Givenchy je umro još u subotu u svojoj renesansnoj vili blizu Pariza, u kojoj je stanovao sa svojim životnim partnerom i dizajnerom, Phillipeom Venetom.
Ostaće upamćen po jedinstvenoj eleganciji, saradnji sa gracioznom Audrey Hepbern i najčuvenijoj filmskoj haljini - crnoj, uzanoj kreaciji koju je upravo Audrey nosila u kultnom "Breakfast at Tiffany’s”.
Hubert de Givenchy, francuski dizajner visoke mode koji je u modnu uneo sofisticiranu, romantičnu eleganciju, odevao je više od četiri decenije žene od istaknutog stila - Jacqueline Kennedy Onassis, Grace Kelly, Wallis Simpson i Audrey Hepbern koja je postala njegova životna muza i bliska prijateljica.
Audrey Hepbern u modelu s potpisom Givenchya, 1959. u Rimu (foto: Profimedia)
Čuveni dizajner bio je poznat po vrlo intimnom odnosu sa klijentima, a svoju prvu reviju, inače pravi trijumf, Hubert je imao u postratnom Parizu daleke 1952. godine i to u dobi od samo 24 godine!
Legendarni modeli
Već tada lansirao je sada već poznatu "Bettina bluzu" , belu bluzu sa flamenko rukavima, inspirisanu tadašnjom najpopularnijom manekenkom Bettinom Graziani, Parižankom koja je bila muza mnogim dizajnerima sredinom 40-ih i 50-ih godina prošlog veka i koja je upamćena kao prvi supermodel.
Manekenka u Givenchy kreaciji u Milano, 1969. (foto: Profimedia)
Ubrzo nakon toga, Hubert upoznaje Audrey, mladu filmsku zvezdu koja svoje odevanje, kako filmsko, tako i ono privatno, u potpunosti predaje u ruke ovog šarmantnog kreatora.
1961. godine ovaj duo će zajedno osmisliti čuvenu crnu haljinu za lik Holly Golightly koju će stilizovati uz nisku bisera, visoko podignuti punđu, rukavice i naočare.
Ova haljina postaće sinonim za Givenchy ali i glam život jer će sve generacije mladih žena koje budu sanjale o glamuroznom životu u velikom gradu, imati u glavi sliku presimpatične Holly koja priređuje boemske zabave u svom njujorškom stanu odevena u haute couture.
Legendarna haljina sa kojom u svetu filmskih kostima može još samo da se uporedi slavna bela haljina koju je ponela Marilyn Monroe u filmu "The Seven Years Itch", prodata je pre 12 godina na aukciji londonske kuće Christie’s za neverovatnih 923.187 dolara!
Hepbern, za koju je Hubert kreirao modele i za filmove Funny Face, Love in the afternoon, How to steal a million, Charade, Sabrina, Paris when it sizzles, dizajner je prvi put upoznao 1954. godine kada je Audrey došla na fiting za kostime koje je njen lik Sabrina Fairchild, trebalo da nosi u najnovijem filmu Billy Wildera, nazvanom po junakinji - Sabrina.
Hubert je prezime pomešao sa jednom drugom, tada slavnijom Hepbern, glumicom Katherine i bio pomalo razočaran kada se pojavila mlada i nepoznata devojka, odevena u uzane cigaret pantalone, majicu i baletanke.
Audrey i Hepbern u Parizu, na ručku koji je upriličen nakon premijere glumičinog najnovijeg filma My Fair Lady, 1964 (foto: Profimedia)
"Bio sam razočaran što nije došla elegantna Katherine kojoj sam se divio, i bio sam spreman da je pošaljem nekoj svojoj pomoćnici uz komentar da imam previše posla, ali nakon večere sa njom, izjavio sam da ću da joj osmislim najlepše haljine na svetu," rekao je o prvom susretu sa Audrey kreator.
Glumica će kasnije poslužiti i kao njegova muza za njegov prvi parfem "L’Interdit".
Hepbern u Parizu na izložbi posvećenoj modnom opusu njenog prijatelja , 1991. godine (foto: Profimedia)
"Givenchy modeli bili su jedini u kojima sam se osećala slobodno, svoja i udobno. Hubert nikad nije bio samo dizajner, bio je kreator personalitija, ličnosti", izjavila je kasnije Hepbern.
Hubert koji je modu učio inspirisan velikim Cristobalom Balenciagom, težio je ka ekstremnoj eleganciji, a čuveni magazin Madame Figaro njegovu modu je nazvao "hiruški preciznom".
Detinjstvo i fascinacija Balenciagom
Hubert James Marcel Taffin de Givenchy rođen je 1927. godine u Beauvaisu, na severu Pariza u jednoj aristokratskoj, protestantskoj porodici. Mladi Hubert kome je otac, inače markiz umro kada je Givenchy imao samo dve godine, bio je fasciniran garderoberom svog uglednog dede koji je proputovao ceo svet.
Nadahnut modom, Hubert je izrazio želju da upozna najvećeg kreatora tadašnje scene, čoveka kome se neizmerno divio - Balenciagu.
Prema legendi dečak je u dobi od deset godina pobegao od kuće u želji da sretne Cristobala i pokaže mu svoje skice. Nakon toga porodica je odustala od ideje da naslednik kuće uči za advokata i upisala ga u dobi od 17 godina na prestižnu parisku umetničku školu École des Beaux-Arts.
Hubert na početku karijere, početkom 50-ih (foto: Profimedia)
Mlad, elegantan, talentovan, ambiciozan i lepo vaspitan Givenchy je odmah nakon školovanja pronašao posao u modnim kućama koje su tada poslovale u Parizu, kada je imao priliku da upozna i Diora i Balmaina koji su već tada bili priznati i uspešni dizajneri visoke mode u Gradu svetlosti.
1947. godine mladi kreator počinje da radi u ateljeu ekscentrične Else Schiaparelli, i to na mestu kreativnog direktora njenog butika koji je bio smešten na šik trgu Place Vendome. Sopstveni atelje Hubert otvara pet godina kasnije, kada predstavlja svoju prvu kolekciju u kojoj dominiraju elegantne bluze i lagane suknje, inspirisane Balenciaginom siluetom.
Baš poput Cristobala i Givenchy je smatrao da je u modi uvek manje, više te je njegove modele u startu odlikovala jednostavnost ali i precizan, savršen kroj. Godinu dana kasnije u Njujorku upoznaje svog idola i uzora Balenciagu.
Hubert u svom ateljeu 1987. godine (foto: Profimedia)
Oproštaj i naslednici
Poslednju reviju pre penzije koja je bila svojevrsna retrospektiva održao je 1995. godine. Samo sedam godina pre tog oproštaja Hubert je svoj brend prodao grupaciji LVMH koja ga je zadržala na mestu kreativnog direktora.
Hubert, 1996. godine (foto: Profimedia)
Nakon njegovog odlaska na njegovo mesto dolazili su John Galliano, Alexander McQueen, Julien Macdonald i italijanski dizajner Riccardo Tisci koji je Givenchy napustio prošle godine. Tiscijeva naslednica, britanska kreatorka Clare Waight Keller imala je prilike da upozna Huberta nakon što je izrazila to kao jednu od prvih želja nakon dolaska u kompaniju.
Jedna od poslednjih slika velikog dizajnera koji je uslikan ispred sopstvenih modela na izložbi To Audrey with Love koja je otvorena 2016. godine u holandskom gradu Hagu (foto: Profimedia)
Priredila: Ana Dodig
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti