„Idite u bar, uzmite sve što želite jer je sve za džabe, želim da vas vidim sa punim rukama!“, govori najnoviji H&M-ov saradnik Alexander Wang pred više od 700 prijatelja i pratilaca među kojima je i četa njegovih prijateljica – modela. Rosie Huntington-Whiteley, Liberty Ross, Hanne Gaby Odiele, Chanel Iman, Kasia Struss, Alana Zimmer i Jacquelyn Jablonski koje su se, ne tako davno, pojavile na polutajnom Coachella događaju propraćenom na Instagramu. Njihov zadatak bila je promocija najnovije saradnje Alexandera Wanga i H&M-a u kalifornijskoj pustinji.
On je prvi američki dizajner koji sarađuje sa švedskom brzorastućom modnom kućom na mini kolekciji. Pri tom je u svojim tridesetim godinama i slobodno možemo reći da je mlada njujorška zvezda u usponu. Stvorio je svetski poznat brend za manje od 10 godina (njegova kolekcija za H&M naći će se u prodavnicama u čak 54 različite zemlje), a prošle godine je u ulozi kreativnog direktora stao na čelo francuske modne kuće Balenciaga. Na proslavi s početka priče, Wang je, kao i obično, srce same žurke dok su za muziku zadužene zvezde kao što su Jesse Marco, Major Lazer i Iggy Azalea.
Od kada je njegovo ime počelo da se pojavljuje na kalendaru njujorške Nedelje mode, tj. od kolekcije proleće/leto 2007, Wangove legendarne after žurke, uključujući i one sa temom karnevala ili pop-up diskoteke na benzinskoj pumpi kao i rejv žurke u napuštenom mini tržnom centru, postale su najatraktivnija mesta u gradu. One su svojevrsne hit parade na kojima se mogu videti njegovi komadi kupljeni direktno sa piste, a sada u vlasništvu „najkul“ devojaka. Svaka američka fashionista može da posvedoči sledeće: brend Alexander Wang prilično je dobar sinonim za reč cool u Sjedinjenim Državama. Ako Parižanke hoće da budu kao Isabel Marant, onda Njujorčanke definitivno žele da budu prijateljice sa Wangom i da neizostavno nose njegove jednostavne svilene haljine, komotne bajkerske jakne i opuštene džempere.
Za sve one koji se nadaju da će kolekcija Alexander Wang X H&M (u prodaji će se naći od 6. novembra) biti ispunjena kopijama njegovih prepoznatljivih komada po nižim cenama, možemo samo da poručimo – biće još bolje. „Mislim da je H&M uradio odličan posao oživljavajući stare kolekcije u proteklih 10 godina od kada sarađuju sa drugim luksuznim brendovima kao što su Versace i Maison Martin Margiela. Međutim, mi smo mlada kompanija i mislim da nema smisla da opet radimo na stvarima od pre tek nekoliko sezona“, kaže Wang skromno. „Neke ideje su, naravno, inspirisane prethodnim projektima, ali 90 odsto dizajna potpuno je novo.“
U duhu svoje mladalačke razigranosti, Wang je potpuno izokrenuo ideju visoke mode u okviru street stylea. Mudro koristeći priliku, predstavio je potpuno novu kategoriju iz sveta Alexandra Wanga: odeću za (sportske) nastupe. „Oduvek sam bio opčinjen timskim uniformama“, kaže dizajner. „Sportska kultura čini veliki deo našeg društva i zaista mi je fascinantno koliko su ljudi zainteresovani za sport.“ Wang je često materijalizovao ovo interesovanje u svojim kreacijama, uključujući i najznačajniju za ovo o čemu govori – kolekciju proleće/leto 2010. Ona je bila bazirana na kratkim duksevima koji su, inače, deo dresova američkih fudbalera, kožnim šortsevima sa visokim strukom, čizmama na pertlanje potpuno inspirisanim američkim fudbalom.
O privilegijama koje su mu se pružile dok je radio u H&M pogonima za proizvodnju, dizajner kaže: „Bilo je veoma interesantno praviti sportski grudnjak, bešavno pletivo ili kišni mantil na način na koji se inače proizvode u fabrikama. Još uzbudljivije je bilo staviti svoje ime na svaki komad te velike količine odeće.’’
Ovo ne čudi jer je Alexander Wang lud za logoima. Grafička obrada kompanijskih emblema koji su prikazani u njegovoj kolekciji proleće/leto 2014, pojaviće se i u ovoj kolekciji za H&M na majicama za trčanje i šortsevima na kojima će stajati naziv brenda Alexander Wang.
Posmatrajući ovu šik kolekciju odeće za vežbanje, skoro da je greh nosti je samo u zatvorenom prostoru. Međutim, Wang je upravo to i hteo da postigne: „Ova sportska kolekcija nije namenjena samo za vežbanje. Vidim kako u ovim komadima izlazite, idete na žurke i igranke“, kaže on. Na kraju intervjua rečima je sumirao ono što se nada da će svako ko bude posedovao bar nešto iz kolekcije to videti i sam: „Zaista sam želeo da stvorim multifunkcionalne komade koji će odgovarati ženama današnjice koje nemaju vremena da nose odeću koja im je neudobna ili koja ih ograničava”, završava Wang.
Prevela i priredila: Jasmina Avramov
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti