Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

18 nezaobilaznih namirnica u zdravoj ishrani

Ukoliko je jedna od vaših novogodišnjih odluka zdravija ishrana, ovo su namirnice na koje definitivno ne smete da zaboravite.

 Izvor: Foto: Profimedia

Da li ste čuli za hranu sa nula kalorija? Odnosno, namirnice sa malo kalorija, koje dodatno podstiču gubitak kalorija?

Ako jeste, moramo da vas razočaramo – ova teorija nije istinita! Ali, to ne znači da ne postoji hrana koja je neverovatno zdrava i hranjiva, a sadrži vrlo malo kalorija, što je čini savršenom za zdravo i uravnoteženo mršavljenje.

Naime, one uravnotežuju probavu, osnažuju metabolizam, preventivno utiču na razne hronične bolesti, jačaju koštanu srž, te povoljno utiču na celokupni organizam.

Većina mera izražena je prema šoljama od 220 mililitara.

Rukola (4 kalorije – 1 šolja): Bogata je vlaknima, vitaminima A, C i K, zatim kalijumom i drugim hranljivim sastojcima. Jak je antioksidans.

Brokoli (31 kalorija  - 1 šolja): Bogat vitaminima i mineralima, ima jaka antioksidant svojstva.

Kelj (38 kalorija – 1 šolja): Bogat je fitonutrijentima i vlaknima.

Zelje (22 kalorije – 1 šolja): Krcato je vitaminima, mineralima, vlaknima te fitonutrijentima. Odlično je za detoksikaciju.  

Zelena salata (5 kalorija – 1 šolja): Postoje razne vrste zelene salate, možete je jesti u neograničenim količinama i nećete se udebljati. Zelena salata sadrži vitamin B, folnu kiselinu, mangan…

Rotkvice (37 kalorija – ½ šolje): Bogate su gvožđem, vlaknima, folnom kiselinom, te kalijumom. Jaki su antioksidant.

Grejp (39 kalorija pola voća): Sadrži velike količine vitamina C, A, likopena, folne kiseline, kalijuma, pektina te vlakna.

Pečurke (15 kalorija - 1 šolja): Postoje najrazličitije vrste, ali većina sadrži vitamine D, B1, B2, B3, B5, B6, zatim fosfor, kalijum, bakar i selen.

Paradajz (22 kalorije – paradajz srednje veličine): Sadrži likopen, jedan od najjačih antioksidanata, zatim kalijum, vitamin C i vlakna.

Tikvice (20 kalorija – 1 šolja): Sadrže mnogo vitamina A, te vlakna.

Spanać (7 kalorija – 1 šolja): Bogat je gvožđem, folnom kiselinom i vitamimom K. Takođe, sadrži beta-karoten, vitamin C, te lutein.

Limuni i limeta (20 kalorija – po voću bez korice): Naravno, bogati su vitaminom C, a ako se pojedu celi (preporučujemo one iz bio uzgoja), sadrže i vlakna.

Beli luk (4 kalorije po luku): Ima protuupalna svojstva, pomaže u borbi protiv prehlada, raznih hroničnih bolesti, regulisanju pritiska, ali i bolesti poput raka.

Razne vrste tikvice (30 kalorija – 1 šolja): Bogate su beta-karotenom i kalijumom, vitaminima A, C i E, te bakrom. Mogu ih jesti i dijabetičari.

Komorač (27 kalorija  - 1 šolja): Što se tiče vitamina, minerala i ostalih sastojaka, u sebi ima svega po malo, a pomaže u sprečavanju kašlja uzrokovanog prehladom, osvežava dah i smanjuje obim trbuha.

Celer (16 kalorija – 1 šolja): Sadrži vitamin A, C, folnu kiselinu, te je odličan antioksidant.

Šumsko voće (32 kalorije – ½ šolje): Maline, borovnice, šumske jagode, kupine i ostalo bobičasto voće imaju protivupalna svojstva, jaki su antioksidanti, te sadrže najviše vitamina C.

izvor: zena.hr 

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity