Riccardo Tisci? Na prvi pogled to je jedan sasvim običan tip: brada od nekoliko dana, karirana košulja podvrnutih rukava, ležerne farmerice i bele Nike patike. A zapravo ovo je čovek koji ostvaruje naše najsmelije modne snove! Na čelo modne kuće Givenchy došao je 2005. i danas, sa navršenih 37 godina, on je vladar modnog Olimpa. Transformisao je francuski modni gigant iz modne kuće koja posrće u poželjni moderni brend za XXI vek. Za svog „mandata“ dodao je i liniju namenjenu muškarcima, kao i parfeme, a učinio je i da Givenchy modni dodaci postanu jedni od najpoželjnijih na planeti.
Seksi Givenchy
Tisci potiče iz siromašne porodice, a odrastao je u italijanskom gradiću Tarantu sa majkom i osam starijih sestara. Još u mladosti naučio je koliko se sa modom može eksperimentisati i to iskoristio da bi upisao prestižni modni koledž Central Saint Martins.
Često smo viđali kako se mladi dizajneri gube u susretu sa jasno definisanim imidžima modnih kuća za koje rade, ali Riccardo nije imao taj problem. Na pitanje šta je podario Givenchy estetici, kao iz topa odgovara: „Seksepil!“
I zaista, Givenchy se u modnoj istoriji vezivao za čedne holivudske zvezde kao što je Audrey Hepburn, dok su sada ambasadori kuće Rihanna, kraljica Rania, Carine Roitefeld, Marina Abramović i Madonna. „Nikada ne bih voleo da Madonna bude Givenchy, ja želim da Madonna nosi Givenchy. Voleo bih da svi oni koji ulaze u moj svet zadrže svoj duh“, beskompromisan je Tisci.
Inspiraciju za fantastične kreacije najčešće pronalazi u muzici i njegov jutarnji ritual podrazumeva šolju jake kafe, cigaru i muziku u pozadini, najčešće su to Antony and Johnsons, Björk, Beethoven ili Chaka Khan. Njegov tim zna da su to momenti kada je Riccardova kreativna energija na vrhuncu.
Moderni couture
„Moje kolekcije su kao elektrošok! Sve je u intenzitetu“, tvrdi.
I zaista smo imali prilike u to da se uverimo gledajući njegovu poslednju couture kolekciju. Iako je Riccardo Tisci osvedočeni klaber koji često posećuje klubove u Londonu i Berlinu, iako potiče iz male i siromašne sredine i tvrdi da je sasvim običan tip, on uspeva da stvori toliko bajkovite kreacije da nam se svake sezone otme ushićeni uzdah.
On je vladar modernih couture kreacija i čini se da, dok svet ima Tiscija, za ovu granu mode nema zime. Kako priznaje, Givenchy na ovim raskošnim modelima ništa ne zarađuje, ali tvrdi da nisu ni na gubitku. Jedno je međutim izvesno: da ovih kolekcija nema, modni svet bi mnogo izgubio!
Jer, kao i prethodnih sezona, Tisci je priredio pravu modnu poeziju u deset modela. „Inspiracija? Cigani i šezdesete godine. Dugačke haljine, niske kitten potpetice, to su odevni komadi koje je Hubert de Givenchy voleo, a ove sezone sam ih redizajnirao. Poslednjakolekcija počela je s jednom ešarpom koju sam pronašao u našoj arhivi. Njen kaleidoskopski print sada se pojavljuje na prslucima, ali i na postavama raskošnih haljina. U kolekciju je uloženo nebrojeno mnogo sati rada. Sve je u detaljima, detaljima koji se ne vide na modnoj pisti. Paleta boja donosi nijanse braon, crnu i skarletnu, dok su materijali za koje se odlučio izuzetno luksuzni: svila, saten, pliš, organdin, fina vuna, koža i nerc.
Svake sezone Riccardo svojih deset couture modela prepusti kameri svog saradnika Willyja Vanderperrea, koji modele slika pojedinačno, anfas i s leđa, ali i zajedno. „Obožavam stare porodične portrete, slika čuva duh kolekcije, a naravno pokazuje i kako kreacije mogu da izgledaju na ženi“.
Glas koji se sluša
Ove sezone na portretu vidimo jednu novinu – sve manekenke su crnkinje: „Slavim ženu crne puti! Ovo su moje miljenice, s kojima sam sarađivao proteklih godina. Tek sam nedavno otkrio da se moj glas daleko čuje i da se on zaista sluša. Zašto onda ne poslati poruku?! Nije važno da li je neko mršav ili debeo, bele ili crne puti. Živimo u XXI veku i danas ništa ne bi trebalo da se vrti oko toga imate li plave oči i plavu kosu. I to mi se dopada, jer po meni se sve vrti oko ličnosti, privlači me ono što se krije u čoveku.“
Ipak, Tisci se bavi kreiranjem za privilegovanu manjinu – haute couture kolekciju koja nastaje kao plod njegove neobuzdane mašte mogu da priušte zaista samo oni najbogatiji. Da li je to u suprotnosti sa njegovim demokratskim uverenjima?
„Neki imaju više sreće i mogu da sebi priušte couture haljine. Blago njima. Jedni su bogati, drugi siromašni. U životu je sve oduvek tako funkcionisalo i mislim da tu nema mesta političkim idejama. Pogledajte samo mene. Najčešće sam u farmericama i patikama i ne mogu da priuštim kupovinu couture modela. I meni je to okej. Stvaram visoku modu i jako sam srećan zbog toga.“
Moramo priznati, i mi smo!
Tekst: Jelena Karakaš
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti