Devojke koja nikada nije volela da se eksponira, ostavljajući da o njoj „pišu“ sva sjajna beauty izdanja koja je kreirala za ELLE i ostale modne magazine!
Sa ovom simpatičnom damom srela sam se na kafi tokom jednog prijatnog popodnevna na Zemunskom keju, omiljenoj strani Dunava, i meni i njoj.
Pravo sa treninga ( boksa!) Mina je stigla nasmejana i orna ( našminkana tek s mrvicom maskare jer kao i većina šminkera, nije preterani fan šminke!) da mi ispriča kako je u životu najviše iznervira preslikani ajlajner, kako bi volela da šminka Caru Delevingne i kako bi podigla spomenik onome ko je izmislio maskaru (potpisujemo!).
Šminka i Mina. Kako je krenula ta priča? I kako je izgledao tvoj profesionalni početak?
Pa sasvim slučajno. Nameravala sam da upišem Likovnu akademiju i to Grafiku. Uvek sam nekako volela taj crno-beli svet više od kolorita, Znam, zvuči kontradiktorno s obzirom na moju profesiju, ali... Elem, baš u to neko vreme sam počela da se družim sa Vurdeljom koji je kao i ja rodom iz Pančeva i malo po malo sve mi je češće kroz glavu prolazilo „pa Mina, mogla bih ti i šminkom da se baviš“. Onda sam upisala Matis školu za kozmetičare i estetičare koja radi po usavršenom programu Francuskog instituta Matisse. Ne znam da li još uvek postoji ova škola ali smatram kako bi nju trebali da završe svi koji žele da se bave profesionalno šminkom. Od prevashodnog značaja je da nauče kako koža reaguje na određene supstance, koja šminka kojoj koži odgovara i sl. Naravno, početak je kao i svima isti: šminkanje drugarica ( smeh). Nekom pukom srećom upoznala sam tada dečka koji je radio kao šminker na BK televiziji i koji mi je pružio šansu da se zaposlim tamo 2002. godine!
U tvojoj biografiji dominiraju angažmani za modne magazine, ali i rad za televiziju ( BK i Avala). Šta ti je bilo i šta ti još uvek predstavlja veći izazov? Ili su to dve različite ali jednako omiljene sfere....
Razlika definitivno ima jer na televiziji postoje neka nepisana ali praćena pravila koja moraju da se ispoštuju, dok modni magazini, pogotovo ELLE daju potpunu slobodu nama šminkerima da isprobamo sve. Ja lično preferiram rad za modne magazine i generalno „modnu“ šminku. Prosto volim MODU. S druge strane drago mi je što sam na početku imala prilike da prođem taj rad na televiziji, i to jednoj tako kvalitetnoj kao što je bio BK. Tu sam naučila kako funkcioniše timski rad što mi je mnogooo značilo kasnije.
Kampanja za Jelenu Stefanović ( foto: Miša Obradović)
Ko određuje kako će da izgleda šminka za koju si zadužena?
Stilisti. Oni su ti koji su zaduženi za kompletan vizualni look, stajling.
Deo edukacije si završila i u Los Anđelesu. Koliko ti je pomoglo to usavršavanje u inostranstvu?
Ahaha, to je više nego zabavna priča ali potpuno meni svojstvena. Naime, pre 7 godina bila sam ludoooo zaljubljena u gitaristu Red Hot Chilli Pepersa ( ko nije) Josha Frusciantea i ludo me zanimalo ko je odgovoran za njegov look. Tako sam došla do Cinema Make-Up škole u Los Anđelesu gde je čovek zadužen za Joshovu šminku predavao ( smeh). E sad iako sam otišla zbog Josha, dosta toga sam naučila, mada je škola više bila za filmsku, scensku šminku nego za modu.
A to te nije zanimalo?
Pa sad. Nije da nije. Na primer u pozorištu nikad ne bih radila ali film... To bih možda i volela, ako je u pitanju neka epoha. Jedini problem koji imam je statičnost. Nisam nikad bila spremna da sad odem na set i radim 3, 4 meseca koliko neki šminkeri provedu na jednom mestu radeći filmsku šminku. Ja ne mogu tu statičnost. Volim promene. Danas radim ovo, sutra ko zna šta drugo. To mi je zanimljivo. Uostalom, kod nas se to nekako iskristališe. Tačno se neka ekipa odvoji u filmski i pozorišni svet, dok druga radi modu, beauty editorijale, reklame.
ELLE septembar, Editorijal "Let the sunshine in" ( foto: Braca Nadeždić)
Na koji način pratiš trendove i koliko je bitno da šminkeri budu upućeni u make up tendencije u svetu, kao i da ulažu u svoje znanje?
Uff, tu sam malo fanatik. Mogu da provedem sate i sate skrolujući po Instagramu! A Pat McGrath obožaaavam! Pratim naravno i Vogue, Elle, Fashion Week izdanja, uvek se informišem šta je hit u svetu, ali bitno je ne opterećivati se preterano. Kao i modi, ili bilo kojoj drugoj profesiji čovek mora da isprati aktuelne trendove i da se informiše i da iz tih trendova implementira u svoj rad tek detalje, ono što mu se čini zanimljivim. Poslednji niz godina svi su ludi za jačim, punijim obrvama koje da se ne lažemo ne stoje svima. Ne može osoba koja ima sitne oči i kratko čelo da iznese takve obrve. Takođe konturianje... ono ne mora da bude tako napadno. Ja konturišem ali samo toliko da ženu učinim lepšom i blago preplanulom. Nisam pristalica ekstremnog konturisanja koje je svojstveno drag queen kraljicama.
Danas veliku popularnost imaju beauty tutorijali i čini se da šminkeri više nisu ni potrebni, kao i da svako može da bude visažista. Da li pratiš ti nekog na Youtube, koga bi mogla da izdvojiš?
Mislim da je to sjajna stvar, pogotovo za nas profesionalce. Ja lično ne stignem da isprobam sve proizvode koje želim. Fizički je nemoguće, a i finansijski pa mi znači da pročitam komentare i recenzije određenih preparata koje postuju beauty blogerke. Kakav je ovaj ili onaj korektor, puder koji su probali. Ne pratim nikog specijalnog sem dve Britanke koje mi je otkrila koleginica Ena Jović ( kolege su sjajan sagovornik na temu novih proizvoda i trendova) - Samantha Chapman i Nicola Haste. Njih dve su sestre iz Londona koje imaju i Youtube kanal i blog pod imenom Pixiewoo. Često u tutorijalima jedna isprobava jedan proizvod, a druga, drugi pa na kraju upoređuju efekat oba. Fantasične su!
Kampanja za Mihana Momosu (foto: Marko Vulević)
Koji proizvod smatraš da je osnova dobre šminke? Proizvod u koji bi žene uvek trebale da invenstiraju?
Ako ste od onih žena koje se stalno šminkaju, onda puder! I nema veze što će me sad svi dermatolozi ubiti ali tečni puder je najbolji! Danas postoji toliko kvalitetnih tečnih pudera koji se baziraju na mineralima i odgovaraju svim tipovima kože. S druge strane ne može niko da me ubedi da oni u prahu ne zatvaraju pore jednako kao i tečni. Ako ste tip žene koja se šminka minimalno, onda maskara. Rekla sam i stojim iza toga: onom koji je otkrio maskaru treba podići spomenik!
Resam grupa ( foto: Milenko Miklja)
Šta najviše može da te iznervira prilikom šminkanja?
Šminku retko ko doživljava ozbilno. Bilo da su venčanja, rijalitiji, emisije, mi skoro uvek dolazimo na kraju i pretpostavlja se da nam je potrebno 5 minuta jer šta je to. Šminka. Pih, ko da je to neka mudrost. Tako se desi da nas neko stalno požuruje, prekida, prosto ne da nam da na miru radimo a nama je itekako potreban MIR. Međutim, preko svega mogu da pređem ali kada nanosim ajlajner, model mora da miruje i da ne žmirka, i ne diže kapak jer preslikani ajlajner kad vidim.... Uff, to zna da mi spusti roletnu na oči! Poludim! Može kiša 15 dana da pada, ne bih se više iznervirala.
Pa šta radiš tad? Skidaš ga pa opet?
Ma u tome je problem. Ajlajner se teško skida. I koliko god da popraviš uvek su neke mrlje. Napravljen je da traje večno. Što opet nije tako loše. Postojan je ( smeh).
Kampanja za Ines Janković ( foto: Miloš Nadaždin)
Crveni ruž predstavlja klasiku koja večno traje, međutim veliki broj žena se ustručava od ovog ruža jer smatra da im ne stoji, da je napadan itd. U čemu je tajna dobro nanesenog crvenog ruža? Kako da traje što duže i da se ne razliva... I da li on baš svima stoji?
Stoji. Naravno, ne stoje svima sve nijanse crvenog ruža. Meni lično ne stoji ona vatrenocrvena nijansa, klasik već bordo ruž koji ima plavi podton. Što se tiče razlivanja tu nema neke tajne. Mat ruževi se ne razlivaju, sjajniji, kremastiji se već razlivaju ali postoji način da to sprečite. Olovkom za usne obojite usta, zatim nanesite ruž pa skinite prvi sloj sa tuferom i ruž će da traje.
Primetili smo da je sve veći broj šminkera koji ujedno radi i kao frizer, odnosno hairstyle umetnik. Da li se i ti razumeš u kosu?
Daaa. Umem osnovno da uradim. Pokupila sam po koji trik, čak umem da prekinem Đuku i posavetujem je, ali onda se zaustavim jer ne bih volela ni meni niko da soli pamet i kažem „ A ne Mina, nećeš to da radiš!“. Ali kosu doživljavam kao umetnost. Bukvalno. Sa šminkom možeš sve, dok ti kosa ipak diktira neki look. Dlaka ti diktira. Iako je to sjajna olakšavajuća kombinacija da umeš i jedno i drugo i znam nekoliko kolega koji rade oba posla.
Kampanja za Vladu Savića ( foto: Marko Todorović)
Kakve planove imaš za budućnost?
Pa mislim da je vreme da pakujem kofere. To je neki logičan splet valjda. Čini mi se da sam ovde dostigla jedan vrhunac i da je sad vreme da se oprobam u inostranstvu. Naravno, volela bih da radim za Vogue ili Numero, da šminkam Caru Delevingne, ali ne moram pod obavezno da postanem velika Mina Abramović. I da, volela bih da imam agenta.
Razgovarala: Ana Dodig
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti