Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZAŠTO JE EXTREME INTIMO KAMPANJA IZAZVALA LAVINU KOMENTARA NA MREŽAMA? Marketinški trik upakovan u body positive koncept

Extreme Intimo kampanja pokrenula je lavinu negativnih komentara na društvenim mrežama jer iako se predstavlja kao body positive, čini se da u svojoj osnovi, ona to nije.

 profimedia-0609099327.jpg Izvor: Profimedia

Pre samo pola godine prepoznali smo problematičnost body positivity pokreta u Srbiji i činjenicu da je on mnogo više plasiran u marketinškim kampanjama modnih brendova nego u samoj praksi.

U skladu sa svetskim trendovima, brendovi su u svoje kampanje počeli da uključuju žene različite građe, visine, puti, i učinilo se kao da je normalna, prirodna žena, neopterećena savršenstvom, konačno primećena i uvažena. No da li je to zaista tako - je li modna industrija uspela da se oslobodi nametnutih fizičkih standarda lepote, ili je u pitanju marketinški trik? 

Naime, u Srbiji je body positive kampanja postala glavno sredstvo za rebrendiranje lokalnih brendova, ali i njihove reputacije - onda kada odluče da je vreme da zaboravite njihov stari vizuelni identitet, ton komunikacije, pa čak i stilski pravac. Nova poruka treba da privuče novu, širu, moderniju publiku, da bude u skladu sa najnovijim trendovima u svetu, i da učini da se sa njom identifikujete. Jer što ste brže identifikujete, to ćete se pre naći na web shop-u i opciji ''Dodaj u korpu''. Ili nećete - ako na primer ne nađete svoju veličinu, koja je nedostupna čak i kod body positive brenda.

U Srbiji je body positive kampanja postala glavno sredstvo za rebrendiranje lokalnih brendova.

Upravo je ovu temu aktualizovala najnovija Extreme Intimo kampanja koja je izazvala lavinu negativnih komentara i osuda. Ona je skupila prelepe, predivne i pre svega prirodne i ''obične'' žene, normalizujući, a ne fotošopiraući ono što bi neko nazvao manama ili nesavršenostima. Poruka je jasna - svaka od nas je savršena baš onakva kakva jeste. Ali zbog čega onda u ponudi izostaju veličine veće od XL - najčešće je propratno pitanje ove kampanje na koje brend nije imao pripremljen odgovor, baš kao ni većina drugih lokalnih brendova sa sličnom praksom. Naša DJ-ica Vanja Bursać prva je ukazala na ovaj problem, a njoj su se pridružile i stotine drugih devojaka iz Srbije.  

Možda bi se čitava ova pompa umirila da krizni PR nije značio podrugljivi stav pomenutog brenda:

 Extreme Intimo kampanja izazvala lavinu negativnih komentara. Izvor: Screenshot/Instagram

 Nova Extreme Intimo kampanja šalje poruku da je svaka žena savršena. Izvor: Screenshot/Instagram

Jedan od najdiskutabilnijih odgovora od strane pomenutog brenda jeste i da ako ne možete da nađete nešto za sebe jer nema adekvatne veličine - "bacite pogled na asortiman i izaberite nešto nekome za poklon". 

U želji da čujemo i drugu stranu priče kontaktirali smo Extreme Intimo kako bismo dobili komentar na celokupnu situaciju. Mirko Bunčić, marketing direktor kompanije pokušao je objasni njihovo viđenje problema. Ipak, na pitanje da li su sugestije i kritike u ovom slučaju Vanje Bursać uticali da se išta promeni u njihovom poslovanju, kolekcijama i daljim planovima, odgovor će se mnogima učiniti kao svetlo na kraju tunela.

''Jako nam je žao da je došlo do ovakve situacije jer nijednog trenutka nismo imali loše namere, naprotiv'' započeo je i dodao:

''Kada smo pokrenuli kampanju "(ne)SAVRŠENA" želeli smo da pokažemo ženama da im nisu potrebni fotošop, filteri, prekrivanje... Takođe, želeli smo da pokažemo da nijedna žena nije obična, već da je lepa na svoj način. Na fotografijama u poslednjoj kolekciji nema ni mrvica fotošopa, šminka je svedena na minimum i sve vreme je bila zastupljena prelepa energija. Ne želimo da žene osećaju potrebu da kriju ožiljke, strije "nesavršenosti"... sve ono što se u ovo doba filtera gleda kao "mana", a nije. Cilj nam je bio da preplavimo mreže realnim fotkama. Da ceo svet vidi prelepe, normalne žene'' rekao je Bunčić.

Bunčić ističe da body positivity nije samo stvar veličina odeće, a na naše pitanje da li su sugestije i kritike, u ovom slučaju Vanje Bursać uticali da se išta promeni u njihovom poslovanju, kolekcijama i daljim planovima, odgovor će se mnogima učiniti kao da ima nade da će se stvari popraviti.

''Mi zaista slušamo ono što nam žene govore. I ranije su nam pisale da li imamo XXS ili XXL veličine. Čujemo ih i ne, nije u pitanju klasična floskula. Zato i mogu da kažem da su nas Vanjine reči naterale da se zamislimo'' rekao je Mirko i potom otkrio da su svakako planirali da pokrenu sjajnu akciju u kojoj će pozvati sve dame da izaberu njihove omiljene modele i napišu svoje veličine.

''Proizvodnja za veličine poput XXS ili XXL, XXXL i slično nije ista kao klasična, a mi smo već neko vreme u dogovoru sa modelarskom proizvodnjom koja će praviti veće i manje veličine. Cilj nam je da svako može da nađe ono što mu treba, nevezano za visinu, težinu, građu...'' završio je sa izlaganjem marketing direktor Extrime Intimo.

A dok budemo čekali da se naša omiljena parola ''veličina te ne određuje'' prebaci sa Instagrama u radnje, tj. iz snova u realnost, dobar je trenutak da podsetimo brendove da u kampanje ne ulaze ako ih ne osećaju, da se ženama ne bave ako ih ne poznaju, i da ne oglašavaju ono što nemaju. 

Ne možete da rebrendirate brend ako niste rebrendirali svest. I politiku. I poslovanje.

Korak po korak, počnimo (ljubav) ispočetka, za budućnost u kojoj svaka, ali baš svaka žena ima mogućnost da nosi sve što poželi i što čini da se oseća dobro.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity