''Get me out of the misery and just set me fucking free"- to je rečenica kojom Tadej Vaukman sumira ovu izložbu, a iza nje krije se mnoštvo fenomena, narativa, izazova, paradoksa i pitanja.
Ovo je izložba o odrastanju, traumama, anksioznosti, ekskapizmu i borbi, ali i o transformaciji, reformaciji ljudske svrhe, učenju i odučavanju i novim ulogama kao i o neophodnosti ličnog, ali i kolektivnog safe space-a.
Izložba slovenačkog umetnika Tadeja Vaukmana pod nazivom "BEFORE IT GETS TOO LOUD" bavi se pitanjem uloga odrasle osobe i samog odrastanja kao perioda adaptiranja na promene i nove uloge koje sa sobom nose težinu očekivanja, ozbiljnost, stabilnosti i snalaženje u savremenom društvu.
Porodični problemi, traume iz detinjstva, način vaspitanja i senzibilitet roditelja oblikuju nas pre nego što bilo koji socijalni uticaj kasnije doprinese formiranju naše prve kognitivne strukture.
Biti odrasla osoba sa zdravim obrascima ponašanja u današnje vreme čini se gotovo nemogućim. Vaukman promišlja i preispituje svoju poziciju roditelja i partnera, kao i sopstvenu (ne)mogućnost oslobađanja od okova prošlosti. "Before it gets too loud" je izložba o transformaciji i tranziciji putanje umetnikovog života, ali i učenju i pronalaženju "sigurnog mesta" i relaksacije. Sa druge strane javlja se potreba za odučavanjem od ponavljanja i podržavanja nezdravih obrazaca i navika, te ponovno učenje ostavljanja nepotrebnog tereta u prošlosti.
Kroz ovu izložbu Vaukman nudi jednu vrstu uvertire u moguća buduća poglavlja svog života, ali i svojevrstan autoportret kroz radove koji prikazuju različita stanja uma poput video rada paradoksalnog naziva "Nervously staring at sea" koji reprezentuje umetnikov konstantan strah od zarobljenosti u prošlosti čak i dok se nalazi na mestu koje za njega predstavlja lični raj.
Prošlost je prikazana kao mračna i teška, a budućnost kao neizvesna ali sa pogledom u pozitivno. Vaukman kroz radove napravljene specijalno za prostor galerije Kula stvara jednu vrstu hronološke introspekcije. Od prošlosti, preko sadašnjosti do budućnosti umetnik duboko analizira svoj položaj na ovom svetu.
O umetniku
Tadej Vaukman (1984) je nezavisni umetnik, fotograf i izdavač. U svojoj pretežno fotografskoj umetničkoj praksi često sledi principe sirove dokumentarne i ulične fotografije kroz koje dokumentuje i komentariše aktuelne pojave sa margine društva i prikazuje neulepšane slike sveta. U svojim novijim delima ostaje veran brutalnoj estetici, u kojoj odstupa od nekritičke dokumentacije svog uskog kruga ljudi i sopstvene svakodnevice. Pomeranje ka istraživanju sopstvene intimnosti, kako ličnih briga tako i fantazija, ukazuje na proces individualizacije, izražen u vizuelnom narativu pre svega kroz autoportrete i rukom pisane beleške na stranicama istrgnutim iz knjiga. Vaukman je učestvovao na samostalnim i grupnim izložbama u Sloveniji i međunarodnim kulturnim galerijama, njegovi radovi su uključeni u nekoliko zbirki. Dobitnik je OHO Grupne nagrade (2019).
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti