Iako postoje mnogi izazovni poslovi u modnoj industriji, posebno oni koji se bave proizvodnjom odeće i aksesoara, urednici društvenih mreža susreću se sa velikim zadacima i obavezama koje rad u online izdavaštvu zahteva.
Reč je o ljudima koji rade mnogo sati (uključujući vikende), koji imaju veliku odgovornost prema oglašivačima, i naravno rokove koji se mahom. Ali mnogi ljudi izvan industrije koji nisu dovoljno upoznati sa uređivačkom stranom online magazina i dalje se iznenađuju ovim činjenicama...
Zato smo rešili da vam otkrijemo šta sve rade najzaposleniji ljudi u modnoj industriji.
Elisa Benson, direktor socijalnih medija u Cosmopolitanu, Seventeenu i Redbooku
Kakve reakcije se javljaju kada ljudima kažete kojim se poslom bavite?
Kada objasnim da se moj posao odnosi na nadgledanje svih portala i društvenih mreža, od američkog Cosmopolitana do Seventeena, dobijem jedno pitanje: "Da li takođe pišeš za magazin?" Totalno shvatam - prva asocijacija na pomen časopis je sam sadržaj, te je sasvim normalno da pomisle na autore tekstova, dok je posao na internetu sasvim drugačija stvar. Ipak, mnogi ljudi kažu da imam posao iz snova, što me podseti na to koliko sam srećna što radim nešto što volim.
Kako zapravo protekne vaš običan dan na poslu?
Srećna sam jer imam neverovatan tim sposobnih i pametnih urednika koji uvek imaju sve najaktuelnije informacije tako da mogu da se fokusiram na veće ideje i izazove koji uključuju osmišljavanje zanimljivosti i akcije na društvenim mrežama.
Šta želite da konačno ljudi shvate o vašem poslu?
Svako ko ima Twitter nalog misli da zna šta su društvene mreže, ali aktivno održavanje pratilaca se bitno razlikuje od održavanja ličnih prijatelja ili followera.
Koji vam je period najstresniji u toku godine?
Dodele nagrada. Tada sedam sati gledam u kompjuter i izbezumljeno delim fotografije iz svog telefona.
Šta je bilo vaše najluđe iskustvo na poslu?
Američki Cosmo je napravio veliku proslavu u Los Anđelesu kako bi proslavio naš pedeseti rođendan i sestre Kardashians (koje su bile na naslovnoj stranici) magazina su prisustvovale žurci. Možete da zamislite kako smo se proveli!
Kate Winck, menadžer socijalnih mreža portala Who What Wear
Kakve reakcije se javljaju kada ljudima kažete kojim se poslom bavite?
Iskreno, mali broj ljudi ima uopšte neku ideju o tome šta mi zapravo radimo. "Dakle, vi samo tvitujete ceo dan?" je najčešće pitanje koje mi postavljaju. Postoje neki brendovi i individue koje razumeju koji je značaj društvenih kanala, dok jedni jednostavno nikada neće shvatiti.
Kako zapravo protekne vaš običan dan na poslu?
Društvene mreže su zaista javno lice magazina. I uopšte ovaj posao nije tako jednostavan kao postavljanje sadržaja na Facebook. Moram da pratim publiku, da znam šta čitaoci žele da čitaju i vide, a onda da nađem nešto na šta će oni reagovati. Takođe. nadgledam sve odlazeće društvene sadržaje na našim kanalima - Pinterest, Twitter i Tumblr, koji takođe doprinose poseti našem portalu.
Šta želite da konačno ljudi shvate o vašem poslu?
Jedna stvar koja uvek iznenađuje druge je koliko je naš posao veliki i zahtevan. Ljudi su skloni mišljenju da postoji čitav tim koji radi na društvenim kanalima, a zapravo iza većine magazina i portala koje vole da čitaju se krije jedna ili maksimum dve osobe.
Koji vam je period najstresniji u toku godine?
Odmori i vikendi. Svaki dan kada nisam u kancelariji, a urednici nemaju dovoljno sadržaja je dan kada moramo sami da održavamo saobraćaj aktivnim. Ne poznajem nijednog urednika na društvenim mrežama koji ne radi vikendom, bar neki vremenski period.
Šta je vaše najluđe iskustvo na poslu?
Kada se Kim Kardashian udavala za Kanye Westa, radila sam kao urednik društvenih mreža za američki Elle i došla na veliko, glamurozno dešavanje koje je planirano mesecima. Međutim, kada sam pogledala telefon i videla na njenom Instagramu sliku njene haljine, pre početka zabave shvatila sam da ću u kancelariji imati svu privatnost i tišinu kao i uvid u sve fotografije sa glamurozne večeri.
Šta vam najviše pomaže u poslu dok radite?
Znam da ne zvuči sjajno, ali moj sajt za praćenje analitike- Parsely je ono što mi najviše pomaže na poslu.
Jennifer Davis, saradnik urednika na angažovanju publike u magazinu InStyle
Kakve reakcije se javljaju kada ljudima kažete kojim se poslom bavite?
Kada sam počela da radim kao urednik društvenih mreža pre dve godine, taj posao i nije bio veoma rasprostranjen, tako da su pitanja zvučala: "Bićeš na Facebooku po ceo dan?" ili "To je posao?" Sada su ljudi uvideli moć društvenih mreža i ovaj posao spada u poslove budućnosti koji će biti izuzetno traženi. Ljudi su obično znatiželjni i žele da saznaju šta ja tačno radim, zato i mislim da je moj posao veoma cool.
Kako zapravo protekne vaš običan dan na poslu?
Pre nego što odem na posao, prvo proverim InStyle društvene mreže i pobrinem se da su svi tekstovi objavljeni ujutru na Twitteru i Facebooku. Onda nakon Instagrama, proveravam sve vesti koje su izašle tokom večeri.Kada dođem na posao, počinjem da pišem nove priče. A onda u podne dolaze na red sastanci i naravno novi postovi i vesti koje pišemo tokom celog dana.
Šta želite da konačno ljudi shvate o vašem poslu?
To da lični profil na nekoj društvenoj mreži je sasvim druga stvar od građenja brenda na društvenim mrežama. Naravno većina nas zna kako da tvituje ili postavlja slike na Instagram, ali slanje pogrešne poruke toliko velikoj publici bi bila fatalna greška. Jednostavno, vi predstavljate nešto što je mnogo veće od vas. Jedan BREND koji je prepoznatljiv i praćen širom sveta!
Koji je period najstresniji u toku godine?
Bez ikakve sumnje, najstresniji period je dodela nagrada. Od Golden Globesa u januaru, do Oskara koji se održava dva meseca kasnije. Plus, modne revije u februaru, odnosno Fashion Week izdanja.
Šta je bilo vaše najluđe iskustvo na poslu?
Znam da se čini kako je naš život glamurozan, ali većinu vremena na poslu provedem radeći na računaru. Ponekad naše odeljenje za zabavu ima sastanke na kojima se pojavljuju poznate ličnosti i rade intervjue. U poslednje vreme smo radili mnogo Periscope (aplikacija za prenos videa uživo).
Šta vam najviše daje energiju da radite?
Pošto sam u osnovi uvek zalepljena za društvene mreže, ja zaista cenim svoje vreme u Equinoxu. iPhone spakujem u torbu za trening i zaboravim na društvene mreže 45 minuta. Drugih 23 sata dnevno, ne mogu da živim bez VSCO Cam aplikacije za uređivanje fotografija, i priznajem da sam malo opsednuta sa Snapchatom Kylie Jenner.
Julie Kosin, urednik društvenih mreža Harper's Bazaar magazina
Kakve reakcije se javljaju kada ljudima kažete kojim se poslom bavite?
Uvek svi prvo uzdahnu a onda iznenađeno izgovore "wow" ili "to je sjajno". Nemojte me pogrešno shvatiti- moj posao je sjajan, ali je mnogo više od pretrage Fejsa ceo dan.
Kako zapravo protekne vaš običan dan na poslu?
Srećna sam zato što moj tim deli posao na društvenim mrežama. Ja samo proveravam novosti na Facebooku i Twitteru. Moji glavni zadatak je postavljanje tekstova na pomenutim mrežama i praćenje aktivnosti. Pored toga, ceo dan provodim tražeći vesti koje bi bile interesantne čitaocima, ili smislim neku novu.
Šta želite da konačno ljudi shvate o vašem poslu?
Volela bih da shvate da urednik društvenih mreža je mnogo više od postavljanja linka teksta i traženja odgovarajućeg naslova. Zapravo, ja moram da znam šta čitaoci žele i šta će ih prosto rečeno namamiti da kliknu na link (tekst) ili posete sajt. Pored toga, vaši čitaoci ne prestaju da postoje kada se dan završi. Ponekad najveći saobraćaj dolazi van vašeg radnog vremena, kao što su večeri ili vikendi. Svaki dobar urednik društvenih mreža mora da ima dobru strategiju kako bi osigurao dobru posetu, čak i onda kada on nije online.
Koji je period najstresniji u toku godine?
Dodele nagrada i fashion month su najstresniji periodi. Slobodni vikendi zaista ne postoje kada su aktuelni ovi projekti.
Šta je bilo vaše najluđe iskustvo na poslu?
Sve što se odvija uživo - revije na NYFW, crveni tepih na dodeli Oskara... uvek je ludo i veoma zabavno iskustvo.
Šta vam najviše daje energiju da radite?
HICAF čajevi koji uspevaju da me razubude. Oni su idealna zamena za kafu.
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti