Roksandu sam upoznala mutnih devedesetih godina prošlog veka. Sretale smo se na Vračaru, kod nekih zajedničkih prijatelja. Odmah sam je zapamtila po fantastičnoj nijansi crvenog karmina, porcelanskom tenu i nekim neverovatnim trapericama. E sad, moje sećanje ima tendenciju da filmski premontirava fakte i stvarnost, ali sam gotovo sasvim sigurna da su imale visok struk i bila je to jedna od najboljih nijansi teksasa koju sam ikada videla. Perifernim vidom, pratila sam njenu karijeru - od prvog velikog lokalnog uspeha na nekadašnjoj ključnoj platformi za lansiranje mladih talenata, tada poznatoj pod šifrom Smirnoff Fashion Award, a onda je krenulo osvajanje Londona.
Aplaudirala sam svakom uspehu i jako se nervirala kada bi Joan Rivers okrutno komentarisala Roksandine komade na crvenom tepihu. I korak po korak, u slavu 25 godina postojanja modne agencije Klik, bila sam vrlo uzbuđena što ćemo se sresti u bekstejdžu njene revije na Belom dvoru. Važno je reći da je ceo event bio humanitarnog karaktera, a sama akcija pomoći deci se nastavlja. Pitala sam se da li će me Roksanda prepoznati, molila sam da me predstave - no, kao da se ništa nije promenilo. Kada sam je ugledala, Roksanda je davala savete u vezi sa hortenzijama koje su dekorisale stepenište. Bila je nasmejana, srdačna i da, kao da smo se juče srele. Provela me je kroz kolekciju za jesen/zimu koja je inspirisana kultnim filmom Noćni portir, veoma važnim za te neke naše generacije. Obožavali smo hrabrost rediteljke Liliane Cavani i tu mračnu, perverznu, savršeno stilizovanu priču sa Charlotteom Rampling i Dickom Bogartom u glavnim ulogama.
„Taj film ostavio je snažan utisak na mene tokom odrastanja, tako da sam iskombinovala mračnu stranu ženstvenosti Noćnog portira sa atmosferom fotografija Deborah Turbeville i time smo dobili jednu sasvim novu perspektivu‟. Jedna od mojih opsesija su imena - duboko verujem u onu nomen est omen odnosno ime je znak i veoma me je zanimalo po kome je dobila ime koje joj tako savršeno pristaje, skrojeno je po njoj. „Baka mi je dala ime po princezi Roksandi.‟ Ona beše čuvena lepotica, predivna glavna junakinja oko koje je ceo zaplet u epskoj pesmi Ženidba Dušanova: „I da vidim Roksandu đevojku, da je vidim i da prstenujem‟.
Odrastala je u Zemunu odakle nosi prelepe uspomene. Direktori fotografije nalaze da je tu najuzbudljivija mešavina svetlosti, taj spoj neba i reke, tako da ne čudi da je baš taj kraj planete Zemlje jako uticao na veoma specifičan izbor palete i kombinaciju boja u njenim kolekcijama. „U Zemunu su boje tako žive i menjaju se po godišnjim dobima‟. Muzika koju sluša dok crta modele i koja je soundtrack njenog života jeste Kate Bush, u svako doba dana i noći. A ko bira muziku za samu reviju, zvučna instalacija je jako važna u celokupnoj prezentaciji? „Radim sa dvojicom briljantnih ljudi, vrsnim poznavaocima muzike, sarađujemo već nekoliko godina tako da znaju šta mi se sviđa, a šta ne. Svake sezone pokažem im kolekciju, objasnim im svoju inspiraciju i raspoloženje koje želim da prenesem.
Ostajemo do kasno u noć preslušavajući beskrajnu muzičku listu sve dok ne dođemo do nekoliko naslova koje miksujemo uživo na sam dan revije.‟ Posebni delikates ove kolekcije je potkolekcija Blossom za devojčice. To su mini me verzije haljina za odrasle. Smejemo se sećajući se kako smo nekada bile pionirke i kako smo odmalena morale da naučimo da se maštom iskobeljamo iz školskog sistema koji je bio u najmanju ruku uštogljen. Šta je naučila iz toga?
„Sećam se da je naše obrazovanje bilo nekako strogo i da smo morali da se bunimo i da smišljamo nešto drugačije. Ali, s druge strane, možda mi je baš to dalo snagu i upornost i veliki trud da uspem u ovome što radim. Znači, ima dobrih strana u tome kada je neko neprijatan u školi‟.
Smejemo se. Bio je vreo dan, a na Belom dvoru beše vrlo prijatno pre svega zahvaljujući šumi koja okružuje kompleks. To je jedno mitsko mesto sa toliko isprepletenih sudbina, meni vrlo inspirativno. Zanimalo me je šta je Roksandi tu zanimljivo.
„Beli dvor ima fascinantnu istoriju i tradiciju i prava je poslastica prikazati kolekciju baš tu.
Omiljen deo mi je lobi, crno-beli pod poput šahovskog polja, divne dramatične stepenice i neverovatna kolekcija slika i umetnina.‟ U nekim zaista potresnim ispovestima možemo spoznati koliko je život modnih kreatora, vizionara i dizajnera iscrpljujući i čak opasan po nervni sistem i senzitivno biće umetnika. Toj trci nikad nema kraja, kolekcije se nižu kao na traci za maraton, velika je konkurencija, stalno stiže „nova krv‟, a na koji način ona čuva svoje biće, zdrav razum i svoj unutrašnji mir? „Istina, ume da bude teško i naporno. Sezone su veoma blizu jedna drugoj, ali okružena sam ljudima koji su mi velika podrška. Takođe, suprug i kćerka Efimija pomažu mi da se isključim iz svega i da uživam u životu na jedan potpuno drugačiji način.‟
Dok hodam kroz njen čarobni modni svet koji visi na štenderima do savršenosti ispeglan, ne mogu da odolim, a da ne osetim izuzetan pliš pod prstima. Božanstveno, čulno, senzualno - šapuću jagodice na prstima, a mozak izbacuje prideve. To su vrhunski materijali, ručni rad, ima i volana, začudnih slojeva, čipke i krzna. Tek dodirom shvatate da je jedan od najvažnijih elemenata njenog uspeha u modnoj industriji u stvari bukvalno - opipljiv, a to je izbor materijala.
„Volim da radim sa novim materijalima i da vidim kako različite teksture mogu da funkcionišu zajedno. Svi materijali su custom made u našoj kući, svaki detalj, u svakoj boji, svaki vez i najmanja sitnica jeste deo promišljanja i rada mog neverovatnog tima. Jedan od najvažnijih kriterijuma jeste to i koliko je prijatan materijal kada se nosi.‟
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti