Bivša urednica francuskog Vogue magazina, Carine Roitfeld poznato je lice mode.
Neko ko je krojio dugi niz godina najjače modne editorijale i magazine u Francuskoj, od juče u svoju impresivnu biografiju može da doda vrlo bitnu stavku. Naime, Carine je imenovana specijalnim savetnikom za stajling eminentne francuske kuće CHANEL.
Ovo je prva velika odluka brenda od smrti njenog dugogodišnjeg kreativnog direktora, Karla Lagerfelda.
Mnoge pa i nas ova vest je prilično obradovala.
Carine (64) ne samo da je ikona stila, već i žena koja je imala i ima veliki uticaj na diktiranje trendova u modnim medijima, ali i kroz niz saradnji sa brendovima, dizajnerima, stilistima.
Ona je takođe ako smemo da priznamo i jedno od najprepoznatljivijih lica modne industrije pored Anne Wintour i Donatelle Versace, te žena čiji senzibilitet i te kako odgovara slavnom brendu.
Roitfeld - koja će u junu primiti prestižnu CFDA nagradu za doprinos u modi, još od devedesetih godina prošlog veka prisutna je u medijima i fashion svetu. Francuskinja je tada radila stajling za Gucci (kreativni direktor bio je u to vreme Tom Ford) i Yves Saint Laurent, dok je kao part-time u to vreme obavljala i posao savetnika za Versace, Missoni i Calvin Klein.
Carine sa ćerkom Julijom foto: Profimedia
Početkom 21. veka (2001) postaje urednica francuskog izdanja modne Biblije u koji unosi jednu punk-rok estetiku "upakovanu" u senzualni seksepil. Nakon deset godina redefinisanja francuskog Vogue izdanja, pokreće sopstveni magazin CR Fashion Book (2012), dok u međuvremenu pravi capsule kolekcije za Uniqlo te priprema svoju liniju parfema.
Ali, idemo redom.
Prvi modni koraci Carine Roitfeld: Elle France, Gucci i Saint Laurent
Ova dama nije neko ko je odjednom izgradio svoje ime u modnoj industriji.
Ne, Roitfeld je u početku bila stilista i novinar za francuski Elle, i to je radila punih 15 godina.
Tokom rada u Elle France, Carine je upoznala veliki broj uticajnih modnih ljudi, poput fotografa Maria Testina. Upravo su Roitfeld i Testino bili kontaktirani od strane Toma Forda, tadašnjeg kreativnog direktora Gucci brenda, da osveže imidž italijanske kuće, a kada je Ford 1999., postao i glavni dizajner Yves Saint Laurenta, njihov angažman prenet je i na ovu slavnu francusku kuću.
Ovaj moćan trio diktirao je jednu moćnu seksi eru iza obe modne kuće, kreirajući neke od najkontroverznijih kampanja na svetu. Svi pamte Gucci kampanju u kojoj je logo brenda istetoviran preko međunožja manekenke Carmen Kass.
Tokom šest godina koliko je Carine radila za Forda, Francuskinja nije bila samo stilista, već i Fordova muza. Sam Tom, kasnije je njenu ćerku Juliju Restoin Roitfled izabrao za lice svog parfema Black Orchid.
Najveći "proboj" u svet mode: Vogue Paris
Nakon rada za Forda, Carine postaje urednik francuskog Vogue izdanja (2001) i tu ostaje deset godina.
Roitfeld je u Vogue Paris unela provokativnu obnaženost, slike na kojima modeli puše, stoje u izazovnim pozama, odeveni u seksi odeću. Na primer, 2003. godine koža Lare Stone je bila toliko zacrnjena u Photoshop postprodukciji, što je izazvalo napad na urednicu. Roitfeld se kasnije u jednom intervju za WWD osvrnula na tu sliku i odluku da napusti Vogue: Tada smo bili optuženi da smo rasisti, što je bilo van svake pameti, jer smo jednom ceo broj uradili sa Afroamerikankama [Liya Kebede u maju 2002].
Kada se pojavio CR Fashion Book?
Posle odlaska iz Vogue-a, Roitfeld je odlučila da lansira CR Fashion Book. Magazin koji je izlazio dva puta godišnje, debitovao je sa 340 strana, od kojih je preko 90 odsto bilo posvećeno modnim fotografijama visoke produkcije. U saradnji sa fondom United Nations Children, Carine je radila naslovne sa Gigi Hadid i Halimom Aden, te sa Estée Lauder ne bi li prikupili sredstva za on fondaciju Breast Cancer Research Foundation. U međuvremenu je izdala i mušku verziju magazina, naziva CR Men’s Book.
U februaru ove godine, Roitfeld je najavila da se povlači iz magazina, odnosno da će raditi povremene editorijale, ali da počinje da se fokusira na svoj kreativni studio i konsultantski rad unutar svog CR Studio studija, što je definitivno bila uvertira za posao u Chanelu.
Njena uloga u Harper’s Bazaar-u?
2012. godine kada je pokrenula CR Fashion Book, Roitfeld je imenovana i globalnim modnim direktorom svih Harper’s Bazaar izdanja, gde je dobila priliku da osmišljava nekoliko stranica posvećenih modi i poznatim, koje su izlazile u 32 internacionalna izdanja. Tokom rada u HB, Carine je pomogla magazinu da lansira svoje “Icons” izdanje, te priredi event Icons Party, u okviru NYFW-a.
S kim je do sada sarađivala?
Nakon odlaska iz Vogue-a, Roitfeld je usko sarađivala sa Karlom na kampanjama za Chanel fall 2011 i spring 2012 kolekcije. U januaru, Lagerfeld je zamolio svoju prijateljicu da mu pomogne oko njegovog brenda, dok je on njoj pripomogao oko capsule kolekcije The Edit by Carine Roitfeld, koju ćemo videti u septembru ove godine. Duo je takođe izdao zajedničku knjigu “The Little Black Jacket: Chanel’s Classic Revisited,” u kojoj Claudia Schiffer, Kanye West, Sarah Jessica Parker i druge slavne ličnosti nose klasičan twid Chanel sako.
Pre četiri godine Carine je sarađivala sa Uniqlo, na nekoliko capsule kolekcija koje su se bazirale na njenom edgy stilu.
Roitfeld je takođe sarađivala sa MAC Cosmetics 2012. godine, kada je lansirana paleta proizvoda koja je pomogla ikoni da našminka svoj prepoznatljiv smokey eye look. 2011. godine, Barneys New York je angažovao Roitfeldovu da im uradi kampanju za žensku jesenju kolekciju pod nazivom “Carine’s World.”
Nagrade?
U junu ove godine, Roitfeld će dobiti CFDA nagradu za doprinos modi. Pre toga, Carine je okićena sa nagradom French Institute Alliance Française Art de Vivre Award, za promovisanje francuske mode i kulture, koju joj je uručila dobra prijateljica Carolyn Murphy, kao i nagradu Daily Front Row Fashion Awards za magazin CR Fashion Book.
Na kojim projektima radi trenutno?
Uskoro nas očekuje prvi set parfema s njenim potpisom, koji bi trebao da bude lansiran ekskluzivno na Net-a-porter sajtu u maju. Linija parfema će obuhvatiti sedam uniseks mirisa, inspirisanih različitim gradovima, te će i imena parfema pratiti destinaciju. Tu je naravno konsultantski rad unutar njenog studija, kao i Chanel gde će biti angažovana kao specijalni savetnik za stajling.
Tekst: A.D
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti