Modni svet s velikom pažnjom iščekuje izveštaje platforme Lyst Index, jer nije mala stvar biti izvor realnih informacija koje se prikupljaju kroz analizu pretrage više od 200 miliona kupaca godišnje, uzimajući u obzir ponašanje Lyst kupaca, ali i pretrage van platforme, preglede proizvoda i prodaju. U ove analize su uključene i statistike spominjanja na društvenim mrežama, aktivnosti i angažman širom sveta, sve za period od tri meseca. Upravo objavljeni izveštaj za drugo tromesečje 2024. otkriva kako je modna kuća Loewe pretekla Miu Miu i Pradu, te vratila titulu najpopularnijeg brenda na svetu.


Pod kreativnim vođstvom Jonathana Andersona, brend je izbrusio svoje kodove kreativnosti, zanata i izgradnje kulture, stoji u izveštaju. U ovom kvartalu Loewe je bio sponzor Met Gale (setimo se da ga je čak nosila i Anna Wintour umesto Chanela...), lansirao novu kolekciju Paula’s Ibiza, predstavio svoju reviju muške odeće SS25 u Parizu, izbacio Pride capsule kolekciju i obukao Zendayu, Ayo Edebiri i Jonathana Baileya. Objavljivanje dugo očekivanog filma Challengers, s kostimima koje je dizajnirao Jonathan Anderson i odabranim artiklima dostupnim za kupovinu preko Loewe-a, uskladilo je marku s kulturnim trenutkom visokog profila. I što je ključno, želja za Loewe proizvodom je jaka. Stalna potražnja za pletenim korpa torbama i majicom bez rukava s anagramom doprinela je povećanju pretrage od 29% u poslednja tri meseca.

Odmah iza Loewea, na drugom mestu se nalazi Miu Miu, a slede Prada, Saint Laurent, Bottega Veneta, Versace, Balenciaga, Jacquemus, Moncler, Gucci...

Pored liste najpopularnijih modnih brendova, veliku pažnju privukla je i lista najpoželjnijih modnih komada, na kojoj se u ovom tromesečnom izveštaju ističu brendovi koji nisu prvi na koje pomislimo kada je reč o luksuznoj modi.

Uz Loewe, ističe se i švajcarski brend On koji u ovom tromesečju beleži izuzetan rast na listi Top 20. Potpomognut popularnom kontinuiranom saradnjom s Loewe-om, koja je debitovala 2021, švajcarski brend je izborio svoj prostor na tržištu, uz rastuću potražnju širom sveta. Najpopularniji proizvod u ovom tromesečju, patike On x Loewe Cloudtilt 2.0, doprinele su povećanju pretrage robne marke od 308% nakon objavljivanja krajem maja. Takođe, patike od brušene kože Dries Van Noten i AdidasSL72 OG takođe su među najpopularnijim proizvodima u ovom kvartalu; kupci rado biraju elegantne, retro sportske siluete koje nude suptilan odmak od hit Samba modela.

Dok luksuzni brendovi nastavljaju da podižu svoje cene, primetno je kako noviji brendovi počinju da preuzimaju udeo u pretraživanju od tradicionalnih modnih kuća. Coach se ponovo pojavljuje na listi najpopularnijih brendova Lyst Indexa, pridruživši se brendovima kao što su The Row, New Balance i Skims.

Ovaj izveštaj se odnosi na period od aprila do kraja juna, a mi s nestrpljenjem iščekujemo i sledeći, koji će nam otkriti šta je bilo u fokusu kupaca na globalnom planu tokom letnjih meseci.

 Izvor: Storybook.hr / ELLE / Tara Đukić