Kada smo juče popodne saznali da je Raf Simons istupio sa mesta kreativnog direktora Diora, bili smo priznajemo u šoku nakon čega smo shvatili da smo možda pre impresionirani jer dati u neku ruku "otkaz" velikom Dioru koji spada u top 3 modna giganta na svetu ( pored Chanela i Louis Vuittona) je ipak hrabar čin.
Kada pripadate samom vrhu mode i svojim činom jasno kažete da vas više ne zanima kreiranje mode za jednu od najpoznatijih i najuticajnijih modnih kuća na svetu, to mora da ima neku jačinu, neku poruku.
Ova iznenadna odluka Simonsa koji je doveo minimalizam i neku novu estetiku u Dior nas je podsetila na njegov intervju koji je Raf dao pre 3 godine američkom Vogue izdanju, pre prve kolekcije koju je uradio za Dior: "Prestaću da radim za Dior kada više ne budem imao ideje. Moda nije jedina stvar koja me čini srećnim i ispunjenim."
Tri i po godine kasnije, Simons odlazi iz "privatnih razloga i želje da se posveti sopstvenoj liniji i drugim poslovima", ali u njegovoj odluci definitivno se nazire i to neko zasićenje...
Međutim, Simons nije još rekao "zbogom" modi. On ostaje i dalje na čelu svoje muške linije iako je rekao zbogom jednom moćnom, uticajnom i velikom svetu stavljajući na prvo mesto svoj privatni interes, sreću i želje.
Raf ipak nije jedini koji je otišao kada više nije imao šta da ispriča... velikani modne scene, Martin Margiela i Helmut Lang su takođe napustili svoje eponomne kuće kada su shvatili da su svoj maksimum dali. Nakon svojih odlazaka, ovaj duo je bio još više cenjen i poštovan u modnom svetu gde ipak vlada veliki broj "grabljivica" koje love najznačajnija mesta u modnoj industriji.
Koji god da se razlog pravi krije iza ove odluke, jedno je sigurno: publika to nije očekivala i bila je željna da vidi šta Raf još ima u planu za veliku kuću koja je nakon njegovog dolaska počela da živi jedan nov, renesansni period pročišćene estetike i lepote.
Ništa u kompaniji nije nagoveštavalo da postoji neki problem koji bi mogao da nagovesti Rafov odlazak. Poslednja kolekcija za proleće / leto je dobila očekivane, visoke ocene i pohvale modnih znalaca - mediji skoro nikada od Rafovog dolaska nisu mu kontrirali, već su ga svojski podržali i dali mu uvek vetar u leđa. Posebno su pisali hvalospeve o couture revijama koje su imale impresivnu scenografiju. Samo prošle nedelje je Dior otkrio da je profit kuće skočio za 471 miliona evra u drugom kvartalu 2015. godine.
Čak i kada je prešao u Dior, Raf nije prestao da kreira za svoj belgisjki brend. Naime, menadžment kuće mu je izašao u susret kao i onaj u Jil Sanderu dajući mu da jednu nedelju radi u Parizu, a drugu u Antverpenu za mušku liniju koju je osnovao početkom 90-ih.
Dok ne saznamo pravi razlog Simonsovog odlaska, možemo samo da se bavimo špekulacijama i da nagađamo ko će biti Rafov naslednik. Možda baš neko ko već radi u samom srcu Diora jer tako je Gucci otkrio Alessandra Michelea, a Balenciaga svojevremeno Nicolasa Ghesquirea.
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti