Koliko je teško pokrenuti modno carstvo?

U momentu kada je Marc Jacobs lansirao svoju najnoviju modnu i kozmetičku kolekciju, novinarka Victoria Moss britanskog Telegrapha ga je posetila u Njujorku da sazna zašto se odlučio na taj korak...

Upravljati carstvom sa prihodom koje je procenjen na 950 miliona dolara, nije nimalo lak zadatak. Prošlo je tri godine od kada je Marc napustio ulogu kreativnog direktora u Louis Vuitton, kako bi mogao da se posveti svojim kolekcijama.

Prošle godine linija njegovog carstva Marc by Marc Jacobs, koju je vodio britanski duo Luella Bartley i Katie Hillier, doživela je određene promene, odnosno od sada svaki komad izlazi pod imenom Marc Jacobs. 

"Kada je Marc by Marc bio odvojen, pogledao sam i rekao: Da, sviđa mi se, ili ne, ne znam. Sada, je sve pod jednim krovom i deo jedne kolekcije. Moram da naglasim da one farmerke sa nižom cenom, majice i aksesoari i dalje postoje, kao i kompleksni komadi koji se izrađuju za revije."

Kao dodatak tome, pre tri godine, on je lansirao kozmetičku liniju.

"Osetio sam da je šminka neki vid završnog aksesoara. Ona je dostupna, bez obzira na godine ili veličinu koju nosite... Samim tim to dostiže širu grupu ljudi, što je na neki način uzbudljivo", kaže Jacobs.  

Kada je kozmetička linija prvi put lansirana online 2013. godine, prvih pet proizvoda su bili rasprodati već za nekoliko sati.

U ovoj godini, kozmetička linija je napravila svoj debi u Harodsu, u Engleskoj. Sutra, pojaviće se u John Lewisu, u ponudi sa novim rumenilom pod nazivom Air Blush. Proizvodi su zaista odlični i veoma precizni za nanošenje. Rumenilo Air Blush dolazi u različitim kombinacijama boja nazvanih Lush & Libido, (sočnost i libido) Lines & Last Night (linije i prošlo veče) i Flesh & Fantasy (meso i fantazija), koje je dao niko drugi nego sam Marc. "Na isti način pristupam kada pravim kolekciju. Mislim o boji, teksturi, izgledu i dugu. Sve je još uvek vežba u dizajnu."

Kreativni proces nikad nije jednostavan, i danas Jacobs je rasejan: "Izvinjavam se", kaže on u jednom trenutku, dok bira reči: "Nekoliko dana sam odličan u pričanju i samom razgovoru, ostalih dana ne, zato što sam odsutan. Juče sam imao tako kreativan dan. Bio sam veoma siguran u sve što smo radili, i uvek se bojim kada imam dan poput toga, da će sledeći dan nastupiti neodličnost..."

Zimska kolekcija se odnosi na tumačenje njegovih gotik heroja

Njegova trenutna jesen/zima kolekcija ga odvaja od prolećno plave, bele i crvene, a priklanja mnogo tamnijim vizijama. To je bila ideja duhova Njujorka, i gotik heroja koje smo voleli u prošlosti. Gledali smo neke stvare koje smo uradili, i pretvorili ih u različite nijanse sive, ljubičaste i crne.

Marc Jacobs je rođen u Njujorku, gde je i odrastao, ali njegovo detinjstvo nije bilo nimalo lako. Njegov otac je umro kada je slavni dizajner imao sedam godina, zbog čega je on sa 12 godina nastavio da živi sa svojom babom na Upper West Sideu. On je uvek imao oštro oko za detalje i estetiku i muke sa duhom vremena.

Njegova grunge kolekcija za Perry Ellisa, 1993. godine dovela ga je do otkaza, ali i do sticanja imena. Radio je za Nineties, i uspeo da uđe u društveni krug koji su činile velike zvezde, poput Kate Moss, Naomi Campbell i Winona Ryder.

Ove zime, kako se Winona vraća na veliku scenu, Marc  je angažovao glumicu za svoju beauty kampanju, te je ona ponovo postala lica brenda.

"Ona je veoma posebna, pametna osoba. Na fizičkom nivou, ona je vanvremenska lepotica, mi privlačimo jedno drugo zato što oboje imamo te umove koji se jednostavno nikada ne gase", otkrio je poznati dizajner.

Marc je oduvek imao svoje muze sa jasnim stavom, s tim što nismo sigurni da možemo da ih nazovemo muzama, jer su one mnogo više od toga. Jednostavno njegova mašta je uvek bila provokativna- kod njega ne postoji postava bezličnih modela. U tome prilog ide činjenica da su Beth Ditto i Lady Gaga bile deo njegove poslednje modne revije.

On svakako nije sklon modnim klišeima. Na pitanje ko je Marc Jacobs žena, odgovara: "Ne znam. Kada pročitam šta drugi dizajneri odgovaraju, oni koriste tri ista prideva: Ona je seksi, moderna i mlada... Ne mogu definisati osobu prema godinama ili fizičkim atributima. Kada neko može da odgovori na to pitanje, uvek mislim da je odgovor malo smešan. Nemam formulu za ljude i šta oni privlače."

Njegova odeća se odnosi na svakodnevnu (trenutna kolekcija majica ima grube ivice i crne pruge) do avangarddnih komada, koji će vam omogućti da usvojite snažan karakter, i izrazite sebe.

"Nisam kao drugi dizajneri koji kažu: Oh, ovo bi trebalo da nosiš... Ne volim da namećem svoje mišljenje. Winona je savršena za to, ona može da dođe i izabere sama muško odelo i da ga nosi sa bilo kojom bluzom. Volim ljude koji poznaju sebe. Oni možda vole ono što mi radimo, ali ne traže da im se kaže šta treba da rade."

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija