španski brend BIIS je 2017. godine objavio niz kožnih torbi inspirisanih vrećama za smeće. Lansirali su ga pod imenom 'Bin Bag'.
„Bin Bag“ dolazi u tri različite veličine, maloj, srednjoj i velikoj. Male koštaju 258 dolara, srednje su bile dostupne za 346 dolara, dok su velike koštale 422 dolara.
U sličnom skandalu, 2016. godine, učestvovao je i skejt brend Supreme koji je prodavao obične glinene cigle za kuću za 30 dolara. Proizvod je bio obična cigla sa natpisom „Supreme“ na jednoj strani. Rasprodat je za nekoliko minuta i kupovao se za do 1.000 dolara na lokacijama za preprodaju nekoliko dana kasnije.
Dizajner Gvasalia je i ranije ulazio u kontroverze. U martu ove godine umotao je Kim Kardashian u Balenciaginu žuto-crnu traku izolir traku. Godine 2017. lansirao je duplikat Ikea plave torbe za kupovinu za 2.145 dolara, dok je originalna cena Ikea torbe svega 1 dolar.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti