Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Christian Louboutin: Kako je nastao najpoznatiji model potpetica crvenog đona

Autor majab

Sva kultna dela iza sebe kriju i neku čuvenu i pomalo neverovatnu priču. Takva je ona koja stoji iza možda i najslavnijih potpetica na svetu!

 Izvor: foto: Instagram/louboutinworld

Sinonim sa njegovim imenom jeste prepoznatljiv crveni đon na klasičnim ženskim potpeticama, a genijalna ideja koja mu je kako to obično biva, sasvim nasumično pala na pamet, danas je trademark njegovih proizvoda za koje je mahom potrebno izdvojiti vrtoglavu cifru.

Međutim, kako je sve počelo?

Kako to i obično biva sa osobama koje su danas velika imena u poslu kojim se bave, bilo je potrebno mnogo truda, rada, kao i hrabrosti, ali i ponešto sreće.

Međutim, u slučaju Christiana Louboutina to su ipak samo ove prve tri stavke.

Sve ono što je ovaj dizajner danas, može zahvaliti samo sebi, sopstvenom trudu, upornosti i talentu.

Još kao dečak na ono čuveno pitanje odraslih "Šta želiš da budeš kada porasteš" odgovarao je: Želim da dizajniram i pravim cipele. Nikada ne misleći da je to zaista pravi posao, niti da isti postoji.

Kada je kao zaljubljenik u ovu ideju dobio na poklon retrospektinu knjigu o čuvenom (takođe francuskom) dizajneru cipela Rogeru Viveru, koji je u tom trenutku bio jedan od najpriznatjih na svetu, a mladi Christian do tada još uvek nije ni čuo za njega, sve se u njegovom životu promenilo i njegovi planovi za budućnost postali su mnogo jasniji.

"Tada sam odlučio da to treba da bude i da će to biti moj posao. Sve je bilo vezano za cipele i ticelo se samo cipela. To nikada nije bila moda, ona me nikada nije interesovala. Filmovi i muzika da, oni su me zanimali, ali moda ne. Kada sam počinjao, želeo sam da pravim cipele za plesačice i za mjuzikle."

Još kao 12-godišnjak počeo je sa prijateljima da proviruje u čuveni kabare klub Folies Bergère. Upravo ovde je pokazao svoje skice u potrazi za poslom i primljen je na neku vrstu prakse i honorarnog rada. Njegov prvi posao bio je kako kaže taj da pisma tehničara dostavlja plesačicama. Njegov drugi posao bio je ušivanje šljokica na kostime, njihovo lepljenje, te češljanje kose i popravljanje šminke plesačicama.

Ali upravo ovo mesto bilo je ono gde je najviše naučio o tajnama zanata koje su mu kasnije donele svetsku slavu.

Tako je saznao da plesačice ne naručuju uporno teletinu za ručak zato što toliko vole da je jedu, već zbog toga što teleće meso praktikuju da stave u cipele, da bi ih manje žuljale tokom nastupa.

Ovde je shvatio i koliko sam izgled cipele može uticati na celokupno izdanje i stajling, kao i koliko je dobra struktura i dizajn važan za kvalitetnu i lepu cipelu.

"Cipele su ekstremno važne za plesačice, s obzirom da devojke na sebi imaju vrlo malo odeće, upravo je cipela ta koja gradi imidž i daje upečatljivost celokupnom utisku, ona je najvažnije oružije."

Kada je napunio 18 postao je već mnogo ozbiljniji po pitanju potrage za poslom.

Po oglasima je tražio modne kuće koje zapošljavaju. Kada niko nije odgovorio na njegov telefonski poziv u Balmain, nazvao je Dior i zatražio da razgovara sa glavnim couture kreatorom, na šta i sam komentariše kroz smeh "Zamislite da tako nešto uradite danas?"

Intervju koji je imao Dioru doveo je ga je do prvih ozbiljnijih poslova u velikim modnim kućama, poput Chanela i Yves Saint Laurenta. U oktobru 1991. sa dva prijatelja otvorio je svoju prvu radnju, a danas poseduje čak 135 butika širom u 60 različith zemalja sveta.

Iako je njegov rad prepoznat pre pojavljivanja čuvenih potpetica sa crvenim đonom, Pigalle salonka je najzaslužnija za Louboutinovu slavu.

Nastale su zahvaljujući ideji koju je dobio od svojih kupaca. Naime, iako su dame birale i cipele u bojama, najveći broj njih uvek se hvatao za klasičnu crnu salonku.

Ipak, primetio je da te dame takođe uglavnom dolaze sa crvenim karminom na usnama i crvenim lakom za nokte. Kupio je crveni lak za nokte i prefarbao đon crne salonke, koja je tada dobila jednu potpuno novu dimenziju.

I da, ostavile su ogroman utisak i na njegove kupce, a ubrzo i na sve dame širom sveta. Tek kasnije Christian je lansirao liniju lakova za nokte, vrativši nekako celu priču na početak ili je bar zaokruživši.

"Lepo je setiti se kako je sve počelo, a na kraju krajeva jedna stara poslovica kaže: morate vratiti Cezaru, ono što je Cezarevo. Otuda moja želja za proizvodnjom lakova za nokte. Lak na đonovima bio je moja početnička ambicija, a sada je na neki način moj zašitni znak, te se za mene sasvim logično našao u priči koja nosi moje ime."

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity