Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravlje i fitness

Probajte odmah: 5 ukusnih i sočnih jela od krompira

Autor taradjukic
Autor taradjukic

Krompir je veoma zdrav izbor hranljivih materija koji ima malo kalorija, a bogat je vlaknima. Može se spremiti na mnogo načina, a mi vam donosimo 5 najzanimljivijih recepata.

Izvor: Foto: Unsplash

1. Pečen u rerni sa ruzmarinom

Priprema: Isečen na kriške ili kocke, uvaljajte svaki komad u prethodno napravljenu mešavinu od maslinovog ulja, soli, bibera iruzmarina(može i sušenog).

Tako mariniran krompir poređajte na pleh ili u posudu za pečenje, i na 180 C stepeni pecite oko pola sata.

Ispeći će se jako brzo, gotov je kada je skroz mekan. Ukrasite ga svežim ruzmarinom i poslužite uz belo meso.

2. Francuski krompir

Klasično jelo koje jedemo kad ne znamo šta bismo kuvali, a brzo je gotovo. Neki ga prave samo sa krompirom i jajima, a drugi dodaju malo povrća, slanine i kobasica. Što god odaberete, nećete se razočarati!

Sastojci:1 kilogram krompira, 1 luk, 4 kuvana jaja, 1 sirovo jaje, slanina, 1 čašica kisele pavlake, so, biber, bosiljak.

Priprema:Krompir u ljusci skuvajte u jednoj posudi, jaja u drugoj. Kada su gotovi, oljuštite ih i nasecite na kolutove.Slaninu i lukisecite na manje komade. Na dno posude za pečenje stavite malo ulja pa ređajte sastojke – luk, krompir, jaja, slanina i tako sve dok ih ne potrošite. Na kraju krompir prelijte mešavinom umućenog jaja i pavlake. Pecite na 200 °C dok krompir ne dobije hrskavu koricu.

3. Kroketi od krompira

Sastojci:700 grama krompira, 150 grama brašna, 40 grama mekanog margarina, 1 kašika biljnog začina, 2 žumanceta.
Nadev: 100 grama kačkavalja.

Smesa za pohovanje:2 jajeta, 200 grama brašna, 200 grama prezli.

Priprema:Krompir skuvati, zajedno sa ljuskom. Kuvan krompir ohladiti, oljuštiti i izgnječiti (kao za pire krompir). U izgnječen krompir dodati kašiku začina, brašno, omekšali margarin i dva žumanceta. Umesiti testo. Po potrebi dodati još brašna. Testo će po malo da se lepi za ruke, tako da vam brašno uvek bude pri ruci. Kačkavalj iseći na tanje štapiće. Uzimati kašikom (koju treba pre svake upotrebe umakati u ulje) testo i stavljati ga na pobrašnjenu ruku. Malo ga raspljeskati i staviti po štapić kačkavalja. Uz pomoć brašna formiratikrokete.

Za pohovanje: U jedan tanjir umutiti jaja, u drugi stavitibrašno,a u treći staviti prezle. Krokete (kada se svi formiraju) prvo uvaljati u brašno, pa u jaja i na kraju u prezle. Pržiti ih u dubokom ulju, na srednjoj temperaturi. Pržene krokete, kada porumene, vaditi na kuhinjski papir, da bi papir upio višak masnoće. Poslužiti toplo, uz prilog po želji. Naročito dobro idu, kao prilog, uz piletinu.

Foto: Unsplash

4. Grčki krompir

Sastojci:krompira po želji, maslinovo ulje ili otopljen puter,kačkavalj, sok od jednog limuna, pola belog luka, so, biber, origano i za podmazivanje ulje ili margarin.

Priprema:Očistiti krompir i iseći ga na četvrtine po dužini. Složite krompir u prethodno uljem ili margarinom namazanu tepsiju. U posebnu činiju pomešajte: maslinovo ulje ili otopljeni puter, limunov sok, ispritiskajte malo belog luka da pusti sok (ne stavljate ceo češanj i ovo je opciono), so, biber, origano i vodu. Dobro promešajte i prelijte krompir. Celasmesabi trebalo da popuni tepsiju do pola visine krompira. Zagrejte rernu na 210 do 220 stepeni. Prekrijte tepsiju alu-folijom i ubacite u rernu. Pecite oko 40 minuta sa folijom i još 20 – 30 minuta bez folije. Ukoliko primetite da nestaje vode, slobodno dolijte. Na kraju dodajte kačkavalj (samo ga izrendajte lepo) i promešajte da se sve lepo sjedini.

5. Uštipci od krompira

Za doručak, predjelo, večeru ili savršen prilogručku!

Sastojci:500 grama krompira, 1 jaje, malo soli, malo bibera, malo suvog biljnog začina, 400 grama brašna, 1 kašičica praška za pecivo, ulje za prženje.

Priprema:Krompir očistiti, iseći na krupnije koce i skuvati u posoljenoj vodi. Procedite od vode i izgnječiti, ostaviti da se malo prohladi. Dodati jaje, suvi biljni začin, brašno i prašak za pecivo. Zamesite testo rukom. Razvijte oklagijom i vadite čašom krugove ili isecite nožem. Pržite u dubokom vrelom ulju. Uštipke vadite na salvetu da upiju višak masnoće.

Izvor: stil.kurir.rs

Tagovi

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity