Šta se dogodi kada se smuvaju nekadašnji gangster u pokušaju (koji je kao dvanaestogodišnjak pucao u rođaka zato što mu je ovaj ukrao nakit) i dobra ćerkica frizerke i trgovca iz Hjustona? Odgovor je: najuticajniji muzičko-umetničko-showbiz par na planeti!
Beyoncé Giselle Knowles-Carter i Shawn Corey Carter su kralj i kraljica pop kulture današnjice i suvereno vladaju ne samo svetom zabave, već i finansijama. Prošle godine su se popeli na vrh Forbesove liste najbogatijih parova na svetu i sa zarađenih 95 miliona dolara ostavili daleko iza sebe drugoplasirani par – Toma Bradyja i Gisele Bündchen, a o Brangelini da i ne govorimo (inkasirali su duplo više od holivudskih mezimaca). Za razliku od Brada i Angie, njihova imena se nikada ne vezuju za skandale bilo koje vrste.
O njima slušamo ili kako mukotrpno rade ili kako sa osmehom ubiru plodove svog rada. Prošle godine obije su objavili po nov album, zajedno imaju 34 Grammy nagrade, ukupno su zaradili 850 miliona dolara, oboje važe za najprodavanije muzičke izvođače, svako od njih ima svoju robnu marku, on poseduje i jedan NBA klub, kao i lanac sportskih barova i sopstvenu produkcijsku kuću, dok ona reklamira najprestižnije brendove (za vrtoglavo visoke honorare) i dobra je prijateljica sa Michelle Obamaom lično. Trešnjica na torti njihovog uspeha je jednoipogodišnja ćerkica Blue Ivy Carter. I tu se razlikuju od ostalih celebrity roditelja jer mi nemamo pojma ni gde se to dete kreće, a još manje koje su marke njene cipelice.
Uprkos tome što su showbiz monarsi, na zajedničkim fotografijama ćemo ih najčešće videti u opuštenom izdanju – nju uglavnom bez šminke, a njega obično u sportskoj garderobi sa tompusom u ruci. Kao da nimalo ne haju za svu tu pompu oko njih. U čemu je tajna njihovog uspeha? Da li su, što bi se pesnički reklo, sklopili faustovski dogovor sa đavolom ili su jednostavno oboje rođeni pod srećnom zvezdom?
Numera sa kojom su Beyoncé i Jay-Z počeli svoju zajedničku priču – Bonnie & Clyde, 2002. godine – obećavala je da će stvari među ovo dvoje dobro da se zakuvaju. Već sledeće godine svi su histerično pevali njen hit singl Crazy In Love, u kojoj joj je društvo pravio Mr. Carter. Ostalo je istorija. On je preuzeo ulogu njenog oca i nastavio da bdi nad njenom karijerom, a uskoro joj je postao i dečko. Za razliku od mnogih parova koji dobiju napad logoreje kada počnu da pričaju jedno o drugom, njih dvoje su svoju privatnost oduvek vešto držali za sebe i izbegavali da pričaju na tu temu. Ni od svog venčanja nisu pravili feštu.
Svet je tek od magazina People saznao da su se venčali 4. aprila 2008, nakon što je Beyoncé već uveliko bacila bidermajer. Možda je tajna njihovog uspeha baš u tome što su, uprkos slavi koja ih prati, oboje ostali nezavisne individue. Retko kada ćemo u vesti koja se tiče jednog od njih dvoje, čuti šta o tome misli ono drugo.
Skromna i decentna kao i uvek (što mnogima ide na nerve), Beyoncé je ovaj način samopromocije objasnila činjenicom da joj je dosadilo da svoj rad objavljuje na konvencionalan način i da je želela spontano i „bez posrednika” da podeli muziku sa svojim fanovima. Takva je Beyoncé: lepa, talentovana, sofisticirana, seksi performerka, uspešna poslovna žena, privržena supruga, voljena majka i omiljena devojka iz susedstva. Koliko god želeli da joj, iritirani njenom savršenošću, postavimo pitanje: „Dobro, Beyoncé, ima li nešto što radiš pogrešno?”, moramo da joj skinemo kapu za sve što je postigla.
Prošla godina je bila naročito dobra za gospođu Carter. Počela je pevanjem himne na (drugoj po redu) inauguraciji američkog predsednika Baracka Obamae u januaru, nastavila se nastupom na Super Bowlu pred najbrojnijom publikom na planeti (112,5 miliona gledalaca), a zatim je krenuo The Mrs. Carter Show, svetska turneja koja se nastavlja i ove godine. Za sve to vreme, Beyoncé je predano radila na 14 pesama i 17 spotova na novom albumu.
Ipak, nepravedno bi bilo reći da Beyoncé drma samo muzičkim nebom. Ona je, pre svega, superbrend i disciplinovano radi na tome da tako i ostane. Njeno ime stoji uz najprestižnije robne marke na planeti – od bočice skupocenog parfema do flašice Pepsija (sa kojim je sklopila višegodišnji ugovor o reklamiranju „težak” 50 miliona dolara). Njen uticaj je i te kako jak i u modnoj i kozmetičkoj industriji. Ugovore su joj ponudili L'Oréal i Armani, lansirala je i parfem za Tommy Hilfiger, a sa majkom je 2005. godine pokrenula modnu liniju House of Deréon, koja nosi ime po njenoj baki. Ono po čemu je Beyoncé takođe specifična jeste to što nije neko ko svoje ime (i lice) pozajmi nekom brendu, a onda pokupi honorar i ode da se vozika jahtom po Azurnoj obali. Ne! Beyoncé vodi računa o svemu što iza njenog imena stoji i uključena je u sve što se sa tim brendom/ poduhvatom zbiva.
Ništa ne prepušta slučaju ni kada je njen imidž u pitanju. Na turneji The Mrs. Carter Show nije akreditovala ni jednog jedinog fotografa i zabranila je objavljivanje svih slika koje nije lično autorizovala njena kompanija (svi se sećamo histerije nakon što su neke fotke sa Super Bowla, na kojima nije ispala kako je želela, nestale bez traga za tili čas). Eto olakšanja – savršeno mirna Beyoncé, ipak, nije baš toliko savršena. Kad smo već kod traženja dlake u jajetu, mnogi bi mogli da se uhvate za to što se deklarisala kao moderna feministkinja uz obrazloženje da veruje u jednakost među polovima. Istina, to više nekako vuče na egalitarizam, ali da li je i vama pre kraja ove rečenice u ušima zazujala Single Ladies?
Ma koliko seksipilna bila, Beyoncé se drži taktike da ona nije zavodnica koja osvaja tuđe momke, već potencijalno najbolja drugarica svake devojke. Zbog toga je vole i žene i muškarci, čak i prva dama Sjedinjenih Američkih Država (a svi znamo kakva je Michelle!). Njen suprug se čak usudio da zahvali Beyoncé što je uzor njihovim ćerkama. Da, uspela je da sklopi i prijateljstvo sa najuticajnijim državničkim parom na svetu, ali i dalje je najsrećnija kada provodi vreme sa svojom porodicom i uživa u maminoj kuhinji.
Njegovi muzički počeci odigrali su se u kuhinji. Kao u tužnoj priči, mali Shawn je lupao posuđem o sto i tako postao zaljubljenik u ritam, da bi dve decenije kasnije taktovi njegovih pesama drmali celu planetu. Jay-Z je danas jedan od finansijski najuspešnijih hip hop izvođača i interpretatora u SAD i rekorder sa najviše „broj jedan” albuma na američkoj Billboard 200 top listi albuma. Sarađivao je sa najvećim muzičkim zvezdama, agitovao za Baracka Obamau i napravio malu poslovnu imperiju. U njegovom vlasništvu se nalazi lanac sportskih barova 40/40 u Njujorku, Atlantik Sitiju i Čikagu (u kojima su se prikupljale donacije za podršku aktuelnom predsedniku SAD), košarkaški klub NBA’s Brooklyn Nets, a šuškalo se da je hteo da kupi i deo engleskog fudbalskog kluba Arsenal. Sa Damon Dashom osnovao je kolekciju urbane obuće Rocawear, a osnovao je i sopstvenu produkcijsku kuću Roc Nation. Za razliku od svoje krotke supruge, Jay-Z nema ni mnogo takta, a ni dlake na jeziku. Svi se sećaju njegovog sukoba sa rep izvođačem Nasom koga je četiri godine blatio u pesmama, kao i rečenice „Objavljujem rat”, kojom je 2005. najavio svoj povratak na muzičku scenu.
Tokom tih osam godina njegov uticaj je nastavio da raste, a prošlog leta je dokazao da sve što mogu drugi, on može još bolje. Prateći obrazac po kome se muzičke zvezde danas priklanjaju umetnosti u nastojanju da svojim ostvarenjima daju i elitističku i intelektualnu notu, Jay-Z je prošlog leta priredio šestočasovan, kako ga kritičari opisuju, epski nastup za pesmu Picasso baby u njujorškoj galeriji Pace kome je prisustvovala i Marina Abramović.
O njegovoj 2013. godini možda najbolje govori to što je dobio čak devet nominacija za 56. dodelu Grammy nagrada čija će dodela biti upriličena 26. januara u Los Anđelesu.
Kako stvari stoje, gospodin i gospođa Carter su hrabro zajahali talas uspeha i ne planiraju da izgube ravnotežu ni ove godine. Jedno je sigurno, voleli njihovu muziku ili ne, moramo priznati da su njihova imena jedini pravi odgovor na pitanje: Who runs the world?
Tekst: Jasmina Lazić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti