Donatella Versace je odrastala u tradicionalnoj italijanskoj porodici, zajedno sa dvoje starije braće- Giannijem i Santom. Onda je nakon završene škole upisala University of Florence prateći korake svog brata Giannija. Upravo tada je počelo njeno modno putovanje...

Nakon nekoliko godina, Donatella postaje PR i bavi se advertajzingom porodičnog biznisa, u kome je Gianni bio zadužen za kreativni deo, a Santo za finansije. 

Iznenada, 1997. kada je Gianni umro, Donatella se našla na čelu istoimene kompanije. Njena prva kolekcija za Versace je puštena samo tri meseca posle ubistva njenog brata, i od tada sestra ubijenog kreatora je postala la mama italijanskog brenda...

Nakon dvadeset godina u modi, Donatela je još uvek bezuslovno odana Versaceu i liniji Versus, drugoj liniji Versacea koju je kreativno vodilo nekoliko najtalentovanijih dizajnera današnjice, uključujući Christopher Kane, Jonathana Andersona i Anthony Vaccarella.

Danas je Versace i dalje nezavisna kompanija, a za njenu održivost i uspeh je zadužen niko drugi do Donatella. 

Samo za arpapski Buro, u razgovoru sa Mirom Dumom, Donatella je otkrila koji su glavni principi brenda kojih se uvek drži, rado je pričala o Riccardo Tiscijevoj upornosti, kao i malim tajnama koje su odgovorne za dobijanje efikasnog tima... 

Tokom Nedelje muške mode koja je održana u junu, imali smo priliku da čujemo nekoliko neobjavljenih numera od tvog prijatelja Prince, uz pomoć čega je stvorena živa slika na pisti. Možeš li nam reći nešto više o svom odnosu sa istaknutim muzičarom?

Versace je uvek imao bliske odnose sa muzičarima. Lenny Kravitz, Elton John, Prince - to nije kompletna lista neših prijatelja. Jedva sam čekala da radim sa Princeom, ali on je izuzetno stidljiva osoba i zaista je teško uhvatiti ga. 1988. me je pozvao i veoma brzo se našao u našem studiju, i od tada smo oduvek bili u kontaktu.

Poslednja stvar koju mi je rekao kada je došao na milansku reviju je bila: Kako ćemo naučiti nove generacije šta je istina, a šta nije? 

Bio je opsednut ovim pitanjem, jer je želeo da zaštiti mlade ljude od grešaka koje se kasnije ne popravljaju lako. 

Govoreći o muzičarima, ne možemo a da ne spomenemo Lady Gagu i njenu pesmu "Donatella" koja je posvećena tebi...

Volim Lady Gagu. Ona je veoma inteligentna!

Ti si kreirala mnoge nezaboravne outfite za nju i mnoge druge poznate ličnosti. Kako sarađuješ sa poznatima? Da li si teška i beskompromisna, ili si spremna da ispuniš njihove ideje i očekivanja?

Uvek razmišljam o njihovom personalitiju. Na primer, Lady Gaga se uvek drži principa: "što više, to bolje". Ona preferira seksi outfite i nikada ne pravi kompromise. Drugi primer je Angelina Jolie, koja želi svetu da poruči poruku koja glasi "brinem i dajem", tako da su njene haljine mnogo jednostavnije i ozbiljnije. Obe dame su totalno drugačije, i obe nose Versace. 

Postoji specifična ideja Versace žene: ona je jaka, nezavisna, seksi i pomalo opasna. Da li si ikada razmišljala o saradnji sa nekim ko je totalno drugačiji od stereotipne Versace slike? Kao Tilda Swinton, na primer... 

Čitaš mi misli! Tildina androgena lepota je nešto posebno. Dosta sam razmišljala o kombinovanju njene kratke kose i ravnih cipela sa Versace haljinom- to bi zaista bilo nešto izvanredno! Ali mislim da je ta ideja moguća i ostvariva, jer je Tilda prava Versace devojka. Mi smo i dalje u potrazi za novim licima...

PageBreak

Bila si na čelu modne kuće Versace već 20 godina, i prošla si kroz mirne i teške godine, naročito sada kada se ceo sistem mode dramatično transformiše. Koliko se stil brenda promenio sa vremenom?

Moj stil se menjao u poslednjih nekoliko godina, i sada sam kreirala totalno drugačije stvari u odnosu na one koje sam radila pre deset godina. Danas se više okrećem dnevnoj modi, koja treba da bude seksi i "pametna" u isto vreme. Uvek se trudim da napravim odeću kako bih osnažila žene, jer smatram ako se one osećaju dobro u svojim outfitima, uspeće da ostvare svaki cilj. 

Večernja moda predstavlja naše snove, ali se isto tako trudim da donesem istu magiju i našim dnevnim Ready-To-Wear kolekcijama. 

Svaki dan sarađuješ sa neverovatnim estetama koje su, pored tebe, zadužene za uspeh brenda. Zato smo se zapitali, kako uspevate da se održite i rastete na tržištu, zadržavajući DNK gen?

Versace nikada nije bio samo kompanija- Versace je način života. Mi pravimo chinaware, dekor za enterijere i razne druge stvari koje dolaze pod ovim imenom. Trudim se da zadržim sve Giannijeve ideje vezane za Versace: naš poznati logo sa meduzinom glavom, barokni glam, kao i smeli i provokativni stil modne kuće. 

Može li se Versace nazvati porodičnom kompanijom?

Ne više. Mi imamo nezavisan upravni odbor, i sve odluke se donose putem glasanja. 

Da li je to mnogo bolji način poslovanja?

Da. Nezavisni ljudi vam mogu reći šta je dobro, a šta ne. Možete razgovarati o bilo kakvom problemu i bićete sigurni da su oni iskreni. Pored toga, svi donose nove ideje i izazove. Ono što mi se najviše dopada kod ovog oblika upravljanja je da ljudi koji učestvuju u odboru nisu iz modnog sveta, oni su pravi stručnjaci u nekim drugim oblastima. 

Živimo u svetu brze mode. Prema sociološkoj proceni ljudi konzumiraju oko 8 milijardi odeće na godišnjem nivou. Međutim, Versace nam predstavi do 10 kolekcija godišnje....

Slažem se, to je previše. Svaki dan sve više i više garderobe stiže u prodavnice, i čini se kao da se takmiče jedni sa drugima. To je zato što danas svako može da se bavi modom, zbog čega postoji veliki broj novih dizajnera i brendova. Moramo da se vratimo unazad, pravoj modnoj kulturi i onim brendovima čija filozofija se zasniva na kulturi. Ne morate da napunite svoju prodavnicu stotinama odevnih komada, a onda da dodajete kolekciju za kolekcijom kako biste je dodatno dopunili. Dovoljno je da imate deset dobrih kreacija u svom showroomu, a zatim dodate još desetak kako biste osvežili asortman.

I moderne tehnologije koje bi trebalo da olakšaju neke stvari, ponekad nam diktiraju nemoguć tempo...

To je tačno! Tehnologija sama po sebi postavlja ekstreman tempo, i ne može joj se svako prilagoditi. Klijenti žele sve više i više, i žele to odmah. Oni vide neku stvar, svidi im se i momentalno je kupuju- tako funkcioniše sistem misli klijenata.

Mi to možemo da postignemo uz našu drugu liniju, Versus, ali stvar nije tako jednostavna kada je reč o couture kolekcijama. Više nismo u stanju da se prilagodimo novom tempu. Nekada smo nakon revije imali šest meseci za pripremanje imo odeće, a sada nemamo više od dva. 

Sada je pravo vreme za započinjanje konstruktivnog dijaloga između ljudi u industriji. Takođe mi je drago što vidim da je većina njih spremna da pronađe rešenje za zajedničke probleme, iako su konkurencija jedni drugima. 

Postala si lice reklamne kampanje Givenchyja, što je jedinstven i neverovatan podvig. Kako je Riccardo Tisci uspeo da te ubedi?

Okrenuo me je i rekao: "Plašim se da te pitam zato što ćeš reči ne, ali da li bi bila deo moje nove kampanje?" Rekla sam "da", a on nije mogao da poveruje! Rad sa Riccardom je bilo neverovatno prijatno iskustvo, i mi smo se zaista dobro zabavljali. Sigurna sam da bi dizajneri trebalo da više razgovaraju jedni sa drugima i da sarađuju, ako žele da promene industriju. Kada je reč o zajedničkim problemima, onda ne bi trebalo više da postoje zavist i konkurencija.

Dok gledamo tvoj Instagram profil i druge profile na društvenim mrežama, lako je primetiti koliko poštuješ ljude u svom timu. Možeš li da podeliš neku tajnu za postizanje dinamičnog, efektivnog tima?

Niko ne može da postigne uspeh bez podrške, i ja sam ponosna na ljude sa kojima radim. Mislim da je tajna to što sam okružena ljudima čiji ukus se razlikuje od mog. Na primer, postoji jedna devojka u jednom od mojih studija koja je pravi minimalista u svemu: ona uvek nosi crnu odeću i ravnu obuću, i nikada se ne šminka. Ona me je izazvala, i to mi se jako sviđa.

Nikada ne radim sa onim ljudima koji bezuslovno vole Versace. Radije se okrećem ljudima koji dovode u pitanje sve ono na čemu radim, i to mi zaista najviše pomaže da idem napred.

Ti zaista umeš da otkrivaš talente, a to si dokazala svima kada si pozvala Christopher Kana, Jonathan Andersona i Anthony Vaccarella da rade za Versace. Nakon samo nekoliko kolekcija za Versus, Christopher Kane je dobio ponudu za kupovinu akcija svog brenda, Jonathan Anderson je postao kreativni direktor brenda Loewe, a Anthony Vaccarello je zamenio Hedi Slimane u Saint Laurentu. Šta ti pomaže da otkrivaš prave talente? Da li je reč o intuiciji?

Mislim da je za to odgovorna moja intuicija. Ne dozvoljavam sebi da se ponavljam, zbog čega sam uvek u potrazi za inspiracijom. Volim mlade talentovane ljude, i uvek se trudim da prihvatim i podržim njihovu kreativnost. Nikada nisam ljubomorna ako je neko nadareniji od mene, ili je u stanju da brže daje nove ideje. Uvek se trudim da razvijem pozitivan i konstruktivan dijalog sa mladim ljudima koji pripadaju novoj generaciji, kako bismo na kraju zajedno pokušali da nađemo zanimljivo rešenje. Uvek morate da se krećete i da izazivate sebe.

Da li je to tajna tvog uspeha?

Moja tajna je da nikada ne prestajem da radim. Razmišljanje o idejama je neka vrsta navike za mene, dok je informacija ključni koncept koji se odnosi na sve aspekte života.

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija