Dolazak na posao: 9 ujutru
Odlazak sa posla: 8 uveče
Ono što bih volela da sam znala svog prvog radnog dana jeste koliko se razlikuje kada radiš u Parizu u poređenju sa Njujorkom, Londonom i Milanom. Tamo je potpuno drugačiji set-up, nivo, očekivanja... Sve je za lestvicu više. Rekla bih da je to veoma inspirativno jer čovek stalno ima osećaj da se konstantno trudi da dostigne svoj cilj i napreduje što više. Mislim da to aktivira ovdašnje dizajnere i upravo zato je Pariz pokretač cele industrije.
Chloé nije običan brend na kojem ćete lako ostaviti svoj trag. Ne možete samo da ušetate i stavite logo na bilo šta. Ovaj brend ni nema logo, nikakav specifičan potpis sem stava koji se provlači kroz dizajn odeće, način na koji je ona stilizovana i način na koji devojka u toj odeći izgleda. Praktično je nemoguće da odmah uhvatite nit tog stava pa je to za mene novi izazov. Ali, vreme koje sam provela radeći za škotski brend Pringle, modnu kuću koja nije imala izgrađen identitet i tek je bila na putu da izgradi svoj imidž, bio je odličan terenski rad koji mi je pomogao da na sadašnjem poslu prepoznam ono za šta odmah treba da se uhvatim.
Stalno se trudim da podstičem francusku formalnost. Reći ću to ovako: u ovoj kući postoji poželjan način na koji bi svi trebalo da rade zbog njihove tradicije i krojačkog iskustva. A ja se trudim da nekako prekinem taj tok i skrenem ga kako bih stvorila nov feeling, tj. nešto neočekivano. Jer, Chloé devojka zaista jeste potpuno nonšalantna i elegantna bez velikih napora da to ostvari. Međutim, ona je u isto vreme i boyish i cool. Budući da sam žena, ne mogu da pobegnem od toga da svoje želje projektujem u svoj dizajn. Kad radim, nemam uvek sopstvenu sliku u mislima jer, iako sam luda za tim kako izgledaju, neke komade nikada ne bih nosila. Međutim, kada dođe do odabira odgovarajuće količine materijala i vi znate kakav će biti osećaj kada to obučete, reći ćete: „Ovo je ludo, izgledam kao da se davim.“ Upravo odatle dolazi taj ležeran izgled bez velikih napora.
U ovoj industriji morate da budete ambiciozni i superfokusirani. Sve se odvija veoma brzo i nemate vremena da odlutate u jednom pravcu, a da se onda možda predomislite i probate nešto drugo. Sve što možete da dobijete jeste određeni broj trenutaka koje možete da iskoristite za ostvarenje onoga što želite. Ali, kada se taj prozor zatvori, to stavlja pritisak na druge stvari. Prosto morate da se pomirite sa tim da za razvoj nove kolekcije imate svega pet do šest nedelja.
Ralph, Tom i Calvin jesu fascinantni karakteri, upijala sam sve što se dešavalo oko mene (Clare je radila za Calvin Kleina tokom devedesetih, zatim je prešla u kuću Ralph Lauren, a posle toga radila je za Toma Forda i Gucci). Dok sam radila za sve te brendove, bilo mi je važno da osetim celo okruženje, nikada nisam radila samo sa jednim mentorom. Stalno sam bila okružena različitim grupama i talentima. Dok sam, na primer, radila za CK, na istom spratu bila je i Carolyn Bessette Kennedy, a pored nje u kancelariji je bila Kelly Klein. Tada sam bila veoma mlada sa tek završenom školom i budući da sam svaki dan viđala i slušala ove ljude, naučila sam neverovatno mnogo.
Ono što te ne ubije, ojača te, odlična je mantra za život. Modna industrija veoma je zahtevna i dešava se da čujete grube komentare zbog kojih ćete osetiti nepravdu. Tada jednostavno samo produžite dalje i nastavite da radite to što radite.
Kada vas neko odbije, to zaista jeste teško. Najteže mi je bilo kada sam radila za vreme recesije tokom 2008. i 2009. zato što se odrazila na globalnom nivou. Traženje uspešnog puta tokom tog teškog perioda i očuvanje pozitivnog stava dok se sve oko tebe raspada, a poslovi ljudi vise o koncu, bilo je prilično zastrašujuće.
Važno je da verujete svojim instinktima. Shvatila sam da, kada odlučujem iz svog stomaka, to odluka biva prava. Možete da tražite savete od mnogo ljudi, ali najbolje je da se uvek odlučite za ono što osećate.
Istraživačka putovanja veoma su mi bitna. Uvek treba da osvežavate svoj um, važno je da osećate energiju i uzbuđenje tokom puta. Od Brisela i Londona do Njujorka, Majamija i San Franciska, ne postoji ništa bolje od uzbuđenja kada naiđete na nešto novo.
Šta me je najviše iznenadilo u modnoj industriji? Činjenica da je to i dalje svet u kom vladaju muškarci. Iznova me šokira koliko je malo žena na vodećim pozicijama. Čak i na mom sadašnjem poslu, iznad mene je muškarac. Sa druge strane, veoma je ohrabrujuće to što, poput mene, ima još ženskih dizajnera kao što su Sarah Burton, Julie de Libran i mnoge druge ali, ipak, na strani biznisa veoma ih je malo.
Nikada nisam imala plan B. Pa nije baš tako strašno! Bila sam tako odlučna i fokusirana da sam sve svoje škole birala sa ciljem da dođem do modne diplome, druga opcija jednostavno nije postojala. Želela sam stopostotnu umetnost, stopostotnu modu. Drago mi je da je sve ispalo kao treba!
Prevela: Manda Javorina
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti