Neki ljudi imaju prodornu, moćnu energiju koja pri prvom susretu deluje na vas kao olujni vetar, izmičući tlo pod vašim nogama. Kada sam slučajno i krajnje spontano upoznala Vurdelju na baletu „Oni“, pre više od mesec dana u Narodnom pozorištu, i to nakon nekog usporenog, lazy dana u kom mi je raspoloženje bilo na nuli, Dragan kao da je u sred noći upalio svetlo i obasjao jedan tmuran dan.
Probudio me je svojim pozitivnim, beskrajno vedrim duhom i energijom koju ne možete da ne osetite, da je moja drugarica sa kojom sam bila u društvu izjavila: „Ana, pa ti kao da si upoznala Brada Pitta!!“
Nije bila daleko od istine, jer ako je Brad Pitt neki epitom ležernosti, uspeha i šarma koji ga je od starta činio velikim šmekerom, onda je Dragan upravo to - ŠMEKER!!
Pa možete da zamislite moje oduševljenje kada sam dobila priliku da uradim intervju sa njim i prekrasne dve devojke, Ivanom Rašić ( Sajsi) i Jelenom Jelić ( Body Chain).
Otkud ovaj trio u jednoj zajedničkoj priči? Trenutak, moliću. Premotavam u blisku prošlost. Tačnije, u novogodišnju noć i Mikser u kom se održavala žurka Love revolution na kojoj sam i ja bila.
Negde pola sata posle ponoći kada smo već bili malo opijeni, od Nove godine, plesa i sevdaha istoimene grupe baby, na scenu je stupila uvek zanimljiva i intrigantna Sajsi, odevena u crni, seksi mantil ispod kog je imala samo korset, tačnije body harness koji je specijalno za nju uradila Jelena Jelić, dizajnerka iza brenda Body Chain Belgrade.
Iako do tada nisam prisustvovala nijednom njenom nastupu, doduše upoznata sa njenim stilom, kako muzičkim, tako i modnim, primetila sam promenu.
Sajsi koja je do tada bila rep senzacija i domaća / regionalna zvezda koja provocira catchy stihovima, poigravajući se s raznim društvenim temama, sada je izgledala kao SVETSKA ZVEZDA, kao neko ko iza sebe sada ima ozbiljan tim, tim koji o svemu vodi brigu. Kad kažem svemu, mislim na njen celokupni izgled ( šminku, odeću, kosu).
Nekoliko dana kasnije u medijima je osvanula vest da je za taj novi imidž zaslužan upravo Dragan Vurdelja, naš najuspešniji make-up guru, koji je postao svojevrsni kreativni direktor pevačice, vođa jednog ozbiljnog tima koji za cilj ima da Sajsi napravi istinskom, jedinstvenom zvezdom kakva ona i jeste.
Sa Sajsi, Draganom i Jelenom srela sam se jedne februarske subote u Vurdeljinom studiju koji se nalazi u ulici Svetozara Markovića. Dok su nas devojke čekale, Dragan mi je otkrio da je ovaj potez od početka Bulevara revolucije, do Kalenić pijace za njega Beograd. Grad u koji se vratio posle prilično dugog profesionalnog usavršavanja u Londonu.
U velikom saloncu koji je Dragan pretvorio u čaroban studio, u kojem dominira fantastična svetlosna instalacija na zidu „Love is the reason why...“ koju je uradila supertalentovana i nama itekako poznata Vera Vuksanović, pričali smo svo četvoro o modi (Jelenu smo malo zapostavili na početku, ali oprostila nam je), kreiranju imidža, crnoj boji, setu fotografija koje vam predstavljamo ovde, devedesetim ali i potrebi da se neke stvari urade drugačije, s malom dozom provokacije.
Upoznali ste se na rođendanskoj žurci ELLE magazina prošlog maja u restoranu Dijagonala. U neku ruku osećamo se kao da smo i mi kumovali vašoj saradnji. Kako je protekao taj susret?
Dragan: Pa baš dve nedelje pre same žurke rekao sam prijatelju kako moram da upoznam Sajsi. Čuo sam pesmu „Pokvarenica“, čiji sam ceo tekst i atmosferu vrlo dramatično doživeo i preživeo (smeh). Ja sam u ovom poslu 20 godina i uvek sam imao neku muzu. Te žene su same po sebi bile i još uvek su posebne, zanimljive sa svojim pričama i uspešnim karijerama. Pevačica kao inspiracija, bez tu nekih specijalnih objašnjenja - bilo da je ona folk, reperka, džezerka, pop pevačica je uvek bila meni beskrajno interesantna. Ta žena koja nastupa, zabavlja. Sad mi je bila potrebna nova krv, nešto novo, nešto drugačije. Neko s kime mogu da ostvarim sinergiju, gde mogu da se izražavam kreativno, gde mogu da dam i dobijem sve što mi je u tom trenutku potrebno kao umetniku.
Ivana: Znači ja sam tvoj medij (um)?
Dragan: U neku ruku da, ali pre svega inspiracija. Bio sam na žurci, super se provodio, bio prilično veseo kada mi se učinilo da vidim Sajsi. Ona je bila preslatka. Slušala me je svo vreme i samo klimala glavom:"Da, kako god ti kažeš.“ Pa mudro je postupila. Da je ušla u bilo koju raspravu, to bi bilo nemoguće jer sam bio toliko samouveren i siguran. Moj nastup je bukvalno bio:"Slušaj me sad mala, sad ću da ti kažem šta će da se desi. Mi ćemo ovo, pa ćemo ovo." I eto, sve to se dešava...
Ivana: Ja sam definitivno reagovala na njegovu energiju. Ljudi koji me poznaju, znaju kako sam ja osoba koja racio uopšte ne koristi i da lično ne volim da minglujem sa ljudima. Dosta sam introvertan tip. Ali reagovala sam znatiželjno. Hm, šta sad. Hm, a tako ćemo. Bila sam potpuno opuštena što nije moja uobičajna reakcija. Tako da sam znala da je to, ipak to.
Art direction: Dragan Vurdelja / Photographer: Alek Živković / Make up: Dragan Vurdelja / Styling: Ivan Matić / Hair: Ivan Milićević / Photo assistant: Darko Vukosavljev / Make up assistant: Bojana Stanković
Možda je vaš susret bio spontan, ali ti si odmah imao jasnu sliku kako Sajsi mora da izgleda.
Dragan: Kada smo snimali ovaj set fotografija, odmah mi je bilo jasno da ona mora da ima kiku, steznik i da izgleda kao pin up domina, strip junakinja. I pre kada sam je letos video u šorčiću i majčici kad je došla kod mene u studio bio sam tipa: “Bože, koje je ovo telo, zašto se ovo ne vidi više, zašto se ovo krije?“. Noga, struk, sve je kod nje perfektno..., i onda je sve to nekako kliknulo. Ali startna ideja za ovaj set je bila da sve bude čisto, svetlo, svedeno, sa akcentom na aksesoarima i njenom licu.
Dobro, ali imao si svakako neku polaznu ideju, odnosno inspiraciju?
Dragan: Ja stalno eksperimentišem, jer me inspiriše bukvalno sve. Ljudi, situacije, film, muzika. I sve više sam fotografišem pa imam jasniju sliku u kom pravcu treba da guram tim. U poslednje vreme se dosta oslanjam i na Instagram. Ova društvena mreža je beskrajan izvor inspiracije! Repostujem postove drugih umetnika, oni moje. Stalno se povezujem sa ljudima i odatle crpim brdo inspiracije. Ali nije samo Instagram. Tu je 20 godina karijere...
Devedesete se danas čine kao period koji je bio neviđeno inspirativan za umetnike.
Dragan: Meni lično je folk beskrajno inspirativan. I nije samo ta estetika, više je folk- filozofija (smeh). Rad sa Dejanom Milićevićem je obeležio moj početak. Imao sam samo 20 godina kada sam počeo da radim na imidžu tadašnjih velikih zvezda. Bio sam 3, 4 godine intenzivno u tome. Ceo Balkan je krajnje specifičan. Mi moramo sve da imamo na naš način. Pop muziku na srpski način. Sushi na naš način. Pizza na naš način. Nemamo potrebe uopšte da „izlazimo“ sa Balkana. Mene folklor na primer stalno inspiriše. I to ne samo naš, već i afrički, latinoamerički.
Art direction: Dragan Vurdelja / Photographer: Alek Živković / Make up: Dragan Vurdelja / Styling: Ivan Matić / Hair: Ivan Milićević / Photo assistant: Darko Vukosavljev / Make up assistant: Bojana Stanković
Imidž neosporivo se najviše vezuje za modu, jasan vizualni identitet koji sada konačno prati i tematiku Ivaninih stihova koji su se skoro pa od početka poigravali s fashion žargonima. Koliko si se bavila modom pre Dragana? Ko je do tada bio zadužen za tvoj izgled?
Ivana: Meni je moda pre osvajanja velikih bina bila nekako u drugom planu. Bila sam njen pasivni posmatrač. Moje rime su bile fashion, ja sam se često poigravala sa modom, njenim žargonskim izrazima. Onoga trenutka kada sam ukapirala da bina zahteva reinvenciju mene, promenila sam mišljenje. Shvatila sam da moram da poštujem binu, i da ne mogu na nju da izađem kao što blejim svaki dan. To bi bilo nepoštovanje perfomansa.
Dragan: Ta razlika između nje lično i njene stage persone, samim tim što je tako velika, meni je najdivnija, ali kad pričamo o modi, postoji neka estetika po kojoj je Ivana bila prepoznatljiva i pre.
Ivana: Kako da ne. Ja sam uvek sarađivala sa nekim stilistima, najviše sa Elenom Nikolaevnom koja je moja dobra prijateljica. Ona je radila sve moje spotove u poslednje 2, 3 godine. Ja samo nisam nikad želela da budem rob bilo čemu, pa ni modi.
Dragan: Da, rob bilo čemu, jer robinja sam tvoja samo u fantaziji.
Ivana: Pa da. Nisam želela da budem poput žena koje moraju da budu našminkane kad god izlaze napolje. I biti fashion non-stop, svaka čast ako si non-stop stilizovan, ali to mi je bar tada, ali i sad bilo malo too much. Kad je posao u pitanju, onda da, ali van posla, to nisam ja.
Jelena (Body Chain Belgrade), ko je inicirao saradnju sa Sajsi i Vurdeljom i kakve utiske nosiš sa snimanja?
Jelena: Ivan Matić, stilista. Sa Matićem sarađujem već dve godine, od kada sam u ovom poslu i upravo me je on upoznao sa Draganom, a kasnije sam preko Dragana upoznala Ivanu (Sajsi). Pa moram da kažem da mi je kompletan utisak neverovatan. Ovo je nešto potpuno drugačije, van svega što sam do sada radila. Sajsi je prva osoba za koju sam pravila, specijalno za nju model oslanjajući se na Draganovu viziju jedne ratnice i pin up devojke.
Na čiji si se stil oslanjala...
Dragan: Na moj! (smeh)
Jelena: Počela sam tako što sam radila replike koje su poznati nosili poput Rihanne koje je moja najveća inspiracija, ali to je moj dizajn, a Draganova ideja. Mi smo bukvalno „korset“ slagali na njoj, na licu mesta. Priključili su se i Ivan Matić i frizer, Ivan Milićević i onda smo je svi zajedno nameštali, kačili. Inače, mi nemamo naziv još uvek za body harness. To je neka vrsta oklopa. Sve je ručno rađeno, od prirodne kože koju kombinujem samo sa lancima.
Dragan: Sedeli smo i razgovarali. Crtali ideje na papirima. Ja sam Jelenu pokušao da izvučem iz njene komforne zone i sve što je do sada radila. Da se kreativno potpuno oslobodi. Želeo sam da je inspirišem da nam pruži svoje best pieces. Uvek ću podržavati talentovane ljude koji imaju ideje i žele da ih realizuju. Da naprave nešto od tog talenta. Onda i ja dobijem nešto. Taj odnos je u suštini mentorski, ali ja nisam samo učitelj, već i učenik jer ovde svi imamo priliku da učimo jedni od drugih i stvaramo zajedno! Jeee!
Art direction: Dragan Vurdelja / Photographer: Alek Živković / Make up: Dragan Vurdelja / Styling: Ivan Matić / Hair: Ivan Milićević / Photo assistant: Darko Vukosavljev / Make up assistant: Bojana Stanković
U poslednje vreme lanci i uopšte aksesoari poput body harness-a postaju neverovatno popularni i čest detalj na ready-to-wear revijama. Najhrabriji ih nose u sklopu svojih svakodnevnih, dnevnih i večernjih kombinacija prihvatajući ih kao bilo koji drugi aksesoar bez obzira na generalno negativnu reputaciju koja ih prati u vidu sado-mazo opreme koja garantuje potpuni domino efekat...
Ivana: To je moje oružje za rat!
Rat?
Ivana: Borba za mesto. Rat. Ja sam vođena egom, što je ključno da imaš u poslu. Moram da imam oklop na vitalnim organima. Pucajte u sve, ali u ovo ne! Moraćemo nešto na glavu sledeći put da stavimo. Moram i mozak da čuvam (smeh).
Dragan: Generalno obožavam kožni aksesoar. Ceo taj fetiš fazon postaje mainstream. Pre 10 godina ovo bi bilo smatrano kao ekstremni fetiš, ali danas ne... Ja lično nosim taj harness na košulji. Tako da je ideja bila da uradimo nešto što će sve ove aksesoare približiti svima. Koža je kao materijal božanstvena i bekrajno inspirativna.
Body hairness je u šou biznis svetu odavno već deo stajlinga koji prati velike zvezde od Madonne, preko Lady Gage do Rihanne koje su bile stilizovane u nekoliko varijacija istog za nastupe, video spotove, editorijale. Zašto kod nas sve to kasni?
Dragan: Ma, ne kasni, samo ne dopire toliko do ljudi. I to iz straha koji blokira sve, pa je samim tim lakše osuđivati nego videti lepotu u svemu. Pogotovo u patrijahalnim društvima, gde su žene stalno na udaru sredine koja ih neprestano napada. Srećom, uvek je bilo žena koje prkose, a ja sam imao sreću da sarađujem sa njima. S druge strane, srpsko tržište je vrlo specifično. Lično verujem da ukoliko im se lepo i fino servira neka priča, da će oni možda i promeniti mišljenje. Naša polazna želja je bila da ovakve aksesoare približimo ljudima, pokažemo im da su oni danas mainstream, i da ih mogu nositi u sklopu svoje svakodnevne garderobe.
Jelena: Kasni. Ali zato što se ljudi plaše. Plaše se da izađu iz okvira. Reakcija, komentara... Ja sam prva koja je krenula da se ozbiljno bavi ovim kožnim aksesoarima i to čisto iz želje sebi i drugarici nešto da napravim. U početku mi je bilo teško jer sam imala silne ideje, razne inspiracije ali već godinu dana imam neki zaštitni znak. Međutim mnogi me još uvek doživljavaju kao „proizvođačicu sado-mazo opreme“.
Art direction: Dragan Vurdelja / Photographer: Alek Živković / Make up: Dragan Vurdelja / Styling: Ivan Matić / Hair: Ivan Milićević / Photo assistant: Darko Vukosavljev / Make up assistant: Bojana Stanković
Koliko je tebi Ivana bilo neobično da se nađeš u ovim kostimima koji su znatno drugačiji od onih u koje te je stilizovala Elena?
Ivana: Jeste drugačije, ali znaš kako, možda sam rođena s tim.
Dragan: Možda je rođena s tim.
Ivana: Sve što smo do sada radili, nisam dovodila u pitanje. To je to. Uloga mi je nekako uvek sela. Kod nas nemaš umetnika ( mislim na celu mainstream muzičku scenu) koji su voljni da eksperimentišu pa taj modni aspekt nisi ni mogao da radiš sa njima. Ja lično znam da je bilo dosta sukoba na relaciji performer-stilista. Tu je sujeta, nepoverenje ali i strah da to neće biti prihvaćeno od mase.
Kod vas je ipak sve provokativno, a ipak nekako prefinjeno. S merom.
Dragan: Provokacija je potrebna. Ona ljude izaziva, podstiče na neku reakciju. Ali nismo hteli da odemo u ekstrem, jer nam je bio važan i komercijalni aspekt.
Ivana: Kad već radite nešto novo morate da dozirate, da znate kako da to nešto drugačije prezentujete. Svakako mora da bude komercijalno jer želimo da se to dopadne velikom broju ljudi. Ego mora malo da se spusti..
Videla sam da je Ivana od samog starta saradnje s tobom, prigrlila trend crne boje. Kako vi objašnjavate tu pomamu za crnom bojom. Čini se da žena ne može da dominira ako nije odevena u crnu boju?
Dragan: Crnilo je fenomenalna boja. Ne mora da bude nužno vezano za mrak. Crna je vrlo dominanta boja. Ja često koristim crnu kad hoću sebe da boostujem. Boje su moj život, ali vrlo retko ću nositi ljubičastu, crvenu, zelenu...
Ivana: Smrt. Sad kad si rekla kako žena ne može da izdominira ako nije odevena u crnu boju, pomislila sam na smrt. Obučem malo smrti da bi vas zaplašila. Ali da, žena se uvek vraća crnoj boji. To sam i ja primetila. Iskreno, lično nisam ranije preferirala crnu, ali u poslednje vreme mi se sviđa. I to prilično.
Dragan: Ivanu (Matiću) od početka tražim sve nijanse nude boje, belu i crnu. Tu se naravno pojavljuje uvek crvena, bilo kao aksesoar ili ruž. Ali od starta je bilo: belo, crno i nude. I stalno od Ivana tražim upravo to! Koža u bež izgleda savršeno, dok bela može da bude na granici neukusa, ali u kombinaciji sa bež, izgleda ludilo.
Jelena: Ja sam probala sa drugim bojama, ali devojke mi prosto traže crnu. Pokušala sam sa plavom, crvenom pa i pink, ali ne prolazi. Crna se lako kombinuje, ostale teško na svakodnevnom nivou mogu da se izguraju. Potrebna je kreativnost...
Dragan: Ma ono, kad ne znaš, crno. Crno pa se ne vidi.
Art direction: Dragan Vurdelja / Photographer: Alek Živković / Make up: Dragan Vurdelja / Styling: Ivan Matić / Hair: Ivan Milićević / Photo assistant: Darko Vukosavljev / Make up assistant: Bojana Stanković
Fotografije i sam stajling poslednjeg seta, jasno flertuju sa seksualnošću, erotikom. Međutim, u svetu ljudi kao da odustaju od seksa. Čini se da seks više ne prodaje kao pre. Čak je i Playboy kapitulirao odustajući od nude fotografija.
Dragan: Ja mislim da su to dve krajnosti iste stvari. To potiskivanje i prenaglašena seksepilnost. Na nekom globalnom nivou sve je manje tabua, ali uvek je bilo i jeste sve all about sex, money and politics. Na sve strane viđate polne organe i to postaje uobičajna stvar. Pa setimo se samo penisa na reviji Ricka Owensa!?
Bilo bi greh da preskočimo šminku u ovom intervju. Ipak si ti...
Dragan: Šmeker (smeh)?
Ahaha, da šmeker, to moram da stavim u intervju. Šalu na stranu. Iza sebe imaš moćno profesionalno iskustvo, rad u timu Charlotte Tilbury. Koliko se oslanjaš na beauty trendove, posebno u radu sa Sajsi?
Dragan: Mnogo znači kad odradiš sedam sezona LFW-a, kad 24h provodiš sa ljudima koji kreiraju trendove. Kad deliš ideje i to sa različitim ljudima iz različitih delova sveta. Meni sada je najprirodnije da sam kreiram trendove, da pratim svoju intuiciju. Danas sve može da bude u trendu. Devedesete prilično forsiram, a Ivana se odlično uklopila u taj trend šminke s obzirom da je klasična lepotica i da se super transformiše.
Ivana: Pre su me za nastupe šminkali Draganovi učenici – Goran Kukolj i Irena Miletić. Lično, van scene se ne šminkam ali to ne znači apsolutno ništa, jer šminku prosto obožavam!! Meni je ona predivna. Njena moć da vas transformiše, pretvori u neku drugu osobu je razorna. Ali ne vredi da se našminkate malo. Kad se već šminkate, to mora da bude tona šminke jer kamera sve to pojede ako nije intenzivno.
Dragan: Naravno, ne smemo da zaboravimo da pored makeup-a, tu je i postprodukcija. Alek (Živković) je to sve super snimio. Kozmetika je toliko napredovala da vi bukvalno imate efekat druge kože. Čime sam se vodio? Pa znao sam da želim da upotrebim braon karmin i srebrnu senku, ali nisam znao kakav će biti stil. Magija se desila kada sam upotrebio narandžasto-crveni ruž. Ivana je postala neka sasvim nova osoba. Kod treće promene gde Ivana ima kiku, već sam imao malo jasniju želju da Sajsi izgleda kao Sindi iz Modelsa.
Art direction: Dragan Vurdelja / Photographer: Alek Živković / Make up: Dragan Vurdelja / Styling: Ivan Matić / Hair: Ivan Milićević / Photo assistant: Darko Vukosavljev / Make up assistant: Bojana Stanković
Tim. Kako je raditi prvi put sa jednim timom koji je tu da od tebe napravi zvezdu? Izvuče maksimum?
Ivana: Ja ovo obožavam. Ovo je tim. Nikada pre nisam imala tim, nikad nisam radila u timu. Onda sam shvatila da ne može čovek sam. Na primer, ono što sam ja osetila na novogodišnjem nastupu kada sam ponela nešto što je custom made za mene, to je nešto što je dodatna moć, i to je jedna stvar koja mi je potrebna da budem još bolja. Meni oni daju tu dodatnu moć da sve bude na nekom većem nivou. Mislim da ljudi osećaju, možda ne prepoznaju, ali osećaju. Ovo sada konačno prati sve moje tekstove vizualno. Napokon je sve selo.
Dragan: Ma, ona je spremna da, da 150 %. I mi to sve znamo pa samo malo guramo celu priču.
Ali vođa si ipak ti Dragane...
Dragan: Ja izdam naređenje i to je to. Kada je tim dobar, kad svako zna svoje mesto, i šta se od njega očekuje, sve ide po planu. Kompromisi su lakši, i ako se dese neke greške, lakše se ispravljaju. Ali naravno, morate da imate vođu koji zna šta radite.
Postoji li neki plan? Šta dalje...
Dragan: Pa mi stalno imamo neke akcije. Od gomile nekih proba, photo sessiona. Posle ovog seta, uradili smo novu seriju fotografija sa Aleksandrom Crnogorcem, inače Ivaninim bratom od tetke, sjajnim fotografom koji radi i živi u Švajcarskoj. Ivana je tada izrazila želju da bude chola, ta neka latino bitch. Ja sam rekao: ok, sad ćeš da budeš chola. Mi zajedno rastemo, stvaramo, inspirišemo se. U međuvremenu, ja istražujem svoj umetnički izraz. I imam prelepog medija (smeh) . Ona mi dozvoljava da stvaram i da se izrazim. To je to.
Ivana: Projekat treba da govori sam za sebe. Ako mi previše pričamo o njemu, objašnjavamo ga, onda se dešava demistifikacija, a mi upravo želimo suprotno. Želimo da mistifikujemo neke stvari da bi ih ljudi prihvatili na način na koji žele. Ne želimo da sugerišemo.
Znači ovo je početak jednog divnog prijateljstva?
Dragan: Ljubav je razlog zbog čega se sve ovo radi. Molim vas #loveisthereasonwhy hashtag.
Razgovarala: Ana Dodig
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti